Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Tvilling73 skrev 2017-01-05 22:48:03 följande:

Fundering....

Jag har ju inte någon direkt ordning på mina cyklar.

Sist fick jag mens på dag 22 och ibland 35 osv...

Denna månad va nog bland de första jag kände molvärken vid ÄL så gjorde mitt sista test och det va glad gubbe.

Molvärken har funnits kvar hela tiden och nu börjar det tillta. Typ mensvärk.

Så min fundering är kan molvärken vara något annat?

Har bara ett grav.test kvar så jag vill vänta lite till då jag är på 22:a dagen idag...

Men det är nog mensen som är på G

Jag är för gammal helt enkelt

Jag har också haft molvärk sen ÄL. Är på ÄL +3 idag enligt tester och fertilityfriend. Nu har jag gått på pergotime denna månad och det verkar som om progesteronhalten höjs av pergo så jag tror att det kan vara därför som jag haft sån hemsk molvärk denna månad+illamående. Annars brukar jag få molvärk och ibland illamående först när jag börjar smörja med progesterall vilket jag brukar göra ca: 3 dgr efter ÄL. Började tro att något var radikalt fel för vid ÄL hade jag sjukt ont och sen efter ÄL denna molvärk (kändes som värsta mensvärken) men nu har den börjat avta och illamåendet har lugnat sig lite också. Idag börjar jag smörja med krämen för jag tror att jag har lågt progesteron pga av min ålder och min korta lutealfas.
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-05 17:54:27 följande:

Min äl var nog på CD10 ändå för nu är de svaga och molvärken borta. Hade ju flytningar på cd9 och stegringen började då med. Så nu långa väntan på BIM bara...

Håller med dig om denna väntan till BIM, blir sjukt jobbigt ju närmare man kommer dagen man ska testa.... Hoppas och håller tummarna för er!! :)
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-05 22:58:51 följande:
    Testar aldrig före ÄL+10..nån regel måste jag ha ;)
    Jag ska försöka vänta tills ÄL +11 om jag bara kan hålla mig
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-06 15:03:43 följande:
    Ja ju närmare BIM jag kommer desto mer vill jag vänta med att testa..men ändå gör jag det, för vill ju veta om jag måste sluta med Lutinus så mensen kommer i tid, annars förskjuts den och det vill man ju verkligen inte när man försöker!
    Too tiki skrev 2017-01-06 14:10:57 följande:
    Jag ska försöka vänta tills ÄL +11 om jag bara kan hålla mig
    Har två test hemma som man kan ta från ÄL+8, de mäter på 5 i hcg, galet! Aldrig använt dem innan så vet inte om de är bra och tror ändå jag testar först på ÄL+10...sen har jag massa stickor från testlagret hemma med, de har alltid visat från ÄL+10 de gånger jag vart gravid, så kanske bör jag testa de andra på iaf ÄL+9? Får se hur jag gör....är iaf redan om 5 dgr vilket gör mig mycket nervös...väntan till BIM går segt första dagarna och sen när det nästan är framme går det för fort tycker jag,,,

Oj!! Vad är det för test du har som mäter bara 5 i hcg? Jag hade nog testat dag 9 med dessa stickor och sen om det inte blir positivt med testlagret. Har också några från testlagrets men är osäker från vilken dag man kan testa med dem men har för mig att de kan mäta från 25...Jag kommer testa med CB early och sen testlagret och hoppas sen att jag slipper testa något mer förutom med CB digital då ;)

Vilken dag är du på ÄL+10? Jag har ÄL+10 den 13:e men väntar som sagt med att testa någon/några dgr till.

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-06 15:53:57 följande:
    Applo, köpt på Apotea. Jag har äl+10 den 12/1 så nästan samma :)

Ska nog beställa en sån test också. Kul att vi ligger så lika, då blir det extra spännande för vi lär nog testa samma dag

Nu åker jag bort och kommer hem på sön. men hoppas och håller tummarna för att man kan se någon som plussat när jag kommer hem för det inger hopp :)

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-08 11:31:51 följande:
    Äl+6 här.

Har du några känningar?

Har börjat med Lutinus nu.
    ÄL+5 har jag och mina symptom är illamående av och till och trött som fan :) Just illamåendet kom direkt efter ÄL och det tror jag beror på att jag kanske haft ÄL denna månad och fått en skjuts av progesteron av gulkroppen och kanske också att pergo höjt min progesteronhalt. Däremot tröttheten som jag fick igår och har idag, den är enorm. Har varit trött tidigare när jag smörjt mig med progesterall men igår höll jag på att somna flera gånger under kvällen och jag känner mig lika trött idag.. Tempen är fortfarande förhöjd så nu hoppas jag att den fortsätter så :)

Hur är det med dig. Några känningar?

Har du mått illa direkt efter ÄL när du har hållit på med letrozol?

Känns som om tiden går ruskigt långsamt nu :(
  • Too tiki
    wa76 skrev 2017-01-08 10:04:00 följande:
    Oj, det blev ingen skärmdump! Bifogar nu i alla fall! :D

Vad händer om du aktiverar tempen CD 10 och 11?

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-08 11:31:51 följande:

Äl+6 här.

Har du några känningar?

Har börjat med Lutinus nu.

Glömde skriva att molvärk har jag också av och till sen ÄL.
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-08 15:29:56 följande:
    Jag blev trött av ProgesterAll när jag tog för lite, provat att öka mängden?

Jag har en brännande/svidande molvärk liksom, sen min rosa flytning igår morse, mår konstigt kvällstid och blir snabbt hungrig, frusen med som kan pendla fort till varm.

Började med Lutinus först idag för jag ville ha en ärlig chans känna av min kropp vilket jag gjort nu och hoppas så det inte bara är framkallade symptom...blir ju så besviken när man är skengravid :(

Jag mår aldrig så värst illa direkt efter äl, men molvärken brukar stanna men ändra karaktär.

Jag har ökat mängden mot förra månaden då jag 10x2 mg. Nu tar jag 20x3 mg och får för mig att det kanske är därför som jag blir trött....Har inte fått vaggisarna därav ökade jag progesterall denna månad för jag vill inte riskera att det blir för lite om jag skulle vara gravid för vaggisarna ger ju så mkt mer.

Din rosa flytning igår morse borde väl kunna vara en nidationsblödning? Hoppas och håller tummarna för att det kan vara det i varje fall :) Jag personligen har aldrig haft nidationsblödning men vet att en del får det. Däremot fick jag kraftiga blödningar vid min andra graviditet vid 12 v och vid min sista grav. innan jag visste att jag var gravid. Mkt kraftiga blödningar båda gångerna men allt gick bra ändå tack och lov.

Hungrig är jag också kom jag på nu när du skrev det och fryser gör jag hela tiden sen två dgr tillbaks. Idag kom ju tröttheten tillbaks för att jag till slut kände mig lite yr.

Förstår vad du menar med framkallande av symptom. Sen jag började med progesterall har jag fått mkt mer symptom än jag haft tidigare månad när vi försökt bli gravida. Jag tror personligen att jag är känslig för progesteron. Likaså verkar jag vara känslig för pergon för jag fick en helvetes ÄL smärta, så mkt att jag inte skulle kunna få till ett samlag dagen jag hade ÄL. Tur vi myste på två dgr på raken innan annars hade det garanterat varit kört denna månad :)

Jag inväntade bara att FF skulle sätta ut ÄL sen började jag med krämen. Tidigare månad har jag börjat två dgr efter att ÄL test visat positivt men ville vara helt säker på att krämen inte gjorde så min temp höjde sig.

Nu får bannemig tiden gå fort så vi kan testa!! :)

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-08 17:37:17 följande:
    Ok så du börjar med krämen direkt på äl? Jag väntar alltid lite så äl inte blir stoppad, progesteronet ska ju öka när ägget släppt. Nu började jag med vaggisarna sex dagar efter positivt för att vara säker.

Ja tidigare började jag med krämen efter det hade gått 48 tim efter positivt ÄL test. Denna gång väntade jag 3 dygn för jag ville se om FF satte ut att jag hade haft ÄL innan jag började med krämen och för att inte störa ÄL. Hoppas nu bara inte det var för tidigt men jag tror inte det för jag fortsatte att testa med ÄL stickorna i 3 dgr och alla var negativa och sekretet ändrade sig dagen efter att FF satte ut att jag hade ÄL. Väntar kanske någon extra dag nästa månad om det skulle behövas. Hoppas såklart att jag slipper fler månader men samtidigt förbereder jag mig på negativt för att inte bli allt för besviken...

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.