Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (stress) skrev 2018-11-08 12:35:19 följande:

Ni som gjort IVF här. En fråga till er.

Jag hade äggplock för 7 dagar sedan. ÄL spruta för 9 dagar sedan. Har grav testat mig och nu har hormonerna från sprutorna gått bort, negativt test (var positivt i måndags och svaaaagt i går)

Jag har dock var gravsymtom i form av onda bröst och trötthet osv, är det vanligt att det sitter kvar fast man visar negativt på testen??

Är det någon chans att man får positivt senare fast det är negativt nu på RD 5?

Ja, det kan bli positivt senare, RD5 är tidigt. Testa igen på RD12 med morgonurin helst med Clearblue digitalt föreslår jag.

Man blir trött och kan få ömma bröst också av progesteron. Tar du Lutinus eller Crinone? (Det innehåller progesteron).
  • UndrandeSökare
    Anonym (Sanna) skrev 2018-11-08 15:59:54 följande:

Hur högt räknas som högt på prolaktinet? Mitt var 139.

Någon annan som vet?

Mitt Amh var inte så bra, bara 0,56. Läkaren skrev hyfsad äggreserv.

Är det någon som vet om Amh och Fsh ska tas på någon särskild dag i cykeln? I så fall har de nog inte tagits på rätt dag.

Amh ska tas på CD3 (3e mensdagen).
  • UndrandeSökare
    MissM79 skrev 2018-11-16 05:57:29 följande:

Grattis :) Själv har jag haft 5 missfall (gjort MF utredning men inget fel) Varit i kontakt med RMC och väntar på att få kallelse. Ibland ger jag upp hoppet men när jag går in och läser här så blir jag lite hoppfull igen. Är 39 år...

Ska du få göra ivf trots att du får upprepade missfall? Vi gjorde en missfallsutredning som inte visade något och fick sen inte mer hjälp eftersom de sa att "ivf hjälper inte om man får upprepade missfall, då kommer man bara fortsätta få missfall, eftersom man inte hittat orsaken till missfallen".
  • UndrandeSökare
    Anonym (stress) skrev 2019-01-09 13:42:07 följande:

tack men vågar inte tro på nåt än! hur många veckor måste man vänta innan man kan känna sig någorlunda säker..vet såklart v 12 men finns det nån statistik på om det är mindre risk efter nån tidigare vecka?!

Efter man gjort vul och sett ett foster med hjärtslag runt v.8 så minskar väl risken en del, sen efter man klarat kub i v13 så är det väl säkrare.
  • UndrandeSökare
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-01-27 12:04:42 följande:

Suck, allt gick för snabbt. Mitt nickname skulle tom vara Smurfen. (Har startat en annan tråd)

Jag har också myom. Hur behandlar man det om man vill bli gravid? 

Om de är stora och sitter illa till så kan man operera bort dem. Är de små och inte sitter i vägen så låter man dem vara. Man kan bli gravid även med små myom.
  • UndrandeSökare
    Anonym (stress) skrev 2019-01-27 16:17:54 följande:

tror inte man gör nåt då, utan avvaktar tills barnet är fött annars är det ju risker för missfall

Man gör inget om man redan ÄR gravid.

Men INNAN man blir gravid kan man operera om myomet är stort och i vägen.
  • UndrandeSökare
    Bluemoon skrev 2019-01-30 15:24:42 följande:

Tack snällt av er.

Hur gör man en utredning där man får veta hur ens äggreserver ser ut osv? Vem kontaktar man då? 

Jag har funderat på insemination i Danmark sen är det ju lagligt här i Sverige nu med. Är det någon som har gjort det i Sverige? Hur går man tillväga då? Vad är gränsen i ålder hos singeltjej? 

Som jag ser det har man bara en kort period i livet där man är fertil och kan få barn sen har man hela livet på sig att hitta den rätte. Man vill ha en kärnfamilj precis som man själv växt upp naturligtvis men vad ska man göra när tiden rinner iväg?! Jag har grubblat fram och tillbaka om att få assisterad insemination men är osäker på hur man startar den processen? Vem ringer man först liksom? 

Tack för alla tips ni är guld värda!

Man kan börja med att kontakta Kvinnokliniken på närmaste sjukhus.

Vill man kolla upp sig privat och betala själv så kan man också köpa Werlabs.se Fertilitetspaket och ta proverna på CD 3 (3e mensdagen).
  • UndrandeSökare
    Mawie skrev 2019-03-02 12:53:30 följande:

Hej allihopa!

Behöver tips på bra privata kliniker i landet.

Har gjort missfalls utredning som inte visar på något fel utan vi är friska utan sjukdomar eller kromosom fel.

Vad blir nästa steg? Kolla ägg spermierna?

Får ingen hjälp där jag bor eftersom jag nyligen fyllt 40. Vad brukar det kosta?

Vet att jag har ägg men vet ju inte kvalitén.

Vi har fått en dotter i v 39+1 men som tyvärr dog.

Någon som vet de olika stegen och vart man vänder sig. Feltilitetsplus i Stockholm, finns det några fler?

Mawie-Försök hitta nån privat gyn som kan skriva ut remiss på Spermaanalys med Morfologi. Måste vara med Morfologi, det är viktigaste delen !

Be att de kollar upp ditt Prolaktinvärde, ska tas fastande före 10 på morgonen på CD21. Om du har för högt värde behöver du få Pravidel eller Norprolac utskrivet.

Gör ivfSerums Mensblodtest som du gör hemifrån och skicka med posten till labbet i Aten. Man gör både Locus Medicus testet och 11 in one testet. Pris totalt 300 euro.

Köp Werlabs Fertilitetspaket och ta proverna på CD3 (3e dagen av mensen).

Jag känner tyvärr inte till så många gyn i Stockholm, men du kan testa med Dr Stein på Sibyllakliniken eller Eva Svanborg kanske? Har ej gått hos dem själv.

IvfFalun kan också vara ett alternativ om du är under 42år. Det är den enda ivfkliniken i hela Sverige som behandlar sina ivfpatienter med immunmediciner.

De mediciner som du behöver få tag på som kan hjälpa mot upprepade missfall är Trombyl, Fragmin, prednisolon och intralipiddropp.

Hittar du ingen hjälp i Sverige är du varmt välkommen till Atentråden. Där är vi många i samma situation som vänt oss till Life clinic och Serum i Aten för hjälp. Tråden heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".
  • UndrandeSökare
    Anonym (Sanna) skrev 2019-03-07 08:33:09 följande:

Nu har vi gjort vad vi kunnat för denna månad. Min förhoppning är att det är nu guldägget släppt och att vi prickat rätt.

Jag är så less bebisverkstan, att ligga på beställning, jag tänker helt manisk också, lever andas förhoppningar, besvikelser, symtomletning, känningar osv. Det har aldrig varit lätt bli gravid tidigare, utan tagit ungrfär 1,5 år. Nu är över 2,5 år sen vi började försöka och åldern är ännu mer emot mig. Det är svårt få hjälp hos gyn, ska göra en second opinion nu i slutet på mars och hoppas på en spolning. Kanske dr också kan kolla upp hormonerna och hjälpa med det om det behövs. Irriterad över att tiden tickar på och här sitter vi, inget händer. Ivf är inget alternariv för oss även om jag tror det skulle vara rätt egentligen, utan vi får försöka på egen hand.

Varför är ivf inget för er? Hos ivfFalun får man göra ivf tills man blir 42 år tror jag. Annars om man har råd kan man ju vända sig utomlands också.
  • UndrandeSökare
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-03-08 08:12:31 följande:

Hej, varför är IVF inget alternativ? 

Förstår iaf PRECIS hur du känner. Frustrationen, att vara less på sex. Min sambo känner av den med. Vi har haft sex varje dag i en vecka och när glada gubben (ÄL-test) äntligen dök upp, så kunde han inte komma. Sista chansen idag och det går inte. (Skrev precis om detta i en annan tråd). Psykologisk blockering. Så jävla synd. Då missar vi chansen för psykologiska pressen. va fan.

Kan ni inte pröva igen ikväll?
  • UndrandeSökare
    Mumin4 skrev 2019-03-08 10:21:03 följande:

Jag har börjat blöda lite idag. Men inte som vanligt. Annan känsla och först lite lite rosa och nu lite brunt/rostfärgat.

Illamående, yr, molvärk i två veckor ca...

Vad tror ni? Kan jag göra gravtest trots att jag blöder? Tacksam för svar

Ja, du kan göra gravtest även om du blöder.

Eller ta blodprov och mät hcg via tex Werlabs.se eller Blodkollen.se
  • UndrandeSökare
    Mumin4 skrev 2019-03-08 16:47:57 följande:

Hur funkar det med blodprov?

Man går in på www.werlabs.se eller Blodkollen.se och klickar i de prov man vill ta, väljer det provtagningsställe man vill ta provet på i listan på hemsidan. Sen betalar man via hemsidan och tidigast nästa vardag går du och tar blodprovet. Sen får du ett sms när provsvaret är klart. Du loggar då in på sidan ich läser provsvaret direkt på skärmen. Jättesmidigt.

Hcg ska dubblera sig varannan dag om det är normalt, så du får ta flera blodprov några dagar efter varandra så man ser hur det utvecklas.
  • UndrandeSökare
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-03-28 06:49:46 följande:

Jo det är en slant om man kör privat.  

Har läst i några trådar om vissa som har blivit gravida efter de testat LCHF en tid. Även kosttillskottet Donaferty rekommenderas många, men det verkar vara slut överallt.

För de som vill få tag på Donaferty:

Kronans Apotek ska sluta sälja Donaferty så varan är borttagen från deras hemsida, men det finns fortfarande några Apotek som går det kvar. Man får ringa deras kundtjänst för att få veta på vilka Apotek man fortfarande kan hitta det på.

Apotea.se och Meds.se säljer också Donaferty, tryck på Bevakaknappen och skriv in din e-postadress så får du e-post när de har varan inne igen.

Annars kan man köpa den Engelska motsvarigheten till Donaferty som heter inofolic på nätet, googla på inofolic så hittar du !
  • UndrandeSökare
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-03-28 21:21:10 följande:
    Kanon! Tack för all info!

Kollade den engelska varianten, den verkade sakna vissa beståndsdelar som fanns i Donaferty dock. Kan det stämma?
    Är det den engelska sorten du ska köpa, så är det denna du ska beställa, det är dospåsar som löses upp i vatten, 1 påse morgon och 1 påse på kvällen precis som man gör med Donaferty.

inofolic.org.uk/products/

Ska du beställa från England så snabba dig på bara, för när Brexit väl trätt i kraft så kommer det bli tullavgifter och sånt på det man beställer från England.
  • UndrandeSökare
    Mawie skrev 2019-04-09 17:42:59 följande:

Tack snälla, det värmer!

Vi gjorde ingen obduktion men en läkare som vi träffade för en vecka sen att en liten propp hade blivit i moderkakan och att den slutat fungera.

Vi har gjort missfallsutredning kollat sjukdomar och kromosomer på mig och min partner.

Vi är friska och inga fel har hittats. Rmc har svarat oss att om vi ska göra ivf får vi vända oss till någon privat klinik andra prover kan de hjälpa till med.

Fick ett missfall till den sista december och ägglossning och mens har strulat sen dess, Jag har mått så dåligt och känner sådan stress att det har rubbat min menscykel.

Vet inte hur vi ska finansera eventuell ivf, men har hört att en del kliniker har avbetalningsplan.

Har inte satt mig in i så mycket än.

När ni gjorde utredningen nykär15, fick ni kolla ägg och spermier då med?vad ingick i eran utredning?

Kram!

Hej Mawie ! Jag har också tänkt på dig och undrat hur det går nu? Har ni varit hos Fertilitetplus? eller kontaktat ivfFalun? Eller Linnekliniken i Uppsala?

Beklagar verkligen att det var en propp i moderkakan som gjorde att din dotter dog i v.39.

Be din läkare att du får både Trombyl och Fragmin att börja med vid nästa graviditet.

Vid vår missfallsutredning i Sverige (Landstinget) togs för få prover så inga fel hittades. Inga prov togs på varken ägg (varken amh, fsh,lh) eller spermier. Inte tillräckligt många koagulationsprover togs heller

Så det var en riktigt dålig missfallsutredning.

Det var först när vi gjorde en bättre utredning på Life clinic i Aten som min koagulationssjukdom hittades (för där togs många fler prover än svenska utredningen) och senare i Riga när min man fick göra Sperm dina fragmentationtest som vi fick reda på hur hela situationen ser ut.

Jag hoppas det går bra för er !
  • UndrandeSökare
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-04-13 20:37:19 följande:

Nej vad trist! Stor kram. 

Men en kompis till mig har sagt att hon alltid blir gravid på när hon semester, det är som kroppen slappnar av mer då. 

Kanske din lycka är runt hörnet? I maj blir det fint och man är gladare.

Kramar

Att man blir gravid när man är på semester kan också bero på att man kan ha D-vitaminbrist. Ifall det är solsemester utomlands vi pratar om?
  • UndrandeSökare
    Mawie skrev 2019-04-15 16:40:28 följande:

Fick en smiley äntligen i torsdags men bara den dagen, har haft som ilande hugg på höger sida i lördags och vänster sida i dag. Förra månaden hade jag en menscykel på 44 dagar och fick inget utslag på någon äl.

Blir fundersam om ägglossningen uteblev trots smiley, tempar också och tempen hade höjts från 36.6 till 37.1.

Hoppas inte på så här långa cyklar, det blir lååång väntan först till äl och sen till bim.

Har fått svar att vi inte kommer få någon hjälp från rmc att bli gravida. Känns tufft efter allt som hänt men man får inte ge upp om man verkligen vill något.

Jag läste i en annan tråd för flera veckor sen att du inte får hjälp via RMC pgr att du fyllt 40 år.

Men ni kan ju fortfarande kontakta IvfFalun och Carl von Linnekliniken i Uppsala. Har du gjort det?

Du sa att du hade kontaktat Fertilitetplus i Stockholm, om jag tipsade dig om, har ni varit dit och pratat med Marie ang immunmediciner nu?
  • UndrandeSökare
    Mawie skrev 2019-04-15 19:36:45 följande:

Läste att på Carl von linne ska man inte fyllt 39 år.

Känner att pengarna måste finnas, behöver få med min man i detta, har precis grälat Vill att han ska läsa mer ta reda på mer saker vill känna att det sker mer tillsammans

Vi fixar varje helg i sommarstugan och renoverar upp den så vi kan sälja den till midsommar, behöver få ihop pengar till det här, gravsten till dottern och fiber som ska grävas för 25000kr,

En konsultation i Stockholm får det nog bli att börja med.

Om du vill att mannen ska få mer info.

Ett bra tips kan vara att köpa boken "is your body babyfriendly" av Alan E Beer på Bokus.

Jättebra att läsa själv och ge till mannen att läsa.

I dén kan du läsa om immunproblem och immunmediciner inkl Trombyl, Fragmin, kortison, dropp etc.

En immunutredning genom Dr Dimitri i Aten kostar ca 20.000kr. Du hittar mer info på www.fertilitetsguiden.com samt i Atentråden.
    Mawie skrev 2019-04-15 19:36:45 följande:

Läste att på Carl von linne ska man inte fyllt 39 år.

Känner att pengarna måste finnas, behöver få med min man i detta, har precis grälat Vill att han ska läsa mer ta reda på mer saker vill känna att det sker mer tillsammans

Vi fixar varje helg i sommarstugan och renoverar upp den så vi kan sälja den till midsommar, behöver få ihop pengar till det här, gravsten till dottern och fiber som ska grävas för 25000kr,

En konsultation i Stockholm får det nog bli att börja med.

IvfFalun har max 42år som gräns.

Jag kan rekommendera att du köper boken "is your body babyfriendly" av Alan E Beer på Bokus.Bra att läsa själv och att ge till mannen att läsa. Berättar allt om immunproblem och vilka mediciner som kan hjälpa inkl Trombyl, Fragmin, kortison, dropp etc
  • UndrandeSökare
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2019-04-27 01:13:59 följande:

Denna månaden ska vi lyckas pricka äl. Har inte gått så bra med det pga makens jobb under vintern och våren. Bara lyckats en gång på 5 månader. Suck!

Inte blir jag yngre heller men får hoppas på denna månaden nu :)

Tur att makens resande tar slut nu till midsommar. Då ska vi väl ha lite bättre chanser framöver.

Äter lite folsyra nu men inget annat. Borde man det?

Folsyra 500mikrogram (eller högre), D-vitamin och Omega 3 dagligen rekommenderar min läkare i Grekland att alla kvinnor använder som är gravida eller vill bli gravida.

Dra ner på kaffet eller sluta helt. Ingen hård träning.

Använd Clearblue digitala ägglossningstester.

Om du kan tänka dig det, så kolla upp äggdonation på kliniker utomlands. I Sverige får man ej göra äggdonation när man är 43år eller äldre. I Riga får man göra det tills man fyller 50år och i Ryssland tills man fyller 51 år.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Mawie skrev 2019-04-26 22:54:13 följande:

Plussade nyss

Mawie-har du varit till Marie på Fertilitetplus och fått mediciner genom henne som du använder nu vid denna graviditet som Trombyl, Fragmin, kortison och intralipiddropp?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.