38+ och försöker bli gravid.
En liten uppdatering från mig som tyvärr inte går i så positiv anda :(
Ännu ingen mens trots att jag inte använt progesteron och idag är det dygn 27. Tog precis ett gravtest och det var såklart tokblankt, likaså ÄL testet. Kan som sagt haft haft ÄL cd 10 för jag hade hög temp från cd 11-15. Från cd 16 till cd 19 missade jag att tempa men från cd 19 fram tills nu har tempen varit låg. Äl sekret har jag haft av och till hela denna månad, så det verkar som om kroppen försöker ägglossa, men att det inte vill sig.
Börjar misströsta väldigt mkt nu och hoppas bara att mensen dyker upp imorgon så jag kan börja om från början. Känns iofs inte som mensen är på G för de typiska ilningarna i livmodertappen som jag brukar ha innan mens existerar inte heller. Blir så trött på min kropp och vet inte vad jag ska ta mig till :(
Har inte slutat dricka kaffe, eller gott över till koffeinfritt men ska se om jag kan fixa det och hoppas att det kan göra ngn nytta. Varför ska man undvika kaffe, någon som vet?
Har också återgått till att röka efter missfallet. Inte så smart, jag vet, men det blev bara för mkt med missfall och flytt och allt vad det innebar så jag var inte sen att ramla dit igen. Behöver sluta med det också men vet inte hur jag ska gå tillväga då jag får hemska mardrömmar av nikotinplåster och tar jag tuggummi el. tabletter blir jag spyfärdig. Borde egentligen sluta utan hjälpmedel, men det går bara inte just nu då jag känner en stor hopplöshet och egentligen inte alls tror på att vi ska lyckas bli gravida igen. Jäkla skitkropp säger jag bara