Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Vad har ni för känningar mellan äl och bim? Jag brukar inte känna något särskilt förutom att det drar lite kring livmodern på ena sidan. Alltså så är det oavsett jag är gravid eller inte. Nu är jag inne på tredje dagen med ömma bröst, något som är ovanligt för mig. Jag är på äl+5 idag.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Villoxå) skrev 2018-06-23 22:57:13 följande:

Något år för sent... men är i samma situation.. 38 1/2 med en son på fem år och en man på 51.. försöker skaffa ett barn till och blev gravid på första försöket i november men det blev ett tidigt missfall.. nu lyckas vi inte och hoppet tryter.. om du ser detta, hur gick det?

Om du menar TS så blev det en bebis tillslut.
  • Anonym (Sanna)

Mellan äl och bim analyseras minsta tecken eller konstighet i kroppen. Just nu moler det lite på vänster sida. Det är något jag känner av till och från under cykeln så inget konstigt i sig. Värre är det med brösten som ömmar. Det brukar de inte vanligtvis göra och inte heller vid en graviditet (i början). Vet att jag känt någon gång här tidigare men då var det en dag, nu är jag inne på femte dagen. Det är bara att vänta och se.

• Anonym (Sanna)

Ja det borde ha gett ett svagt streck men läst att mpnga tycker de inte är säkra.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Lillgrodan) skrev 2018-06-28 18:50:29 följande:

Imorgon är det dag 8 i cykeln och jag ska börja med ägglossningstester för första gången. Är både spännande att se när jag faktiskt har ägglossning och skrämmande om det inte visar något. Vet att man inte har ägglossning varje månad, men jag hoppas det här inte är en sån månad.

Sen gäller det bara att mannen är hemma rätt dagar och hålla tummarna för att det tar sig :)

Spännande! Hoppas du får utslag på stickorna.
  • Anonym (Sanna)

Mensen kom idag. Jag hade det på känn igår, blev arg som ett bi mitt i allt men innan det hann jag få upp förhoppningarna rejält i och med mina ömma bröst.

Om jag räknat rätt har jag bara 12 dagars lutealfas. Vad äter man för att den ska förlängas lite? Min app säger att äl var tidigare men det tror jag inte riktigt på. I så fall skulle äl varit redan cd 11. Räknade med äl cd13. Förut har jag haft på cd 16.

Ska jag börja med rosenrot och hoppas det ger en skjuts? Jag har ju provat det förr utan resultat.

Tror det är något hormon som spökar, inte för att jag är insatt men typ prolekatin eller progesteron.

• Anonym (Sanna)
    UndrandeSökare skrev 2018-07-01 17:49:47 följande:

Om du har för kort lutefas kan du ha brist på Progesteron. Be din gyn om recept på Lutinus vaggissar, men om du inte får tag på recept, köp receptfria progesteronkrämen Progesterall på tex Gravidkollen.se Bruksanvisning följer med. Man börjar smörja efter ÄL och slutar vid mens. Börja om efter nästa ÄL. Blir man gravid så fortsätter man smörja till v.14.

Lycka till !

Tack! Jag smörjer redan med progesteronkrämen.
  • Anonym (Sanna)

Nu har jag börjat med rosenrot och bisolvon samt bokat tid till gyn (fick tid i början av augusti). Nu håller jag alla fingrar och tår att det ska funka. Laddar inför nästa omgång.

• Anonym (Sanna)
    UndrandeSökare skrev 2018-07-02 15:59:09 följande:

Eftersom du redan testat Rosenrot utan att det fungerade, testa något annat nästa gång som tex Apiforce bidrottninggele eller Munkpeppar (Agnus Castus) föreslår jag. Man börjar alltid på CD1 (första mensdagen).

Jag har köpt hem munkpeppar tidigare men den innehåller magnesium som inte funkar med levaxin. I och för sig så kan man kanske ta den på eftermiddagen. Hur som helst är rosenrot bara ett halmstrå, likaså bisolvon. Tror inte bidrottninggele eller munkpeppar hjälper heller. Min cykel funkar som en klocka egentligen men det är något som är fel och det får jag ju reda på nästa månad.
  • Anonym (Sanna)
    UndrandeSökare skrev 2018-07-02 19:51:16 följande:

Har du testat dina sköldkörtelvärden? (TSH., T3, T4, TPO och TRAK).

TSH ska ligga på max 1.0 i fertilitetssammanhang, om TSH ligger för högt så blir man inte gravid pgr av det. Sänks med Levaxintabletter.

Har du testat dit Prolaktin? Det ska tas fastande i 12 timmar, innan kl 10.00 på morgonen helst CD21. Man ska ligga runt det lägsta referensvärdet, ligger man för högt så kan det leda till att man inte blir gravid eller får minus. Sänks med Pravideltabletter.

Jag har fått tid till gyn nästa månad och då kommer hormonvärden kollas upp samt amh. Gissar att det är där felet ligger, såklart spelar åldern in. Sköldkörteln är kollad i höst, äter levaxin för att tsh låg högt.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.