Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2018-02-27 21:43:26 följande:

Va mysigt!! 11 veckor! Gud så fort tiden går!

Vi väntar troligtvis också en son, enligt kvinnan som gjorde kub. RUL blir om 3 veckor.

Börjar känna små puffar några gånger om dagen nu så känns lite skönt :)

Så underbart! När är RUL?

Efterkontroll igår och en spiral åkte in...den håller tre år, får se om vi vågar oss in i bebisfabrikriken igen då...vi har iaf inte stängt dörren. Men då kommer jag vara 44 så vi får se om vi vågar...
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2018-04-04 20:04:04 följande:

Jag är i vecka 23 nu redan!

Trodde aldrig att vi skulle lyckas få ett plus som stannade över vecka 6. Nu är jag tacksam för varje dag vi tar oss framåt trots illamående som inte ger med sig och diverse andra småkrämpor som hör graviditeten till.

Ge aldrig upp! Era plus kommer!!!

Följer med alla när jag får en stund över!! Tänker på er som kämpat länge! Jag var 38 när vi började men blev gravid på äl som var min 40-årsdag, vet hur rufft det är månad efter månad!

Har ni tjuvkikat kön Milou? <3
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2018-04-05 15:12:59 följande:

Ja vi har kikat :) blir en kille!

Åhh mysigt!!!
    Hemflyttad skrev 2018-04-05 17:10:44 följande:

Härligt med en liten pojk

Ja, när ni börjar försöka med 4:an så är väl jag kvar här i tråden och kämpar på. Gah!

Jag tycker iaf att det är särskilt roligt att ni som inte redan har gemensamma barn med er man har lyckats, särskilt i de fall då mannen inte har några barn alls.

Tack <3 så lycklig att se min sambo uppleva glädjen att få ett barn! Min rädsla över framtiden om det inte hade funkat är borta, vad som isf hade hänt med oss om några år, känner ett annat lugn, och ett stort djup av kärlek och tacksamhet att jag fick uppleva det igen <3

Jag ÄR sugen på en till haha men tror inte jag skulle våga ge mig in i karusellen igen, det tog så hårt på mig...aldrig innan känt sådan sorg och hopplöshet, vill inte hamna där igen...så tror Milo är min sista och jag tycker det känns hur bra som helst! Längtan efter ett barn äter upp en när man väl börjat längta...

Kramar till er alla!!
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2018-07-16 20:55:59 följande:

Men grattis!!! Vad roligt! Hoppas du mår bra :)

Inte läst ikapp tråden.,,har du fått din bebis än?

Vår lilla är redan 8 månader!!! Galet! Kändes ju som en evighet att göra honom med alla problem längs vägen... värsta är att jag är sååååå sugen på en till! Vet inte om jag orkar in i karusellen igen och med högre ålder o sämre förutsättningar än sist..,närmar mig ju 42 nu!
  • Nykär15
    DragonWoman skrev 2018-08-05 13:29:15 följande:

Bf om ca 22 dagar. Fortsätter hålla tummarna för er som kämpar för ett +.

Åhhh så mysigt!! Vet du vad det blir?
  • Nykär15
    DragonWoman skrev 2018-08-19 12:25:38 följande:

8 dagar kvar nu nej valt att inte kolla, roligare så

Åhh nära! Vi kollade inte heller <3
  • Nykär15
    DragonWoman skrev 2018-08-21 22:28:10 följande:

Idag föddes en liten tös på 3164 gr och 48 cm. Var lite halvdramatiskt. Ska skriva ner när jag är lite mer mänsklig

Men åh!!! STORT grattis!

Ang rosenrot, de tre ggr jag testat har jag blivit gravid varje gång. Slump? Tror inte det, däremellan provade jag både Letrozol och Gonal-F, slutade och tog rosenrot och fick sista gången vår lilla älskling <3. De första två blev tyvärr missfall vilket mest troligt berodde på högt TSH
  • Nykär15
    MissM79 skrev 2018-08-24 11:36:38 följande:

Hej!

Är själv 39 och mannen 51. Haft 1 MA och 3 MF innan v 12. Har haft dessa under 3 år men har haft pauser emellanåt då det tagit så hårt på kropp & knopp ???? Gjort MF utredning där inget är fel på oss utan rekommenderas att försöka som vanligt bara. Är nu gravid igen, dock väldigt tidigt, v 5. Blir lätt gravid, typ 1:a 2:a försöket när vi väl försökt. Är mest bara orolig och går och väntar på att få en blödning ???? ska på tidigt VUL nästa v samt testa Trombyl som jag läst mkt om. Ev Även Prednisolon. Någon som äter detta för missfall och hur stor dos äter ni i så fall? Har läst en del om Progesteronkräm också. Beställde denna igår. Känner det är värt att testa allt man kan göra själv....någon som har erfarenhet av denna kräm? Alltså fy för denna oron ????

Grattis till graviditeten!

Jag hade tidigt och ett sent mf innan vi fick vår pojke. Mina mf berodde mest troligt på mitt TSH som låg för högt. Blev gravid igen när det låg på en bra nivå. Sen började jag med Trombyl och Lutinus (vaginalt progesteron) direkt när jag plussade.

Svårt säga om allt tillsammans gjorde att det gick vägen eller om det var bara något av det som eg behövdes...

Var 40 när jag blev gravid nu sista gången...
  • Nykär15
    DragonWoman skrev 2018-08-26 12:05:03 följande:

I tisdags natt vaknade jag av att jag läckte vatten. Fortsatte sova och när jag gick upp rann det en bra skvätt. 3 barn hemma så ville få dom till skolan och dagis innan jag ringde förlossningen. Lämnade dom, handlade lite och väl hemma så ringde jag. På grund av rörligt huvud så blev jag illa tvungen att lägga mig ner och ringa ambulans. Så blev hämtad och körd med blåljus och sirener till förlossningen kändes ju inte alls avigt. Väl inne så beslutades det om igångsättning direkt med cytotec. Protest från mig men fick backupplan med bricanyl mm. Vid 12 först dosen. Andra vid 14 och när de vill ge vid 16 ville inte jag på grund av starka värkar då. Sen dimma av lustgas och värkar. Och på grund av kaos med många födande fick överläkaren ta mig mycket på grund av snabba förlopp på slutet. 18:34 föddes denna lilla tjej iaf

Mitt sista lilla mirakel. Hoppas få se fler här framöver <3

Lite dramatik ja! Men så himla fin <3 stort grattis!
  • Nykär15
    Trullis82 skrev 2018-09-02 14:01:42 följande:

Hej på er alla!

Hur går det för er?

Gjorde ett test från gravidkollen igår. Vara vanlig enkel sticka. Tänkte ta CB veckoindikator på onsdag.

Vad tror ni?

Jag ser svagt! Hade tagit en sticka i morgon med för att se en ökning innan jag hade ödslat ett digitalt. Håller tummarna för en fin ökning! Så spännande!!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.