• Marie89

Mer mat=bättre nätter?

Min 6 månaders äter en portion gröt på kvällen sen ammar hon resten. Hon är väldigt intresserad av mat och smakar gärna när vi äter.

Hon ammar ca 3 ggr per natt. Jag funderar på om ifall hon får mer mat på dagen, blir hon mindre hungrig på natten då? Någon som upplevt det?

• Svar på tråden Mer mat=bättre nätter?
  • Marie89

Hon tar napp.vaknar de flesta nätterna varannan timme, räcker ofta att stoppa in nappen och buffa lite så somnar hon om. Men 2-3 ggr vill hon äta per natt.

• Marie89
    Birgitta02 skrev 2016-09-20 15:54:45 följande:

Låter mycket att hon vaknar 2-3 ggr för mat i den åldern. Kanske försöka proppa henne full med välling precis innan sista läggningen sent på kvällen?

hon äter drygt en portion gröt halv 8 på kvällen. så därför jag tänker att hon kanske behöver mer över hela dagen
  • Marie89
    molly11 skrev 2016-09-20 15:54:28 följande:

Ja det upplevde jag! Min dotter nöjde sig inte enbart på bröstmjölk/ ersättning längre vid 6 månader. Vi började med smakportioner vid 4 och sen gradvist ökande! Så putta i henne mer på dagarna. Min dotter blev mer nöjd och så men dock så ville hon ändå ha flaskan en gång på natten!

en gång per natt hade ju varit lyxigt. ska testaatt ge henne mer då
  • Marie89
    Birgitta02 skrev 2016-09-20 16:07:54 följande:

Lägger du henne för natten då? Minns att min lille kille fick en hel flaska med välling innan läggningen. Han sov gott (med sin napp då också).

Men om du tror att hon får lite för lite under dagen så kanske det är läge att öka på maten dagtid. Min tös åt väldigt mycket dagtid. Redan vid tre veckors ålder sov hon hela natten. Man ville jag skulle väcka henne på natten. Men det hon förlorade på natten tog hon igen dagtid. Så du kanske är nåt på spåren där :)

hon lägger sig halv 9 sen, har inte fått henne till att ta flaskan än så kan inte ge välling.

samma med min stora flicka, henne ville de också att vi skulle väcka och hon helammade till 8 månader för hon var inte intresserad av mat.
  • Marie89

känns hopplöst att många upplevt att det inte

har hjälpt......

hjälpte att lägga en av mina otvättade t-shirt ijämte. men hon äter ju ändå 2-3 ggr, men har inte vaknat varje timme sen jag la dit den mysiga svettiga t-shirten.

Svar på tråden Mer mat=bättre nätter?