Inlägg från: wa76 |Visa alla inlägg
  • wa76

38+ och försöker bli gravid.

Too tiki skrev 2017-01-02 11:28:03 följande:

Skickade iväg ett inlägg här i morse men den verkar inte ha kommit in så jag skickar igen...

I morse fick jag fast gubbe med CB dubbel hormonindikator efter att ha haft blinkande gubbe i 3 dgr :) Jag testade neg. med vanliga CB och billiga stickor igår vid 18.00 tiden. När sker ÄL? Är det 12-24 tim efter LH topp, eller är det 12-48 tim? Vi myste igår kväll, frågan är, räcker det med att vi myser imorgon, eller bör vi göra det ikväll också? 

Viss är det konstigt att olika tester visar olika, men CB är väl mer pålitliga!
    Om jag vore dig (och hade möjlighet) så skulle jag försöka mysa en gång till ikväll också, för säkerhets skull!
  • wa76
    mysmammi skrev 2017-01-04 08:19:54 följande:
    Ååh, vad roligt! Så glad man blir, grattis!! :D
  • wa76
    bluebird6 skrev 2017-01-04 13:44:45 följande:
    Vad härligt. 
    Grattis. Lycka till

Här är det ev vecka 7 precis nu (6+0) 
    Vul bokat tills 10/1 Bara för att se att veckorna stämmer inför kubtest. 

Sedan bm igen 18/1. 
    Bara hoppas vi hinner ses fler än 2 ggr denna gång. 
    Vad fort tiden går! Och VUL fick du ju ganska snabbt, det är ju redan på tisdag! Så spännande!! :)
  • wa76

Usch, väntan är jobbig!
    Jag orkar inte vänta, så jag testade både igår och idag, men negativt så klart! Inga gravidsymtom heller... Är på BIM -4 idag.

• wa76

Märkligt hur humöret kan svänga så mycket när man nu inser att det är kört den här månaden. Var ju så himla glad och förväntansfull innan jag började testa för 3 dagar sedan. Men alla test heeelt blanka.

Men nej, nu blir det inga fler test och jag ska inte stirra på dessa en gång i timmen för att se om nåt spökstreck dök upp. Tempen gått ner och jag börjar känna att mensen är på väg (nattsvettningar, får dessa alltid 2 dagar innan mens).

Jag vet att jag ska må bättre igen när ägglossningen börjar närma sig i slutet av månaden (runt den 24-25)  och hoppet kommer tillbaka, så det är bara att stå ut. Just nu känns det dock att det aldrig blir nåt, att det är för sent :(

• wa76
    Nykär15 skrev 2017-01-07 09:01:30 följande:
    Precis som du skriver brukar jag med känna...stirrar på testen, men inte sjutton blir de mer positiva för det...

Om 5 dgr kan jag ta första testet...även om det är negativt så brukar jag ha lite hopp i kanske två dgr till...sen ger jag upp.

Skickar över lite kramar, vet känslan <3
    Tack, det värmer! <3
    Hoppas du har bättre lycka den här gången! Och att vi alla lyckas snart få det efterlängtade plusset!

• wa76

Tvilling73: Jobbigt med oregelbunden mens! Men vänta några dagar till. Kanske släppte ägget inte på en gång? Lite hopp finns ju kvar, så länge du inte fått mens.

Här kom mensen kl 02 på morgonen/natten. Måste ju alltid upp och kissa på natten. Och nu kom den 2 dagar tidigare än den skulle ha kommit och då undrar jag verkligen om ägglossningen var tidigare än FF beräknat (men jag fick positivt på ÄL stickan den 26/12 också!!) eller om min lutealfas är för kort (rogesteronbrist?) Eller kan det vara så att ägget släpper innan LH stegring ibland? Vad tycker ni, bifogar skärmdumpen från FF:

• wa76
    wa76 skrev 2017-01-08 10:02:38 följande:

Tvilling73: Jobbigt med oregelbunden mens! Men vänta några dagar till. Kanske släppte ägget inte på en gång? Lite hopp finns ju kvar, så länge du inte fått mens.

Här kom mensen kl 02 på morgonen/natten. Måste ju alltid upp och kissa på natten. Och nu kom den 2 dagar tidigare än den skulle ha kommit och då undrar jag verkligen om ägglossningen var tidigare än FF beräknat (men jag fick positivt på ÄL stickan den 26/12 också!!) eller om min lutealfas är för kort (rogesteronbrist?) Eller kan det vara så att ägget släpper innan LH stegring ibland? Vad tycker ni, bifogar skärmdumpen från FF:

Oj, det blev ingen skärmdump! Bifogar nu i alla fall! :D

• wa76
    Nykär15 skrev 2017-01-08 11:29:44 följande:
    Usch vad trist :(

Ägget lär nog inte släppa före toppen av LH...kanske kan du testa ProgesterAll-kräm efter äl nästa cykel?

Kan inte FF så kan inte hjälpa dig där..
    Tack, ja, jag borde kanske köpa Progester-All. Det var intressant att tempa och köra ägglossningstest samtidigt, man lär sig mycket. Gick igenom WomanLog och kollade hur min mens varit sedan 2011. D verkar som jag har haft mellan 26-30 dagar oftast, men ingen aning hur lång min lutealfas varit då jag aldrig kollat med ägglossningstest :P
  • wa76
    Too tiki skrev 2017-01-08 13:56:08 följande:

Vad händer om du aktiverar tempen CD 10 och 11?

Försökte aktivera igen men lyckades inte. På Natural Cyckles är de aktiverade men det gör ingen skillnad.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.