Inlägg från: lingonrisig |Visa alla inlägg
  • lingonrisig

BF juni 2017

Hej! Hoppar in här också, jag är 27 år och väntar första barnet med bf typ 1-3 juni någon gång. Lite svårt att räkna för ägglossning kom lite tidigt den här gången. Tycker redan det är sjukt spännande att vara gravid, det är första gången. Mina symtom hittills är jättehungrig och ett jädra spring på toaletten, tyvärr nattetid också. Men annars mår jag topp! Följer med tidiga symptom? Var bor ni alla? Jag bor i Stockholm.

• lingonrisig
    An89 skrev 2016-09-24 20:14:40 följande:

Hej!

Jag och min sambo längtar verkligen efter vårt första barn och i veckan blir vi klara för inflytt i vårt nya hus som vi totalrenoverat sen i februari! Har sagt hela tiden att det hade varit perfekt att bli gravida nu i samband med ett färdigt hus och ikväll plussade jag ?? Superglada, och antar att sambon får bära kartongerna nu framöver ???? Nu hoppas jag verkligen att allt går vägen. Beräknad enl app 4/6 ????

Grattis till er med ???? Kul att kunna "avslöja" för någon mer redan ????

Grattis, vilken perfekt timing! :)
  • lingonrisig
    lingonrisig skrev 2016-09-25 00:06:18 följande:

Hej! Hoppar in här också, jag är 27 år och väntar första barnet med bf typ 1-3 juni någon gång. Lite svårt att räkna för ägglossning kom lite tidigt den här gången. Tycker redan det är sjukt spännande att vara gravid, det är första gången. Mina symtom hittills är jättehungrig och ett jädra spring på toaletten, tyvärr nattetid också. Men annars mår jag topp! Följer med tidiga symptom? Var bor ni alla? Jag bor i Stockholm.

Ska såklart stå FLER med tidiga symptom och inte följer, hehe..
  • lingonrisig
    vi259 skrev 2016-09-25 00:16:43 följande:
    jag har brösten som värker rejält! sedan är de svag mensvärk till och från under dagarna. kisseriet har ja inte märkt av då ja alltd kissar mycket och på nätter (dricker för mycket vatten)

jag bor i luleå och är 27.
    Kul! Jag har gått på LTU. Sån himla härlig stad, Luleå. :)
  • lingonrisig
    vi259 skrev 2016-09-25 00:36:19 följande:
    jo det är den=) dock gillar jag inte snö så bor lite fel:) har ni försökt länge?
    Oj haha ja då är det kanske inte lika kul på vintern. Jag älskar snö men minns fortfarande min första vinter i Luleå som en smärre chockupplevelse, -35 grader rakt i ansiktet som en fet käftsmäll! Då fick man känna att man levde. :) nej, försökt länge har vi inte gjort, vi dumpade skydden i augusti och tänkte att det blir när det blir, men jag inser att vi haft en himla tur. Tycker ändå att nedräkningen till bim den här månaden var otroligt segt haha. Hur länge fick ni vänta?
  • lingonrisig
    vi259 skrev 2016-09-25 12:37:38 följande:
    Haha jo 35 är en känsla! I vintras var vi nere i 43 som minst:) älskar dock vårvintern här. Då man åker skoter skidor och njuter av värmen trotts snö:) ska bli intressant att se vilket skick man är att åka skoter iår:)

Nej vi hade en riktig tur. Bestämde oss att försöka 27 augusti och nu kom det. Hade trott de skulle vara svårt då jag och exet fick gå utredning och få tabletter för att ja skulle bli gravid.
    Så himla mysigt med skoter och skidåkning, det är det bästa med att bo i Norrland. Räknar med att flytta dit igen en vacker dag, tycker Stockholm är lite väl... Stockholmigt. Även om jag gillar utbudet som finns på det mesta.
    Kul att det gick så fort! Man blir lite chockad när det gör det men mest är man förstås tacksam.
  • lingonrisig

Är det någon som har "mensvärk"? Jag har ganska kraftig mensvärk av och till, har haft det i över en vecka. Det här med att inte ha mens blev inte lika roligt om man istället ska ha konstant mensvärk..

• lingonrisig
    parmesan skrev 2016-09-29 21:19:48 följande:

Någon mer med kraftig mensvärk? Känns verkligen precis som det gör samma dag som mensen ska komma. Det är framförallt nu på kvällen som det känns så kraftigt. Det kändes aldrig såhär med 1:an, det känns faktiskt inge vidare just nu :(, vecka 4+5

Jag har också mycket värk. Inte hela tiden men i små attacker. Känns precis som vid mens. Det är första gången jag är gravid så har inget att jämföra med men ibland gör det så ont att jag undrar om det verkligen är normalt. Brukar dock gå över snabbt. Andra symtom är väldigt ömma bröst och bröstvårtor, jättehungrig och kissar ofta. Jag är i vecka 4+5 jag med, men tekniskt sett är det väl 4+6 nu haha.
  • lingonrisig
    charmed86 skrev 2016-09-28 08:29:58 följande:

lingon­risig Jag har molvärk sedan igår från och till, antar att det är växtvärk!

Ja hoppas det! :)
Svar på tråden BF juni 2017