Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Känner detsamma Milou3. Men jag äter rosenrot och smörjer med progesteronkräm så lever på hoppet att det kan hjälpa. Det var andra månaden med rosenrot så kanske det tar sig i april. Äl är 17:e så vi följs åt.

Tack för peppandet Nykär. Men till skillnad från dig hade jag ingen sån "jag är gravid" känsla i kroppen så mensen dyker upp här snart för istället är jag PMS sur (något som kommit nu på äldre dagar).

• Anonym (Sanna)

Milou3: jag skulle tippa på att det var pga känsligas slemhinnor. Eller en nidis.

Har börjat blöda nu, så mensen kom två dagar tidigare. Det förklarar verkligen mitt morrande igår. :-/

• Anonym (Sanna)

Jag brukar inte alltid äl-test. Tycker det är svårt få stegring, brukar missa den. Jag går istället efter sekret och känner tydligt av äl.

• Anonym (Sanna)

Det är så roligt Nykär. Ni har ju försök länge och när nästa steg skulle ha varit ivf.

Vi har försökt sen juni men det tar tid. Jag är orolig om det någonsin kommer ta sig igen men så kan det vara med kroppen. Fyller snart 40 och märker en skillnad i cykeln och humör.

• Anonym (Sanna)

Monchichi: tänk att man ska lita på sin magkänsla. Det är egentligen fascinerande att ni än en gång får tvillingar. Släpper du två ägg? Förstår det känns jobbigt när ni har fem barn sen innan. Hur gammal är yngsta?

Jag skulle nog också tycka detsamma om det blev så, vi har fyra barn.

Tootiki: så bra äl kom så finns ju en chans i den jobbigat tid nu. Håller tummarna!

• Anonym (Sanna)

Milou3: jag har tagit rosenrot och vin och det har gått bra.

• Anonym (Sanna)

Bra Milou3 du kunde utmana dig igår och fixa det. Fint med blommorna på plats också.

Jag har Artic root denna gång. Förra omgången var det rosenrot forte (Bioroot).

Det blir nu fjärde gången med rosenrot för mig. Kom på att jag har ju ätit tre omgångar.

Jag tycker alla gravida ska stanna kvar för det är ju roligt följa er och höra hur det går.

• Anonym (Sanna)

Äl är på gång fast jag blir inte klok på riktigt när den är. Tog äl test i förrgår som visade negativt. Strecket var lite svagare än kontrollstrecket. Tog ett igårmorse också som visade samma men sen på eftermiddagen var det svagare. Så här blir det alltid för mig. Tester visar aldrig starkt och positivt. Kände av molvärk igårkväll. På morgon har jag äggvitetrådar. Som sagt svårt att tyda. Vi får sexa på ikväll och hoppas på det bästa.

• Anonym (Sanna)

Tror ni hann träffa rätt igår.

Nej jag tempar inte nu. Har gjort det tidigare. Tog ett äl test efter jag postade sist och det var lika svagt som det igår eftermiddag. Alltså negativt. Men jag ska testa igen kl 15. Tycker det är meningslöst egentligen då de inte visar något plus att de ändå kan vara missvisande.

• Anonym (Sanna)

Jag testade igen kl 15 och det var fortfarande ett väldigt svagt streck, svagare än på morgon. Jag har nog missat stegringen igår. Tror äl blir ikväll/inatt. Har lite mera molvärk nu. Svårt att veta men vi kör på ikväll.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.