Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF juni 2017

Plussade idag!!
    Trodde aldrig det! Testade i torsdags och det var negativt. Haft jätte mycket mensvärk hela helgen och kommit pytte med blod...men mensen kom aldrig och idag tänkte jag att jag får kolla ifall.
    Detta var försök 16 och senast igår satt jag och kollade alternativ på fertilitetskliniker eftersom detta var vårat sista försök innan vi skulle söka hjälp.
    Haft massa symptom denna gång och tyckte det var konstigt att kroppen lurades så himla mycket. Har haft så mycket symptom genom de här månaderna så litar inte på symptom, men denna gången kändes lite annorlunda.
    Fick missfall i april, så nu börjar en orolig tid, men det finns inte så mycket man kan göra förutom att vänta..
    Har två barn sen innan som är födda 09 och 10.

Bf i början på juni...

• GrönaDruvan
    Eniis skrev 2016-09-27 17:32:10 följande:
    Men hej från gruppen bim slutet av september! (gick ur den när jag plussade ). Jag hade fasen på känn att det ändå skulle gå vägen för dig och att blödning bara var som man ibland kan få samma tid som mensen skulle ha kommit. Så glad för din och er skull!!
    Det är helt otroligt det här! Var så stensäker på att mensen skulle komma..men hade ett test kvar som jag tänkte jag likaväl kan ta idag..vart så sur, finnig och trött i några dagar så nu vet jag anledningen!
    Nu hoppas jag den lille stannar...
  • GrönaDruvan

Jag har också haft väldigt mycket mensvärk. Idag är väl en dag när jag inte har lika mycket.
    Är det någon som känner att livmodertappen känns konstig? Förra gången när jag fick missfall så kändes livmodertappen konstig,det liksom ilar och "värker" på nåt sätt. Det är samma nu, och blir lite nojjig. Det kommer lite rosa på pappret när jag "trycker upp" det, men inte så mycket mer....har ju varit pytte blod under helgen. Jag hoppas så att det bara är tillfälligt, och är det inte det så hoppas jag missfallet kommer fort och inte drar ut på det som det gjorde sist. Det är ju mycket värre och gå länge och tro att man är gravid.
    Ploppar upp finnar i ansiktet också, känns ju sådär. Fast jag tar gärna alla symptom i världen, bara detta går vägen!!!

• GrönaDruvan

Jag har inga större förhoppningar att detta kommer att sluta väl... Det kommer ljusrosa på pappret varje gång jag "trycker upp" det så att säga, och de gånger jag gjort nr 2 så kommer det klarrött blod. Varför händer detta mig igen? Hur ska man orka igen?
    Sitter och läser om andra som blödit och det finns ju solskenshistorier, men när man nyss gått igenom ett missfall så känns det ju inte kul. Det är så färskt i minnet.

• GrönaDruvan
    Eniis skrev 2016-09-29 14:57:38 följande:
    Hur har det fortsatt?
    Ungefär samma. Inget i trosan men rosa/rött/brunt på pappret när jag "trycker upp det".
    Fortfarande öm i bröstvårtorna, så hoppet är väl det sista som överger en..
  • GrönaDruvan
    Mikaela96 skrev 2016-09-30 11:54:42 följande:

Vet nån om det är någon fara att resa under graviditeten? Vi bokade en resa till Kanarieöarna för längesen och vi åker nu på onsdag.
    Jag är i vecka 3-4, ska till mvc efter resan.

Absolut inte farligt! Varför tror du att det skulle vara farligt i så tidig graviditet? Lev som vanligt!
    Det du ska tänka på är vad du äter!
  • GrönaDruvan

Jag hoppar ur tråden då jag blöder mer och mer, så det blev missfall denna gången också...
    Försök 17 nästa gång.
    Lycka till ni andra och hoppas era små bönor stannar!!

• GrönaDruvan
    Cacek skrev 2017-01-12 10:38:50 följande:
    Jag fick värk ett tag när jag gick på toa. Men jag tyckte mig koppla det till att jag hade hållt mig för länge. Oftast värkte det på morgonen men nu har jag börjat vakna oftare på natten plus att jag ser till att tömma blåsan helt precis innan jag går och lägger mig, oavsett om jag behöver gå på toa eller inte.och det har hjälpt för mig iaf.

Jag har aldrig haft Uvi så jag har inte kopplat att det kunde vara de.
    Jag har haft uvi en gång i hela mitt liv och det var när jag väntade första sonen.
    Det ända jag märkte det på var att jag fick jätte mycket sammandragningar.
  • GrönaDruvan

Hej alla!
    Jag följer er litegrann här även om jag hänger i bf juli tråden egentligen!
    Dock ska jag få igångsättning den 19 juni, så är lite kul att läsa om er nu, att vissa ska få snart, om hinnsvepningar osv.
    Kul att vi alla är så nära nu!!

• GrönaDruvan

Kom att tänka på att jag faktiskt var med i denna tråden i början när jag plussade! Fick ju missfall dock!

• GrönaDruvan
    Summerchild skrev 2017-05-31 01:49:35 följande:
    Jo men snart får du å lilla olle tidigt kontakt med varandra... ja han lär ju vara på 2700 gr då ? Vad tror du? Jag drog en gissning :)
    Men hej!!
    Det är ju superkul att följa denna tråden också nu när det närmar sig för många här och även mig själv.
    Min blir ju ändå en juni bebis!

Om Olle fortsätter växa som han gjort det senaste kommer han väga nästan exakt 3 kg när han är ute...men det återstår att se..han kan ju bli större (som min man tror eftersom jag blivit så stor om magen och gått upp snabbt nu) men han kan ju väga mindre också. Spännande! Sista läkarbesöket på måndag!!
  • GrönaDruvan

Ni som vill kan ju hänga med i andra fortsättningstråden! Kan inte länka tyvärr, men "nu är våra små här bf juli"

Svar på tråden BF juni 2017