Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (undrare) skrev 2018-07-19 01:07:03 följande:

Försökt i tre år bli gravid ! Föra året slutade i missfall v.3

Blev gravid i december igen men slutade med missfall igen v.9 ! Nu har vi börjat igen så hoppas denna gång är igen gravid och går hela vägen ! Ägglosning hade runt 10-11 juli vet inte om jag väntar på Mensdag göra test !

Väntar mens den 25 juli får se om jag testat tidigare!! All lycka till er alla

Håller tummarna för dig att mensen uteblir och du får plus på stickan.
  • Anonym (Sanna)

Jag funderar på ta albylminor. Griper ett halmstrå här. Det var en tjej här inne som åt det och blev gravid för några månader sen. Jag har provat en månad så jag har kvar tabletter. När jag kollat upp verkar det vara bra ifall man haft missfall då det är blodförtunnande. Om det bildas små blodproppar så är det svårare för ägget att fästa i livmodern. Jag vet ju inte om jag har det egentligen men funderar ju. Jag tror jag kan haft något tidigt missfall under de här två åren. Någon gång har mensen kommit tidigare men har ju inte testat innan så vet inte till hundra procent. Missfallsrisken är ju högre också för oss äldre så det kanske snarare beror på det.

Vad tror ni? Värt att prova eller dömt att misslyckas? Det rör sig om 1/4 tablett per dag, blir samma styrka (eller lite mindre) som trombyl som läkare brukar skriva ut till vissa.

• Anonym (Sanna)

När ska man börja ta tabletten?

• Anonym (Sanna)
    UndrandeSökare skrev 2018-07-19 09:51:35 följande:

Är det Trombyl/Albyl Minor du menar?

Det finns lite olika ordinationer om det, läkaren i Aten tyckte start efter ÄL och sluta vid mens, en annan läkare tyckte ta hela månaden start CD1. Men alla läkare har varit överens om att blir man gravid så ska man fortsätta ta dem och sluta i v.36.

Munkpeppar tar man 1 tablett per dag hela månaden i 3 månader. Sen sluta om det ej funkat. Sluta direkt med Munkpeppar om man blir gravid.

Progesterall smörjer man med från efter ÄL tills mens. Sen börja om nästa månad. Blir man gravid så fortsätter man smörja till v.14. Sen slutar man.

Menade albylen. Har också sett olika bud. Tror jag sist körde från äl+3 fram till mens.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Lillgrodan) skrev 2018-07-19 14:34:29 följande:

Jag plussade i förrgår, fjärde månaden utan p-piller.

Har inte gjort något speciellt mer än att kolla ägglossningen.

Jag är 39 år och 7 månader, sambon är 33 år.

Första gången jag har provat så det var en chansning. Nu hoppas vi att plusset stannar :)

Grattis! Så roligt!
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Lillgrodan) skrev 2018-07-19 21:03:12 följande:

Tack :) Jag är fortfarande lite chockad och kan inte förstå att det är sant :)

Det förstår jag. Jag skulle nog inte kunna ta in det själv om jag får ett plus denna månad. Samtidigt tror jag starkt på denna månad förutom att vi missade själva äl dagen men förhoppningsvis var det många simmare i omlopp.
  • Anonym (Sanna)

Morrar och är arg (pms) så med andra ord blev det inget denna gång heller. Jag ger upp, arg, deppig, tom, gråtfärdig, uppgiven - allt på en och samma gång.

• Anonym (Sanna)
    DragonWoman skrev 2018-08-05 13:29:15 följande:

Bf om ca 22 dagar. Fortsätter hålla tummarna för er som kämpar för ett +.

Det är ju snart. Åh så spännande!
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2018-08-06 22:55:18 följande:

Hej!

Jag är 38 år nyss fyllda och har en son på 16 månader. I morse slog Äl-testet om till glad gubbe och jag gjorde min första inseminering i hopp om att få ett litet syskon till sonen.

Ser fram emot ett följa er alla!

Håller tummarna för dig!

Själv väntar jag på glad gubbe idag eller imorgon. Brukar inte testa med äl tester så jag vet inte om jag kommer då utslag.

Vilken tid på dagen är bäst att testa?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.