• anyhere

BF juni 2017

Hejsan! Jag plussade på bim-4 och är idag på bim-2 och har aldrig varit såhär nervös tidigare. Styrkan i testen ökar och ska ta ett nytt digitalt på måndag för att se om det ökat till 2-3 men jag är otroligt rädd över missfall och känner mig inte speciellt gravid mer än att det kurrar, spänner och drar i magen. En attack av illamående en så länge och det var för två dagar sen.

Jag är 28 och det blir förhoppningsvis första barnet. BF 5 juni 2017.

• anyhere

Hej allesammans!

Är på bf+4 idag och har under de tre senaste dagarna haft slemmiga flytningar som jag tror är slemproppen. Det kommer hela tiden, är genomskinligt med inslag av rosa och färskt blod lite då och då. Det rinner även till så pass ibland att benen blir blöta och har vid ett tillfälle fått en pöl på backen (ej fostervatten).

Har sedan 24h haft en otrolig smärta i magen och ryggen. Tror det jag har är förvärkar men är osäker. Det börjar i ryggen och sprider sig fram i undre delen av magen - håller i sig i 60-90 sekunder och sedan släpper den värsta smärtan. Men tills nästa "värk" kommer hänger smärtan kvar, ungefär som förjävlig mensvärk, och bara moler och moler. Det gör skitont och är som värst när jag ligger ner och vilar. På eftermiddagen igår kom dessa "värkar" med 10 min mellanrum i över 6h för att sen klinga av och återupptas ett par timmar senare.

Under morgonen har "värkarna" avtagit men den molande mensvärken är kvar och gör precis lika ont som innan. Är detta förvärkar som alltså inte gör ett skvatt för förlossningen? Någon med samma erfarenheter?

• anyhere
    Summerchild skrev 2017-06-06 13:42:03 följande:

Har du ringt förlossningen? Så att dom kan undersöka dig. Infektionsrisk om vattnet sipprar.

Japp, men det är inte fostervatten utan det är flytningar. Om det vore vatten skulle det sippra hela tiden vilket det inte gör.

Har dock inte ringt för värkarna eftersom det nu har stannat av :(
  • anyhere
    Madde87 skrev 2017-06-06 14:47:19 följande:

Mitt vatten sipprade inte hela tiden det kom lite i omgångar. Och ja det var fostervatten :)

Okej, det var det svaret jag fick av förlossningen iaf :/ ska till bm imorgon så får höra med henne :)
  • anyhere
    Madde87 skrev 2017-06-06 15:08:18 följande:

Vet du om huvudet är fixerat eller ruckbart?

Senaste kollen var 23/5 och då var bebis ruckbar.
Svar på tråden BF juni 2017