Inlägg från: mammsen79 |Visa alla inlägg
  • mammsen79

38+ och försöker bli gravid.

Hemflyttad skrev 2017-08-31 08:37:54 följande:

Jobbigt det där med pressen att få till det på rätt dag. Det är nog bäst att inte säga något, fast han kanske förstår ändå.

Pratade med en kompis om att de flesta tjejer blir mycket mer sexsugna runt ÄL. Kanske är bra om killen vet om att det funkar så, tänker att det är mer lockande att ha sex med någon för att hon verkligen vill än för att hon bara tänker på barn och behöver spermier. Om du förstår vad jag menar.

Du har helt rätt. Bättre att inget säga sedan är ju jag som person väldigt öppen och pratig och det är ju inte alltid bra som i sådant här läge.
  • mammsen79
    Milou3 skrev 2017-08-31 06:56:34 följande:

Det där känner jag verkligen igen : /

Ja sluta säg när du har äl.

Tar ditt råd tack
  • mammsen79
    bluebird6 skrev 2017-08-31 11:46:33 följande:

Få se.. Alltså Cd 12 idag.

Nykär, hemflyttad och alla ni som brukar skriva så bra!!

Ska jag börja smörja med progesterall nu eller vänta till dag 14? 

Trombylen, är det från plus eller kan man börja i förebyggande syfte? 

Får ju lutinus eller crinone 3 ggr från + sedan. 

fragmin pratade läkaren om? var det samma som trombyl eller ska de sprutorna bara tas då? 

Åh suck vad nervöst allt blev. Hatar att vi väntade så länge med syskon. Iofs är det väl inga garantier att det hade gått bättre om vi börjat för 5 år sedan, fast då hade vi iaf haft mer tid. 

Jag smörjer med progestronkräm från dag 10 då jag har en menscykel på 26 dagar så det beror på hur lång din menscykel är.
  • mammsen79
    Hemflyttad skrev 2017-09-13 10:20:25 följande:

ÄL+8 idag. Ska som sagt testa lördag eller kanske fredag kväll. Känner inget speciellt, förutom att jag har lite mer ont i brösten än vanligt. Men det tror jag inte är något bra tecken, för jag brukar aldrig ha det så tidigt när jag är gravid.

Började med lutinus igår, så känner även lite av det.

håller tummarna för dig, ska själv ha mens nu på fredag och lördag så kommer den inte blir det test på onsdag för min del.
  • mammsen79

Någon som små blöder vid beräknad mens fast det visat sig vara gravid? Skulle ha mens i går och den kommer inte i gång, har frossa till och från. När ska jag ta test tycker ni? Tänkte vänta 4 dagar för att se om mensen kommer i gång.

• mammsen79

Fick min mens så efter mensen ska jag börja med ägglossningsstickor eftersom jag värkar ha tidig ägglossning tror på dag 9,10 för sist hade vi sex på dag 11 o tydligen var det försent. Vad tror ni? Har en menscykel på 26 dagar.

• mammsen79
    Hemflyttad skrev 2017-09-17 20:47:06 följande:

Ja, börja med ÄL-stickor så får du bättre koll. För mig funkar det bra att börja testa när jag får första äggviteliknande sekretet. Då är det oftast på gång. Men du kanske ska börja runt dag 7 och se vad som händer. Tycker testlagrets ÄL-tester är bra.

Hoppas du är OK trots mens.

Tack för svar. Det är okej med mig. jag har tester kvar hemma ???? så börjar på dag 7 brukar ju blöda 6 dagar suck.
  • mammsen79

I dag började jag med ägglossningsstickor är på dag 7 så nu jädrans ska jag inte missa min ägglossning och så ska jag försöka hålla tyst till mannen för han blir så stressad.

• mammsen79

Det är så dyrt med ägglossningsstickor. Jag hade kvar sedan ett år tillbaka men nu verkar den ej fungera, igår fungerade den utmärkt så jag blir så less så nu får jag gå efter appen Ladytimer där kan man även se chansen till vad det blir för kön med om det nu stämmer. Jag känner mig stressad för i dag är jag på dag 9 o måste få till det nu och i morgon ???? hoppas hoppas annars missar jag väl ägglossningen som förra månaden då hade vi sex på dag 11. Kan jag ha så tidig ägglossningem som dag 10? Har menscykel på 26 dagar.

• mammsen79
    Milou3 skrev 2017-09-23 04:51:40 följande:

Ja det kan du. Det kanske inte är helt optimalt då jag hört att ägget måste få tid att mogna innan den lossar, men vet inte egentligen. Hoppas du fick möjlighet till sex iaf!

Det blir ikväll och i morgon vi får försöka ????ska även se om testerna fungerar. Måste bara hålla tyst om det för killen blir stressad.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.