• SoMe

BF juni 2017

Tog ut spiralen för en månad sedan, fick ett positivt graviditetstest i måndags. Enl uträknare på nätet BF 4 juni! Har två barn sedan innan. Känner absolut ingenting än så länge.

• SoMe

Ingen mer än jag som ftf inte känner ngt alls? Börjar tro att jag inbillat mig. 5+1 idag enl vad barnmorskan sa när jag ringde och bokade tid för hälsosamtal...

• SoMe
    hesa83 skrev 2016-10-02 19:01:06 följande:

Jag är gravid i vecka 5 och den senaste veckan fryser jag som en jäkla TOK varenda kväll! Från 17-18 tiden till jag somnar.

Spolar upp bad med så varmt vatten det bara går, tjocka tofflor, mjukisar, dubbla tröjor, filt.. inget liksom hjälper?!

Helt sjukt ju. Någon som har koll på hur länge dessa symptom brukar hålla i sig?

Aaah, det kan ju så klart vara ett symptom! Fryser också massor och speciellt om kvällarna!! Och jag som trodde jag var helt symptomfri ????
  • SoMe
    klaraPee skrev 2016-10-28 10:10:44 följande:

Tänkte bara kolla om era symtom kommer och går? Är det vanligt? Har haft molande värk i magen men har inte kännt av det sen i förrgår. Dock gör ju brösten ont fortfarande..men kan inte låta bli att bli orolig. Någon som upplever något liknande? Gick in i vecka 6 igår.

Jag tycker mig skönja ett mönster: 2 dagar i princip noll tecken på att jag är gravid. Dag 3 illamående och uppsvälld. Och så rullar det på så. I princip sen början. 8+6 idag
  • SoMe
    Miss.Rydell skrev 2016-11-05 21:51:46 följande:

Hej allihopa ?? Plussade 9/10, så är i vecka 7+6 idag. Så alltså BF 17/6-2017, bor utanför Göteborg och har två tjejer sen innan nästan 5 & 3 år gamla????

Fick ett VUL i torsdags pga att jag haft smärtor i mage/rygg de senaste 9 dagarna.. Största chocken kom dock när jag fick se 2! Små krabater på skärmen !! Så alltså tvillingar i magen????????????????

Dubbelt grattis! Jag pustade ut när jag såg vad du skrivit - statistiskt borde det räcka med ett par tvillingar i en sån här tråd (och jag har verkligen nojjat om tvillingar pga drömmar och för att jag kunnat känna kanten på livmodern från vecka 7+ ????) Har du känt skillnad mot dina två andra graviditeter?
  • SoMe

Nytt för mig på sistone är att vakna av illamående tidigt på morgnarna. När jag vaknat ordentligt går det över utan att jag behövt äta eller så. Fördelar annars tiden mellan att oroa mig för en tom livmoder/MA och att oroa mig för att det är två (typ skaffa tredje barnet, få fjärde på köpet ????). Borde boka ett UL och kolla...

• SoMe
    Miss.Rydell skrev 2016-11-06 20:40:08 följande:

Brösten svullnade upp väldigt tidigt, brukar få ont i brösten ca 4 dagar innan mens men denna gången började det redan 8 dagar innan mens:() sen kunde jag ej ha byxor på mig direkt efter jag plussade i vecka 4+0, hemsk rygg värk också, därav att jag fick ett tidigt VUL:)

I see! Har du ftf så där ont? Vad var förklaringen till det? Gissar att livmodern växer snabbare med två och att det orsakar lite extra obehag, kanske?
  • SoMe
    klaraPee skrev 2016-11-17 11:14:44 följande:

Var och gjorde ett vul tidigare idag. Enligt skärmen var fostret 2 mm långt (och därför inga hjärtljud) men ska vara 15 mm. Troligen en avstannad graviditet. Troligen kommer jag få blödningar. Troligen ett missfall. Känner mig så lurad. och tom. Nu ska jag försöka jobba. Hemska dag. Någon som varit med om liknande?

Beklagar - du kan inte ha fel på när du blivit gravid? Jag har haft ett fördröjt missfall: upptäcktes i v 11 då jag skulle göra moderkaksprov. Embryots hjärta hade slutat slå på 7+6 (vi hade varit på VUL och sett ett tickande hjärta på 7+3...). Har sedan läst och hört att allra flest missfall sker just vid brytpunkten mellan åttonde eoch nionde veckan - då ska nämligen moderkakan börja ta över försörjningen av embryot och funkar inte det så avstannar graviditeten.
  • SoMe

11+6 idag och vid lunchen horribla ilningar och stick i livmodern (alltså medan jag satt ner och åt - inga hastiga rörelser, inget springande osv) - inget jag känt vid de andra två graviditeterna. Blev rejält orolig. Jag har hög smärttröskel, så jag reagerar inte för vad som helst. Någon mer ungefär där omkring som känner samma? Det är alltså inte som hugg av ligamenten vid nysning när man ligger ner etc. Detta kändes som knivar som stacks upp underifrån, in i livmodern 

• SoMe

Vi skulle göra moderkaksprov igår, men tji fick vi. Moderkakan sitter i bakvägg. Blir att vänta tre veckor till på fostervattensprov... jobbigt att behöva dölja graviditeten i ytterligare ca fyra veckor.

Vad heter Facebook-gruppen nu igen? Känner mig ändå redo att vara med där eftersom jag känner bebisen om kvällarna nu ????

• SoMe

Vad tråkigt att höra om så många missfall och MA i tråden - beklagar verkligen. Just MA är en riktig bitch slap, man känner sig så lurad (min första graviditet slutade så...). Många kramar till er, håller tummarna för bättre tur när ni blir gravida igen.

• SoMe

Tror spökveckorna är här. Känner mig helt ogravid och bara degig. Magen är liksom inte där riktigt ännu. På kvällarna är den ju större, men på dagen ser jag mest lönnfet ut hehe.

Just mtp att jag varit med om MA och nu läser så mkt om dte är det ju inte heller utan att man börjar fundera i de banorna. Såg en levande bebis senast för prick en vecka sedan när vi skulle gjort moderkaksprov, och därefter kände jag den vid några tillfällen som små "fluppar" vid läggdags i förra veckan. men från helgen ingenting. 13+3 idag. Nån mer som tror sig vara i spökveckorna?

• SoMe

jag kan inte heller komma in på din sida här på Familjeliv, mammasusan!

• SoMe
    mammasusan skrev 2016-12-05 11:37:34 följande:

Kanske är nån bugg på fl för det står att din sida är privat? Jag heter Hilma Susanne Boström på fb lägg till mig som vän så lägger jag in er i gruppen......står med en stor tandborste i händerna & har en prickig klänning

Nu har jag skickat en friend request till dig på FB ????
Svar på tråden BF juni 2017