38+ och försöker bli gravid.
Fast jag sitter nu här med rosa flytningar så blir mf nr3 för mig. Fan. Skulle tagit Trombylen och inte råkat slängt Lutinus :(
Urk så nervös nu! Fick svagt positivt idag igen... Men jag vågar verkligen inte ha några förhoppningar. Bara äl+7.
100% säker på att det är MF!
Alla symptom är typ borta och haft rosa flytningar då och då sedan i går fm.
Inväntar forsen. Vul på torsdag bara för att kolla.
Nästa gång blir det prednisolon, Trombyl och Lutinus! Då har jag iaf gjort allt. Lagom sur på mig själv nu.
Bara nya tag!
Tack då vet jag hur jag ska hantera kortisonet inför IVF :)
Tog ett testa tidigt idag och det visade såklart ingenting :( Slutar med krämen idag så mensen kan komma igång, så får vi bara hoppas på att IVF kan göra så vi får ett + någon gång......
Grattis till alla som plussa! ?
Själv kom min mens idag :( dock väldigt annorlunda. Kommer väldigt lite, brukar forsa i vanliga fall, inte lika stark mensvärk heller. Fattar inte..... borde man testa en sista gång eller är det dumt?
Skit för ev. mens :(
Beroende på om du använder progesteron el. inte blir mitt svar olika. Använder du inte progesteron, då kan du alltid vänta med att se om mensen kommer igång på riktigt och gör den inte det testa om ett par dgr igen. Använder du progesteron, sluta inte med den förrän minst på BIM dagen, efter att du testat en gång till.
Jag själv köpte en testa tidigt för att vara säker denna gång. Kollade idag och den var negativ så nu slutar jag med progesterallkrämen. Är på ÄL+13 idag och hade jag varit gravid borde ett sånt test visa något idag.
Någon här som har bra koll på IVF.
Jag har räknat ut att om jag slutar med progesterall idag, då kommer jag få mens imorgon. el. kanske på fredag. Det innebär att jag kommer ha ÄL mellan den 24-27 jan. Vi har tid i Danmark först den 28/1. Antar att januari cykeln räknas bort och att vi kan påbörja behandlingen först i feb, eller tänker jag fel? Vi har ju bara tid för information den 28/1 så just nu har jag inga mediciner hemma för stimulering :(
Tack för svar smurfen :) Då var det som jag trodde att vi får räkna bort jan. och satsa på feb. istället. Trist, men kroppen en chans till och med lite tur kanske det blir ngt med hjälp av kortisonet, i såna fall skulle det vara exakt 1 år efter jag fick mf. Inte klokt så fort året gått och ändå inget plus :(
Fortfarande rosa flytningar men ingen värk. Inte ens "livmodern-växer-värk" så jag vet ju att det är helt kört.
Brösten är svullna men själva vårtorna är inte ömma längre och tröttheten har också gett med sig! Men förkyld är jag! Minsann : /
Skälet till att jag ens går och gör VUL i morgon em är för att jag vill ha Lutinus utskrivet till nästa ev plus samt att kanske kolla hur det ser ut, om jag kan få något som sätter fart på blödningen. Vill ju inte slösa en endaste dag till av mitt liv med dessa jäkla missfallsflytningar.
Arg och besviken är jag. Började minska kortisonet i dag till 7,5 mg.
Har parat med kliniken nu och och de kommer köra det korta protokollet på mig. Dels pga att jag nyligen ätit pergo, men också för att deras erfarenhet är att det brukar fungerar bättre för oss äldre, även om det för vissa fungerar bättre med det lång protokollet.
Jag ska ta Menopur, något som de också menar på funkar bättre för äldre och det ska jag börja med i början av menscykeln. Skulle resultatet inte bli bra med det korta, då övergår vi till det lång månaden efter.
Känns bra att börja med det korta för min kropp brukar ju reagera negativt på stimulering.
Meeen det bästa av allt, jag får starta direkt nu när min mens kommer igång
Hade sån tur att jag nyligen tagit nya prover på sköldkörteln mm och de såg bra ut så vi kan börja direkt
Så på fredag åker vi till Danmark. Måste sjukskriva mig för vi en massa deadlines som ska bli klara före jul och ingen på jobbet vet om att vi försöker få barn.... Men vad fan, det skiter jag i, kan inte förlora en enda dag till, detta är viktigare än allt just nu
Jag tror jag plussat... Svagt men positivt på 2 olika test..
Härligt Too tiki!!!
Hade inte tvekat en stund själv på ivf om mannen hade gått med på det!
Vill höra detaljerad information under vägen om du orkar och vill! Såå spännande!
Jo, jag tog en massa prover nyligen och allt utom progesteronet är bra, men det visste jag ju sen förut och har varvat med att smörja mig med progesterall och vaggisar.
Har dålig koll på PCOS mer än att jag vet att de ofta behöver stimuleras för att få ÄL och om jag inte minns fel brukar de med PCOS ha fina ägg. Har du kollat sköldkörtelprover och vad hade du på de proverna?
Hej. Har ni plats för en till? Jag fyllde nyss 43 och har 3 barn sen tidigare, maken däremot (37) har inga egna och önskar inget hellre. Jag trodde jag var klar, men har nyligen insett att jag bara lyssnat på vad alla omkring mig tycker och tänker och inte på min egen innersta längtan. Jag inser såklart att chansen är väldigt liten, men idag börjar vår bebisverkstad. Har tid på mvc kl. 14 så nu åker spiralen ut. Har beställt ägglossningstest, gravtest, folsyra och rosenrot (tror jag det var i paketet).
/Åsa
Tack :)
Har fjärilar i magen av nervositet inför besöket imorgon och misstänker att jag inte kommer sova en blund inatt, men samtidigt skönt att få komma igång redan nu. Får ta ett glas vin eller två ikväll och hoppas det gör susen för sömnen
VUL klart och den lille lever!!
Helt otroligt. Såg ett litet hjärta picka.
Allt kan ju hända och mina knappa symptom samt rosa flytningar känns så där, men gravid är jag i dag iaf :)
Jaaa, vad härligt :) Hoppas du fick recept på Litinus?
Kramar från Danmark