38+ och försöker bli gravid.
Nykär15: Wow, det var en rejäl samling det! Måste börja kolla upp i vilka livsmedel man kan hitta det.
Nykär15: Wow, det var en rejäl samling det! Måste börja kolla upp i vilka livsmedel man kan hitta det.
wa76: Tack för att du frågar, det värmer! Som flera sagt tidigare, det är så härligt med ventilationen och stödet här i tråden, och känns bra att kämpa tillsammans när man inte pratar med andra i sin närhet om önska-barn-projektet. Jag vågar inte säga annat än att jag mår bra. Klaga på illamående kan jag inte med när jag vet att alla här inne skulle byta med mig om det gick, så istället önskar jag så innerligt mycket Lycka till er här så att vi kan fortsätta följas åt. Har svårt och vill inte lämna tråden, den har givit mig så mycket stöd.
Har inte bokat tid till bm ännu. Lite säger mig att jag inte vågar än, och resten säger att jag ändå gjort det 4 gånger tidigare så jag vet att det första besöket är bara lite samtal som jag vet det mesta om redan. Funderar dock på om jag måste vara inskriven före fostervattensprov för läste något om att man skulle ha en remiss för det, från just barnmorskan. Sen blir ju besöken roligare när man får lyssna på hjärtljud men det är ju först efter RUL. Jag gissar att jag gått 6 veckor nu så det känns avlägset, även om jag vet att tiden går fort.
Alla tummar till er kämpar här inne!
Milou3: Tack! Och det hoppas jag med för din skull!
wa76: Oj, kan det vara väntetid? Vi ska göra fostervattensprov så då kommer vi inte göra något KUB eller liknande. Vi har inte det i Västmanland vad jag vet heller. Gjorde fvp med nummer 5, och efteråt var jag nöjd att vi gjorde det. Det var ett enkelt och snabbt ingrepp. Jag vet att missfallsrisken ökar något i samband med provet, men vi tar den risken. Vi har resonerat att vi inte kan nöja oss med sannolikhet, för de barn vi redan har, för deras skull. Det låter krasst när jag skriver det, men det är ju trots allt störst chans att ett barn föds friskt.
Spänd tid det där med bostadsförsäljning. Hoppas allt går bra och snabbt för er!
LittlePrincess: Tack! Spännande för dig! Vi blir ju så nyfikna här i tråden, håller tummarna! Och ja jag hoppas också på en sådan tråd
LittlePrincess: Grattis, grattis! Åh så kul för er!
Hemflyttad: Välkommen!
Cougar79: Välkommen! Det är ju svårt det där med hur stora chanser man har, men spontant skulle jag ju gissa att chansen inte är större för att man varit gravid tidigare, men kan ju alltid hoppas att det är så, och de bör ju inte vara mindre heller så klart. Jag bara tänker hur det skulle påverka?
Det här med vitaminer och mineraler och kosttillskott som vi pratat om tidigare. Jag har ju inte ätit något sådant. Däremot har jag ätit LCHF och jag tror att det hjälpt mig. Då har ju jag bakgrunden PCOS iofs som satt stopp för ägglossning, och därför fick vi hjälp att bli gravida med två första barnen (Pergo och Puregonsprutor + Pregnyl) då jag inte kände till LCHF. När jag istället ätit LCHF har vi lyckats med tre spontana graviditeter. Kosten måste ju ha hjälpt mig tänker jag. Jag hade inte egen mens för 10 år sedan. Nu vet jag ju inte om det kan hjälpa till graviditet även om man inte har ägglossningsproblem, men jag tänkte att det kan ju vara ett tips att ta bort vitt mjöl och socker. Jag vet ju man griper efter alla halmstrån i hopp om att uppnå graviditet när man väl bestämt sig. Vid PCO är boven insulinpåslaget som man minskar vid lågkolhydratkost. Kan insulinet ställa till det för flera även om mensen funkar? Jag vet inte, men som sagt, bara ett tips, och det var vad vi gjorde.
wa76: Nån morot och bit sötpotatis har jag ätit ibland. Bär definitivt. Hallon och grädde går alltid ner. Frukt i stort sett inget. Nu sen pluset har jag däremot ätit mer rotfrukter och även ett par kiwi, men inte mer än en per dag. Svårt att veta hur jag ska förhålla mig nu, men jag kommer fortsätta undvika mjöl och socker, men som sagt lägga till lite rotfrukter och c-vitaminrik frukt i samband med järnrik mat. LCHF blir ju mycket grädde och cf (mjölkprodukter) som försvårar järnupptaget, som ju är så viktigt vid graviditet. Senaste två graviditeterna har jag klarat utan järntabletter och det vore ju skönt att slippa nu också, men då vill det ju till att ge kroppen bra chanser till det, och ändå ska jag bli mätt. De graviditeterna har jag givit upp lchf. Nu är jag mer påläst och vill därför inte gå tillbaka till mycket blodsockerhöjande mat. Har du några kommentarer på lchf vid graviditet så lyssnar jag gärna på en dietist!
Cougar79: Vi satsade på varannan-dag-sex från kanske dag 10 och 2 veckor framåt, då jag inte vetat när/om ÄL sker. Senaste cykeln blev det dock inte så då vi var för sjuka för det, men ändå lyckades vi pricka in.
Roligt att bim väntar för några här framöver! Spännande!
Cougar79: Det är ju inte så lätt att få till det med små barn, men när våra lagt sig och somnat så brukar de sova gott, under förutsättning att de är friska, annars kan det ju vara mer oroligt. Vi får mest till det runt äl, men eftersom den kan diffa någon vecka så får vi ligga varannan dag 1-2 veckor. Men tips, nja tyvärr, det är ju inte alltid man har lust heller, men det spelar ingen roll om det är i anslutning till äl.
Too tiki: Hur går det för dig? Fick du ta en spruta Gonal-F alltså? Det som skiljer sprutor från tabletter är väl att det senare ska upp till hjärnan som ska säga till kroppen att mogna ägg, medan sprutan går direkt in i blodet och hypofysen blandas inte in? Jag hade bara inte hört det receptet förr, men hoppas det var ett vinnande koncept för dig! Fick du utslag på äl-test/monitor i helgen? Det var väl dags då?
Cougar79: Wow, enormt grattis! Känner igen känslan; OMG!
wa76: Jag hade svårt att se på bilderna, men det är ju inte lätt att få till bilden. Åh, håller tummarna att det går vägen för er! Att strecket blir starkare. Tempen kan jag inte analysera då jag aldrig tempat, men hoppas som Too tiki säger att den kan gå ner och sedan upp igen vid plus. Håll hoppet uppe! Jag bokade ju tid till gyn men fick plus precis innan, håller tummar att det är samma för dig!
Too tiki: Ok, mycket resande för dig. Förstod som att du bor i norr, men är i Gbg nu (eller var) och mannen i Sthlm, också resan utomlands. Var det lite laddning tillsammans nu i helgen? Hoppas det hjälpt och stärkt er i detta kämpande! Heja heja att du hinner fram i tid. Tänkte också föreslå tåg när du mår dåligt, men nu läste jag ju att du givit dig av, bra! Om ni fick till det söndag kväll så borde det ju fortfarande finnas simmare som bara väntar, om nu äl är nu. Ägget lever väl ett par timmar (ett dygn) efter det släppt också, så får ni till det nu ikväll så borde det ju täcka chanserna. Sänder mitt hopp till er!
Canimo77: Välkommen!
wa76: Fantastiskt med plus, men jobbigt med blödning. Hur har det gått under natten?
Too tiki: Fick ni till det igår kväll, eller blev det tufft för mannen? Du var ju orolig för prestationsångest. Är magsjukan bättre?
Too tiki: Härligt! Det låter som ni hade det mysigt också och inte bara arbete Hoppas det går vägen nu!
Nej, jag har inte varit på något vul, och det gör det hela rätt overkligt. Med alla mina tidigare fyra graviditeter har jag gjort vul runt v. 7 och fått se ett (två!) hjärta. Första och andra då jag gick på fertilitetsklinik, tredje och fjärde för att jag inte visste hur långt gången jag var. Nu vet jag ju på någon vecka när, så jag har inte bokat någon tid. Klart jag är nyfiken, men samtidigt rädd efter det jag läst bara här i tråden om att hjärtat slutat slå, även efter v.12. Jag gissar att jag är i v. 7+ nu. Mår illa nästan hela tiden, men som sagt, jag ska inte klaga, och definitivt inte här.
Ha ett härligt veckoslut i huvudstaden! Vad ska du hitta på när mannen jobbar?