Inlägg från: bluebird6 |Visa alla inlägg
  • bluebird6

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Sanna) skrev 2017-06-03 08:13:24 följande:

Åh vad kul Bluebird. Grattis!

Tack, det är 5:e gången gillt nu så jag hoppas det håller sig kvar den lilla cellklumpen;) 
  • bluebird6
    Zora skrev 2017-06-03 09:45:10 följande:

Grattis Bluebird!!!

Tack Zora.. Grattis själv. 

Hängt härinne sedan aug-16 då jag fick vårt 3:e plus.
    Inne på 5:e, så nu går det vägen denna gången;)
    Dessutom hade vi sagt att vi försöker så länge förlossningsdatum inte passerade 40 för mig sen så är det stopp. Så detta är typ sista försöket med. Sonen är 8 snart och vi har försökt få syskon drygt 3 år. 
    Kände att vi behövde ha ett stoppdatum så man kanske kan släppa och gå vidare.
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2017-06-03 14:29:10 följande: Men Åhh !!! Grattis! Vad underbart!! Fortsätt med ProgesterAll och ring gyn på måndag, då är du ju fortfarande inte förbi BIM så oroa dig inte, det är inte försent.
    Japp, fortf i chock... :) 
    livrädd...
    Nykär15 skrev 2017-06-03 14:33:50 följande:
    Se om du kan få Lutinus och Trombyl, nåt mer tror jag inte du kan få som stöttar. Ta magnesium, folsyra, multivitaminer och ev extra E-vitamin som är bra för slemhinna, livmoder och en graviditet. Lutinus ska jag börja trappa ner nu, skitläskigt! Ska börja på 12+6 och sen sluta helt inom två veckor...

Trombyl och E-vitamin till v 36 enligt läkare och bm.
    Okej, det var någon som nämnde fragminsprutor från v.12 men det kanske man bara får om det är bekräftat att det var proppar som ställde till det? 

Just nu äter jag mutivitamintllskott KVINNA:
    magnesium 75 mg
    folsyra 400ug
    e vitamin18 mg.
     plus extra d vitamin

Kommer inte ihåg vilka mängder du skrev att du åt? Ska jag komplettera med extra av nåt då tänker du? 

Vill verkligen göra allt jag kan denna gången. 
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2017-06-03 16:33:37 följande:
    Jag tar utöver multivitaminer en extra av zink, folsyra, järn, magnesium och E-vimin 100 mg.

Tror vissa får fragminsprutor först men sen övergår till Trombyl. Men tror Trombyl räcker om man inte har ett konstaterat problem.

Det kommer gå bra! <3
    Ok, tack för alla svar. Fortf inte smält detta.  
    e vitamin fick du utskrivet va? 
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2017-06-03 20:38:39 följande:
    Ja precis, utskrivet av läkare.

Förstår att det är svårt att ta in, försök ta en dag i taget. Så får jag göra <3
    Jag förstår dig till fullo. Tror vi kommer förstå det först när vi har dem i famnen. Känns efter alla svängar att man inte riktigt vågar lita på att det är vår tur nu- Eller så känner jag just nu iaf.. 

Kanske blir verkligare efter kub och RUL: 

Fortsatt lycka till hörru:)
  • bluebird6
    Monchichi skrev 2017-06-04 08:25:52 följande:

Bluebird: Grattis till plus! Vad roligt!

Tack, vi hoppas på denna gången:) 
  • bluebird6
    HoppasPåEnTill skrev 2017-06-04 10:44:03 följande:

Grattis Bluebird6. Så himla roligt!

Tack så mkt. :)

Gör som vanligt att jag fortsätter kika in här med jämna mellanrum. Jag får ju mina +  men det har ju inte gått vägen hittills. Skönt att ha nånstans att ventilera alla motstridiga känslor..
  • bluebird6

Usch, nervös inför imorrn. 

Lite arg för jag inte fått komma intill för den den "utredningen"..
    Gyn sa 4-6 veckor efter sista MA så skulle jag få komma in och ta lite prover och prata med deras "expert".
    i mars när jag undrade över tiden så sa de samma sak och sedan har jag inget mer hört.

Så jag hoppas verkligen de tar emot mig imorrn nu trots klämdag och allt. Läkaren sa att han skulle skriva in en notis att jag skulle få komma så fort jag plussat nästa gång, så ska de skriva ut den medicin de tror kan hjälpa. 

• bluebird6
    Monchichi skrev 2017-06-05 12:42:21 följande:

bluebird6: Jag funderar också som Nykär hur det gått för dig?

Milou3: Hoppas ni blev sams igår och fick till det! Och framöver några dagar också, eller varannan kanske. Har du någon strategi?

Hemflyttad: Jo håll hoppet uppe nu, det är därför du tar sprutorna! Håller tummarna rätt det blir rätt äggstock så ni får en ärlig chans!

.
    Jag har börjat känna lite mer rörelser nu, vecka 21+. Fortfarande väldigt trött, men tack och lov inte mycket illamående längre.

Nykär15 skrev 2017-06-05 12:21:26 följande:
    Hur har det gått? Har du fått tag i gyn och får någon hjälp?
    Hej. Jobbade till 16.00 idag-

Det är som vanligt med det J-a gyn. 
    När jag ringer och förklarar så har tydligen läkaren inte lagt in detta i min journal att jag ska få hjälp och vilken slags hjälp nästa gång. Bryter ihop då. fortf svårt att prata om allt som vart och jag känner att iom att vi inte ska försöka så mkt till så kan detta vara sista försöket.
    Men du får så klart prata med en annan läkaren, säger hon för den "vanliga" hade ju såklart semester idag. 

Men iaf han ska ringa upp under dagen för vul behöver jag ju inte v4+1 eftersom det knappt går att se nåt än ändå utan det viktigaste är ju medicinerna. 

Men när han ringer vill han inte skriva ut nåt för han vet inte vad den andra läkaren har för plan/vad han tänkt. Har han liksom inget eget hum om vad som kan ges till kvinnor med upprepade MF?! ÅHHHH
    Så nu ska han prata med ordinarie läkaren på onsdag och sedan ska de skriva ut recept.

Jag blir så trött. KUnde han inte bara gjort en jäkla fucking notering i jan: Ge Lutinus och trombyl eller vad han nu tänkt sig. Nej de har så himla bråttom jämnt jämnt- 

*SUR*
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2017-06-05 18:44:59 följande:
    Fy fan rent ut sagt!!

De fattar verkligen inte vad man går igenom känns det som...så glad jag hittade min gyn som skriver ut allt förebyggande så man har hemma när/om man plussar..önskar vi bodde närmre så kunde du fått Progesteron av mig så länge!
    Ja, vi har en privat gynsom är superduper enligt alla men har liksom inte kommit mig för att söka dit då man inte tror att allt det här ska hända en själv. Och de har superlång väntetid..

Och säga vad man vill så var de fantastiska där på gyn när jag fick den där cystan förra våren, men detta börjar bli löjligt. 

Jag hade ju också velat komma in och få det utskrivet innan för att kunna börja ta direkt. Väntade på den där utredningstiden som jag tyckte kunde komma n'r som snart och så skulle jag be henna om det då. 

Nu blev det ju inte så och nu sitter jag här görorolig. Han mana på att 2 dagar hit eller dit så här tidigt det gör inget då det bara är en cellklump så jag får väl lita på det. och är det nån som vet något annat så vill jag inte veta. :/
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.