38+ och försöker bli gravid.
Konstigt att du inte kan aktivera tempen, det har jag alltid lyckats med.
Konstigt att du inte kan aktivera tempen, det har jag alltid lyckats med.
Hej!
Hoppar in här om det är ok?!
Har 3 barn sen tidigare, men hoppas nu på en liten sladdas :)
Jag är 38 år och har blivit gravid väldigt lätt förra gångerna.
Är nu på försök nr 2 och har BIM 20/1. En evighet dit känns det som!
Efter flera år med MF och MA så plussade vi ju äntligen igen på julafton.
Nu idag fick jag se ett tickande hjärta på vul. Så häftigt.
grät så de knappt kunde mäta men det verkar stämma med senaste mens.
fattar inte riktigt hur de räknar men strunt samma.
Så 30/8 (snitt så kanske 15/8?) om allt går vägen..
Fortsätter kika in för att se hur det går för er..
Lycka till. Håller tummar & tår för er allihopa.
Testat positivt på två testet idag!!!! Fattar det knappt. Hoppas det håller! Är ju snart 42 ändå. Det tog på första försöket. Sitter o ler i soffan.
Nä då, så blankt det kan bli
Hej, tyvärr blir det ingen bebis denna gång. Graviditeten hade trots allt illamående och alla symptom avstannat i v 6. Ligger hemma och har fått cytotec. Så ledsen och förvirrad. Att kroppen kan luras så. Inte minsta tecken på att något var fel.
Blä för negativt!
Jo alla gånger jag vart gravid har jag sett det redan på ÄL+10 på Testlagret..men jag testade med negativt med dem idag på ÄL+11 så jag börjar ju ge upp hoppet för denna gången med
[quote=77307356][quote-nick]Monchichi skrev 2017-01-13 21:05:38 följande:[/quote-nick]Too tiki: Tack för info om vitaminerna. Jo det enda jag påminner mig ha hört är det där med folsyra om man hoppas på graviditet, men det tror jag att jag får i mig via maten.
Sorry att jag hoppar in här, men som dietist har man en del åsikter ;)
Vitamin D kan du i princip bara få i dig om du äter fet fisk som lax, sill, makrill, helst ca 3 ggr/v. Ägg har en del vit D och mjölk är ju berikad, med det krävs ca 12 ägg dagligen för att få den rätta mängden vit D t.ex. Dricker man riktigt mycket mjölk så får man i sig en del den vägen också. Under sommaren är det en annan historia, men nu står solen för lågt ( ca 8-9 grader om man uttrycker sig lite matematiskt) och då produceras inte någon vitamin D i huden vid solexponering. Men f o m slutet av april till augusti kan man få vitamin D genom att vistas i solen. Vissa kroniska sjukdomar samt lvervikt är också kopplade till vit D brist.
När det gäller vitamin B9 - folat (heter också folsyra som är nästan samma sak och som man kan köpa på atoteket under namnet folacin) så är det grönsaker och frukt samt baljväxter som är största källor. Jag har räknat på mig själv och märkte att vid 500 -600 g grönsaker per dag så kommer man upp i 400 mikrogram och mer, som är behovet. Broccoli, gröna bladgrönsaker, ärtor och bönor/linser men även morötter och apelsiner är bra källor. Äter man riktigt nyttigt varje dag så får man i sig det man behöver. Är man lite slarvig så är det bättre att ta folsyra!
Hoppas det hjälper! :)