38+ och försöker bli gravid.
Va jätteduktig förra veckan men klantade mig i helgen med cigg till vin. Dock bara 2-3 st. Ny vecka och nytt försök igen! Ska skippa vin kommande helg för då blir det rejält svårt märkte jag.
Va jätteduktig förra veckan men klantade mig i helgen med cigg till vin. Dock bara 2-3 st. Ny vecka och nytt försök igen! Ska skippa vin kommande helg för då blir det rejält svårt märkte jag.
Tycker verkligen du är duktig, klart det blir lite bakslag ibland. Kämpa på, det kommer att löna sig!Kan inte hjälpa dig tyvärr, det senaste missfall jag har fått var i vecka 6 och cykeln efter har alltid varit som vanligt. Låter som spottings, det kommer säkert igång snart. Har du testat igen för säkerhets skull?
Jag tänkte testa igen idag, om jag tar testet i eftermiddag tre timmar efter att ha druckit/kissat och det inte är starkare så måste jag väl kunna sluta med medicinerna? Plussade på Äl+10, idag är det ÄL+14.
Hemflyttad: ja om testen är svagare i dag borde du kunna sluta med medicinerna. Har du fortfarande inga symptom?
Zora: bara haft tidiga mf, alltså i V.5, och då blev det aldrig brunt utan rosa och sen rött efter några timmar bara. Den kommer nog i gång senast i morgon!
Själv tempar jag nu igen. Mest för att hålla koll på äl men jag vet att jag kommer ha svårt att sluta tempa efter äl också :) och är nu nere på min lägsta temp någonsin sedan jag började tempa i våras, ligger och pendlar mellan 36,2-36,4. Äl-sekret i morse men negativt äl-test.
Vore guld om äl kom på CD 12, då hinner vi sexa på torsdag innan barnen kommer, dvs CD 11!
Mannen skulle bara veta mina planer haha ;)
Implantationsdipp? Att ägget fäster? Trodde det skedde tidigast 7 dagar efter ägglossning? Fast sån tur lär jag inte ha..
Då får vi hålla tummarna för ÄL på CD12, den bästa dagen i mitt tycke - tidigt men inte för tidigt.
Symptom kan jag inte riktigt svara på, tar lutinus och prednisolon så känner mig inte som vanligt direkt. Men inget som direkt pekar på graviditet.Jag brukar inte heller få en massa symptom tidigt i graviditeten. Så det är inget som skulle oroa mig i det här stadiet.
Testade igen och testerna är inte svagare men inte direkt starkare heller. Har gått knappt 4 dagar sedan första testet. Skulle säga att det är kört till 99% procent men kanske ska vänta tills testerna börjar bli svagare innan jag slutar med Lutinus och prednisolon? Det borde väl vända när som helst nu.
Det där har jag också hört talas om. Och ibland fäster ju ägget tidigare än man kan tro... Klart du ska våga hoppas!
Nu har jag testat igen, definitivt svagare. Visserligen inte med koncentrerad urin men nu har det gått nästan 6 dagar sedan första testet och dessa är svagare. Fick även mensvärk nyss. Så nu är det slut på mediciner, får vänta in mens och bli frisk och sedan är det på'n igen!
Jaja. Kände mig riktigt ledsen i måndags men det är i alla fall skönt att det inte blev något mer utdraget. Lider verkligen med er som får MA och missfall efter flera veckor eller till och med månader.
Börjar bli irriterad på mensvärken nu eller vad det är. Brukar få den 2-3 dagar innan mens annars och är ju 7-8 dagar kvar till bim så eländet kommer väl tidigare denna gången
Idag ringde min BM och flyttade fram mitt VuL till imorgon, fy känns som att jag kommer få samma besked som i somras då jag inte heller hade några symptom & det var ett MA
Men bättre att få besked i v 8 än i v 13 som sist.
Håll tummarna för ett litet mirakel imorgon :)
Tack Milou, jag ger er en update imorgon
Lyckan är stor idag, fick se ett litet tickande hjärta, helt otroligt & jag som var helt inställd på samma besked som sist. Tänk att denna gången kände jag inte av äl, fick inga symptom & har inga direkta symptom nu heller... så lurad man kan bli :)
Nu får vi hoppas att liten stannar kvar & nästa steg blir Kub, sist hann vi ju aldrig dit.
En liten bild på pyret ...
kram på er och hoppas på fler plus här snart & mys för er som har äl på gång
Nu har jag lagt till D vitamin i pillerskörden
Funderar på vad mer som kan öka chansen