Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

DragonWoman skrev 2017-09-20 12:13:40 följande:

Började med progesterall igår på morgonen. Men hur ska man smörja egentligen? Började på höger underarm och sen vänster på kvällen och imorse mer under högra överarmen. Vet knäppa frågor

Sen fick jag sjukt illamående nån timma efter och idag känns det som mensvärk i magen... Blöh!

Jag varvar att smörja på "mensmagen", underarmarna, insida lår, halsen, knäveck/armveck osv.

Jag har trott jag blivit illamående av progesterall men det har visat sig varit graviditeter :) så kanske du är gravid? Hur många dagar efter äl är du?
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2017-09-20 12:27:03 följande:

Ah då har jag lite alternativ på kroppen iaf

Äl+6 idag tror det är lite tidigt isf att känna nått?

Nej då! Inte för tidigt alls. I maj när jag plussade så mådde jag pyton 3 dagar på rad lite utspritt på dagarna just runt äl+6,7,8. Mår jag inte illa då är jag oftast inte gravid. Men alla är ju olika och jag är suuuperkänslig och mått fruktansvärt illa under mina graviditeter.

Om 3-4 dagar kan du testa! Spännande :)
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-09-20 12:28:44 följande:

Funderar på tillskott till män. Mannen tar multivitamin för manlig fertilitet + fiskolja. Har även tagit rosenrot ibland, men finns det verkligen någon fördel med det? Inte bättre med något annat? Zink?

Kan ju inte tvinga i honom alltför mycket så vill välja det som har bäst effekt!

Min sambo tar en zink + rosenrot varje kväll. RR sägs ju öka sexlusten samt även fertiliteten både för män och kvinnor och det har gjorts en del forskning på det. Män som är över 35 har oftast mindre zink i kroppen, och främst om det röker - vilket min sambo gör. Efter varje ejakulation så förlorar män mycket zink. Bra att fylla på! Helst 2 om dagen tillsammans med folsyra.
  • Milou3

Nä usch nu måste jag få några erfarna men lugnande ord här. Är alltså på CD 10 i dag och har oftast äl mellan CD 11-13 - senaste året har det varit så iaf.

Testade nyss med CB digitalt äl- test och ingen glad gubbe och väldigt svagt streck på stickan. Shit!! Tänk om äl hoppar över denna månad? Haft rejält med äl-sekret i dag och pyttelite i går. Har liksom inga känningar heller.

Förr om åren hade jag äl dag 14. Kan RR stabiliserat kroppen nu och gjort att den kommer runt CD 14 igen eller blir det ingen äl denna cykel :(

Får nog skjuta på skjutet som jag tänkt så bra i morgon.

• Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-20 19:21:47 följande:

Tror RR kan stabilisera det längre också, alltså att äl kommer på cd14. För mig har en del cyklar varit cd15-16 och vissa cd12-14 med RR.

Sexa på som planerat, kanske du får utslag imorgon.

Ja jag ska försöka få till sex i morgon kväll som planerat, så får jag hoppas sambon pallar en omgång till i helgen om nu äl kommer runt CD 14-15. Ingen kille man kan pusha tyvärr. Han har enbart sex om han är sugen som ni vet, tyvärr : /

Vilken CD är du på?
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-20 20:47:17 följande:

Jag är på cd7 idag. Funderar på tsh och hur lönt det är att försöka om det ändå inte ens tar sig eller om det gör det ökar missfallsrisken. Har inte fått tid hos privata gyn eller läkaren ännu.

Ring och tjata på de! Varje månad känns ju viktig. Enkelt blodprov bara.

Då ligger du bara 3 dagar bakom mig :)

Här blev det mys i går kväll ist :) tog ett äl-test nyss - ej glad gubbe men såg en svag ökning på strecken och nu känner jag ett svagt mol iaf. Blir nog äl mot slutet av helgen förhoppningsvis och då hinner vi kanske med en omgång till hehe!

Hur går det för dig Hemflyttad? Och DragonWoman? Och alla andra? :)
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-09-21 08:04:58 följande:

Nej, vad jobbigt. Finns det ingen annan gyn du kan gå till, även om det är dyrare? Klart ni ändå måste försöka, man vet ju aldrig.Utslag idag? Låter helt normalt att ÄL blir aningen senare ibland, finns inget som tyder på att du inte skulle få ÄL alls den här månaden. Det enda är väl att det ställer till det med din planering. Men nu har du ju haft ÄL-flytningar ett par dagar så det är bara att köra! Spermierna överlever några dagar om ni får svårt att få till det i helgen också.

Ska köpa zink till mannen. Jag har gått och blivit rejält sjuk och måste dricka en massa för att inte gå under, alltså blir det svårt att testa idag. Känner i hela kroppen att jag inte är gravid längre, så det känns störtlöjligt att fortsätta med lutinus. Ska försöka testa senare idag eller senast imorgon.

Kan man ha äl-flytningar utan att äl kommer?

Men usch vad trist med sjukdom :( kan det bero lite på att du sänkt immunförsvaret med prednisolon? Försök testa i em så du vet! Lutinus är väl rätt geggigt och jobbigt att hålla på med vad jag förstått?
  • Milou3
    mammsen79 skrev 2017-09-21 08:09:09 följande:

I dag började jag med ägglossningsstickor är på dag 7 så nu jädrans ska jag inte missa min ägglossning och så ska jag försöka hålla tyst till mannen för han blir så stressad.

Ja säg ingenting nu!

Det är första cykeln jag lyckats hålla tyst helt och redan haft sex 2 ggr sedan mensen slutade, så fortsätter jag hålla tyst blir det nog några gånger till :)
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-09-21 08:32:38 följande:

Det kan man säkert ha, men det är ju inget som tyder på att det är så i ditt fall. Ligg på nu bara!

Ja, tror det har med prednisolonet att göra faktiskt. Har ju även förskolebarn som gärna sover i vår säng och vill vara så nära som möjligt, så det blir en del sjukdomar.

Kan ju säga att humöret inte är på topp här just nu. Missfall och sjuk, jävligt kul.Lycka till, nu ska ni nog lyckas tajma in det!

Ja fy fan! Förstår att humöret är uselt. Men så får man känna i bland! Du får försöka fly in i bra filmer/böcker och äta dricka allt som du är sugen på för stunden och när du mår bättre sen, ladda om med vitaminer och positiva tankar. Har du testat bidrottningsgele? Har två fd kollegor/vänner som jag vet testade det efter ett års försök, och de blev båda gravida inom 1-2 cykler. Jag kan inte äta det pga pollenallergi tyvärr. Kan ju vara värt att kolla upp? Sånt kan i bland få mig att må lite bättre efter tidigt mf/kemisk graviditet.
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2017-09-21 12:54:35 följande:

Kan progesterall ge molvärk?

Ja det kan den.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.