Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

smurfen 11 skrev 2018-05-03 09:07:16 följande:

En del har ju lyckats bli gravida under tiden i tråden så är nog inte så aktiva här längre.

Jag är på dag 20 eller 21 tror jag. På kvällarna drar det som attan i ljumsken på vänster sida, vill minnas jag hade det kring dag 20-21 och framåt förra cykeln också. Gör nästan lite ont. Inte haft sånt förr.

Någon som vet vad det beror på?

Jag känner av sån molvärk då och då. Har alltid på vänster sida. Just nu tex. Jag är bara på äl+4 eller cd 20. Vet inte vad det beror på men som sagt känner ofta av.

Jag har inga känningar att det skulle ha tagit sig nu fast samtidigt är det ju för tidigt.
  • Anonym (Sanna)

Glömde Smurfen att några gånger har jag tidigare känt ägget fästa (de första graviditeterna). DÅ gjorde det ruskigt ont och drog på vänster sida men det var på äl+6. Minns jag tänkte att "jaha då blev det inget den här gången heller" och så var det precis det.

• Anonym (Sanna)
    Mrs Was skrev 2018-05-03 19:19:19 följande:

Har testat i några dagar med rfsus graviditesteat men det har varit super negativt! Testade idag med clearblue digital så jag har bim idag men det blev också inte gravid! Såå tråkigt! Teodde verkligen det tagit sig denna gång!

Så tråkigt!
  • Anonym (Sanna)
    smurfen 11 skrev 2018-05-03 18:44:21 följande:

Jaså då är det nog inte farligt i alla fall, om du också känts av det ofta.

Hm jaså...tror dessvärre det inte är så lyckosamt för mig att det är ett ägg som fäst, men mirakel händer ju.

Undra om det var rosenrot som gjorde du fick senare äl? Kanske är bra så ägget mognar bättre, vem vet?

Jag tror äl kom senare pga rosenroten eller så hoppade den bara allmänt lite. Tycker den ibland diffar meööan cd 14-16. Men sen kan man ju släppa två ägg också med åldern så kanske det var nåt sånt.
  • Anonym (Sanna)
    Kyllykki skrev 2018-05-04 12:04:34 följande:

Hur gamla är ni förresten och hur länge har ni försökt? Har ni barn innan?

Välkommen! Kul med en till som försöker i tråden.

Jag fyller 41 nästa månad och har försökt i snart 2 år. Det går seeeegt. Jag måste nog kolla upp att allt står rätt till med hormoner och fri passage och liknande om det inte tar sig nu. Vi har fyra sen innan. Denna blir vår lilla sladdis.
  • Anonym (Sanna)
    DragonWoman skrev 2018-05-05 11:51:22 följande:

Är kvar i tråden men varit väldigt dålig på att vara aktiv. Gått in i v 24 och ser ut som jag svalt en badboll även hunnit fylla 42 nu. Följer er iaf er bg och hoppas på att fler får sina efterlängtade +

Redan 24!!!! Det känns som nyss du plussade.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2018-05-07 10:08:52 följande:

Nytt ultraljud och blodprov imorgon. Sedan får vi se. 

Håller tummarna inför imorgon!
  • Anonym (Sanna)

Så spännande med äggblåsorna och hur många de blivit och vad som blir på nästa koll.

Anonym (Varför går det inte?) skrev 2018-05-08 14:55:49 följande:

Det går lite trögt det här. På ett sätt är det ju väldigt positivt att äggstockarna svarar så lätt på behandling. Men detta känns ju lite nervöst. Idag på ultraljudet såg man 30 äggblåsor. Östrogenvärdet fortsätter uppåt. Nu sätter de ut stimuleringen i tre dagar och sedan ny koll.

Själv är det kört för mig. Bim på fredag men det är precis som vanligt. Fick ett Pms utbrott igår och då är mensen på ingång.
  • Anonym (Sanna)

Men så bra. Då får ni köra!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.