Inlägg från: Birgitta02 |Visa alla inlägg
  • Birgitta02

Mer mat=bättre nätter?

Misstänker att hon inte använder napp? Kan vara sugbehovet som stör och inte hunger i så fall. Barn i den åldern klarar sig mycket väl utan nattamat.
    Min son åt jämt, även nattetid. Tills han äntligen tog napp när han var mellan 4 och 5 månader. Då plötsligt sov han hela natten. Kan det vara så med din lill* också?

• Birgitta02
    Marie89 skrev 2016-09-20 15:52:07 följande:
    Hon tar napp.vaknar de flesta nätterna varannan timme, räcker ofta att stoppa in nappen och buffa lite så somnar hon om. Men 2-3 ggr vill hon äta per natt.
    Låter mycket att hon vaknar 2-3 ggr för mat i den åldern. Kanske försöka proppa henne full med välling precis innan sista läggningen sent på kvällen?
  • Birgitta02
    Marie89 skrev 2016-09-20 16:04:43 följande:
    hon äter drygt en portion gröt halv 8 på kvällen. så därför jag tänker att hon kanske behöver mer över hela dagen
    Lägger du henne för natten då? Minns att min lille kille fick en hel flaska med välling innan läggningen. Han sov gott (med sin napp då också).

Men om du tror att hon får lite för lite under dagen så kanske det är läge att öka på maten dagtid. Min tös åt väldigt mycket dagtid. Redan vid tre veckors ålder sov hon hela natten. Man ville jag skulle väcka henne på natten. Men det hon förlorade på natten tog hon igen dagtid. Så du kanske är nåt på spåren där :)
Svar på tråden Mer mat=bättre nätter?