38+ och försöker bli gravid.
Jag hade valt 11 och 13, så ligger de och väntar när ägget väl släpper :)
Jag hade valt 11 och 13, så ligger de och väntar när ägget väl släpper :)
Enligt fertility freinds intercourse timing analyzer får vi bara high på timingen om vi har samlag dagen före ÄL och ÄL dagen, annars får blir det bara good. Skulle jag överföra det på dig skulle det bli dag 13 och 14 om jag kollar på tempen då du verkar ha ÄL dag 14. Bifogar en bild som visar hur det ser ut där noll står för ÄL dag. Tror iofs inte det spelar någon roll, spermierna överlever i genomsnitt 3 dygn så tar ni dag 11 och 13 finns de ju spermier som väntar när ÄL sker :)
Tror nog att de flesta lever mer 2-3 dagar. Och det tar ibland ett dygn för dem att simma upp i äggledaren för att möta ägget. Så om de inte är så snabba ska man nog inte ligga för sent. Har han gjort spermieprov så ni vet hur hans simmare simmar? Det kan ju vara lite till hjälp för att se när man borde ha sex.
Om man bara går på ÄL-test så är det väl så att man ska gå efter första glada gubben och inte bry sig om ifall det fortfarande är positivt dagarna efter eftersom nivån sjunker långsamt på vissa kvinnor? På fertilitetskliniker och även enligt t.ex. Clearblue så är det första utslaget man går efter, sedan ska man sluta testa.
Dessutom får man ju ofta höra att det ibland kan vara försent om man väntar tills man får utslag, t.ex. om man får utslag på morgonen och har sex på kvällen. Det bästa är om det finns spermier på plats när ägget släpper.
Det är i alla fall så jag har förstått det, men då har jag inte tagit hänsyn till tempen.
Det säkraste är så klart att ha sex ofta, t.ex. enligt Sperm Meets Egg Plan. Om man nu orkar och har möjlighet...
VUL idag. Pickande hjärta och precis så stor den ska vara på 7+0 ;)
Hoppas att vår "mot-alla-odds knodd" håller sig kvar !
Nu börjar det klia i testfingrarna. Även om vi troligtvis missade äl med får många dagar mellan sex och äl-släpp. Fick hem 2 stycken testatidigttest som mäter från 5 miu. Det har ju bara gått 6-7 dagar sedan äl och det ev befruktade ägget har ju troligtvis inte hunnit fästa än.
Fick en tempdipp i morse med : / från gårdagens 36.9 till 36.6 i dag. Varför är det så svårt att lägga fokus på annat än bebisverkstad!!
Hur går det för er andra?
Haha ja det är sjukt tidigt att testa! Jag är på ÄL+7 idag, men kommer testa på lördag tror jag. Känns ändå ok att vänta för jag väntar mig inget plus ändå. Har efter 15 månaders försökt lärt mig lite bättre att härda ut fram till iaf ÄL+10, har aldrig sett nåt tidigare de ggr jag vart gravid så känns bäst att vänta.
Jag är på äl+7 idag och känner nu av molvärk. Kan det vara pga ägget fäster? Åh hoppas, hoppas! Men jag har ju svårt att tro det. För mig är det ingen idé testa innan bim. Det har aldrig gett utslag förrän på bim eller efter.
Idag på ÅL+9 har jag fått positivt på Testlagrets test! Helt galet, började darra och gråta...som vi har kämpat! Ber till högre makter att det är vår tur nu och att vi får träffa en liten lagom till Lucia
Det mäter från 25 så det känns bra. Det syns när det var blött och sen även när det torkat, och syns väldigt rosa och tydligt om man håller det mot lampan.*Jag hade inte tidigare ÄL, använde ju digitalt test denna månaden så räknar jag på ÄL+9 så är det från dagen efter positivt test, precis så man ska räkna. Och nej, aldrig sett ett tillstymmelse till streck denna dagen innan, så blev väldigt förvånad! Var nog till o med lite starkare än de jag sett på ÄL+10 förr...nu hoppas jag bara så innerligt att vi får en fin ökning...