Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-05-30 08:36:26 följande:

Hur går det Too tiki och Sanna? Spännande med två nära BIM :)

Är själv på CD 4 och mensen börjar gå mot sitt slut.

Ska köpa e-vitamin i dag som du Nykär rekommenderade! Även bestämt mig för att skippa alkohol helt fram till BIM.

Nåt annat jag kan knapra för att öka chanserna? :)

Mannen äter zink och RR, jag tar en multivitamin och RR.

Neg. test idag på äl+11 :( Kommer vänta med att testa tills äl+14 nu om mensen inte dyker upp innan....

Om du inte har koll på dina d-vit värden rekommenderar jag att du äter tillskott av det då det påverkar fertiliteten.
    För de med kort lutealfas kan man äta tillskott av b-12 för de ska kunna förskjuta den ett par dgr om man har brist på b-12. Jag åt bara b-6 och folsyra för jag trodde att det räckte med det för att förlänga lutelfasen men det var tydligen b-12 man ska äta så nu äter jag alla tre, plus e-vit, d-vit och multivitamin :)
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-05-30 10:33:10 följande:
    Usch för negativt test, men håller tummarna att det vänder innan du når BIM Solig
    Tack, alla tummar kan behövas :)
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-05-30 12:28:32 följande:
    Nä vad trist :( hoppas mensen inte kommer!

Hade b-12 brist i våras så det äter jag extra av. D-vitamin tar jag i dropform lite mer sporadiskt men ska nog börja mer regelbundet med det igen! Tack för tips!
    Ja det är bara till att hoppas att tant röd håller sig borta....
  • Too tiki

Hej alla i tråden,

Har bara hunnit gå igenom tråden snabbt nu så jag ber om ursäkt för om jag inte har koll på er alla nu....

Först och främst Zora, är så ledsen för din skull att det inte gick vägen denna gången :( Hoppas att allt går bra och att ni kan försöka igen så snart som möjligt och att plusset inte låter vänta på sig Hjärta

Milou, hoppas att det inte är ett torkstreck, jag kan ana strecket i varje fall och det brukar jag inte göra om det inte är ett plus så det känns som om det kanske kan vara något denna gång, hoppas :)

Jag själv blev väldigt nere när jag insåg att maj månad inte gav ett plus och valde därför att låta bli familjeliv tills igår när jag började plöja igenom tråden igen.
    Nu är jag på cd 10 och fick maximal fertilitet på monitorn i morse så äl bör bli inom de närmaste dygnet.
    Vi fick till det i förrgår och jag hoppas vi får till det ikväll men vi har en liten fnurra på tråden så vi får se hur det blir. Jag försöker låta bli att tänka på att bli gravid och har gjort så sen jag insåg att det inte blev ngt i maj månad, men så fort som monitorn visade maximal fertilitet blir jag liksom lite mer optimistisk :)
    Har annars fått ändra min medicinering och för första gången sen jag opererade bort sköldkörteln hade jag mens i 7 dgr ngt jag hade innan operationen. Vet inte om den nya medicinen även kommer påverkar lutealfasen och kommer inte få reda på det heller då jag börjar smörja med progesterall direkt efter ÄL. Hade varit kul att veta om min cykel är tillbaks till det gamla men som sagt, vågar inte låta bli att smörja så det lär jag inte få reda på.

Hoppas inte jag missat något i tråden men hoppas att allt är väl med er alla Hjärta

• Too tiki

Hej alla i tråden,

Har bara hunnit gå igenom tråden snabbt nu så jag ber om ursäkt för om jag inte har koll på er alla nu....

Först och främst Zora, är så ledsen för din skull att det inte gick vägen denna gången :( Hoppas att allt går bra och att ni kan försöka igen så snart som möjligt och att plusset inte låter vänta på sig Hjärta

Milou, hoppas att det inte är ett torkstreck, jag kan ana strecket i varje fall och det brukar jag inte göra om det inte är ett plus så det känns som om det kanske kan vara något denna gång, hoppas :)

Jag själv blev väldigt nere när jag insåg att maj månad inte gav ett plus och valde därför att låta bli familjeliv tills igår när jag började plöja igenom tråden igen.
    Nu är jag på cd 10 och fick maximal fertilitet på monitorn i morse så äl bör bli inom de närmaste dygnet.
    Vi fick till det i förrgår och jag hoppas vi får till det ikväll men vi har en liten fnurra på tråden så vi får se hur det blir. Jag försöker låta bli att tänka på att bli gravid och har gjort så sen jag insåg att det inte blev ngt i maj månad, men så fort som monitorn visade maximal fertilitet blir jag liksom lite mer optimistisk :)
    Har annars fått ändra min medicinering och för första gången sen jag opererade bort sköldkörteln hade jag mens i 7 dgr ngt jag hade innan operationen. Vet inte om den nya medicinen även kommer påverkar lutealfasen och kommer inte få reda på det heller då jag börjar smörja med progesterall direkt efter ÄL. Hade varit kul att veta om min cykel är tillbaks till det gamla men som sagt, vågar inte låta bli att smörja så det lär jag inte få reda på.

Hoppas inte jag missat något i tråden men hoppas att allt är väl med er alla Hjärta

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-06-14 11:22:13 följande:
    Jag körde med på äl+12 de ggr jag tog sprutan, min verkade sitta kvar rätt länge jämfört med din, en vecka efter var det rätt starkt.

Barnen blev superglada och är väldigt förväntansfulla! <3

Påbörjade v 15 idag, fortfarande svårt förstå att jag faktiskt är gravid igen på riktigt! Tror jag pausat min hjärna som inte hänger med riktigt...
    Jösses vad tiden går fort, känns inte alls som du redan är i v 15!! Förstår att det är svårt för dig att ta in att du är gravid och att allt gått bra denna gången. Är i varje fall och kul att följa er på denna resa även om jag varit lite borta ett tag:)
  • Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-06-14 11:45:58 följande:
    Roligt att se dig här igen! Ja, det går ju upp och ner det här. Ibland behöver man en paus. Hoppas du och mannen kan få till det ikväll, då har ni prickat bra.

Vi ligger lika, jag räknar med ÄL imorgon. Tror vi blev gravida ungefär samtidigt sist (januari/februari) så håller tummarna för att det blir samma nu, fast den här gången ska det vara i 9 månader ...
    Tack :) Ja ibland behöver man pausa och denna gången blev det så intensivt för mig för jag trodde verkligen på ett plus i maj så jag blev väldigt nere. Nu känns det bättre igen men jag försöker inte bygga upp några förhoppningar mer utan tar denna månad som den kommer och skulle det nu inte bli ngt nu kör vi på pergo nästa månad.

Håller tummarna att vi båda får plus denna månad, eller i varje fall du nu när ägget finns på rätt sida :) Hjärta
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-06-14 12:53:05 följande:

Jag tycker med att tiden går liiite snabbare nu när man kommit en bit iaf...känner ju när liten petar därinne på mig, så har inte samma oro då eftersom den gör sig påmind. Men långt därinne sitter oron och gnager ändå....gissar jag kommer få dras med den hela vägen mer eller mindre i perioder. Känns skönt att jag får lite extra kontroller iaf för att jag är 40+

Det är härligt se dig igen Hjärta ibland behöver man bara paus och hämta krafter igen. Det är en tuff resa vi alla befinner oss på! Hoppas er fnurra löses upp snart och att ni får till det och att sommaren kommer med plus! Skönt att kroppen verkar funka bättre med ny medicin, det kanske är det som kommer göra susen?

Tack :)

Kan tänka mig att det känns lugnare nu när du kan känna fosterrörelser och extra bra att du får gå på täta kontroller, det lugnar ju såklart det också. Jag har inte alls haft lika tufft som ni haft men känner mig ändå väldigt nervös för om det aldrig blir ngt för vår del för inget känns självklart längre.
    Har i varje fall liiiite, lite mer hopp nu sen min mens är tillbaks på sina 7 dgr :) Om det sen gör någon skillnad återstår att se, men mer hoppfullt känns det i varje fall! Får bara försöka förföra gubben ikväll så vi inte missar chansen för då blir jag nog inte rolig att ha med att göra imorgon

• Too tiki
    Zora skrev 2017-06-14 14:45:50 följande:

Nu har jag varit på koll och det ser bra ut. Jag har endel slemhinna kvar, 12mm på tjockaste stället och det behöver inte behandlas tyckte dom. Känns skönt. Nu hoppas jag bara att det sista ska försvinna fort fort fort! Men det kunde visst ta några veckor sa hon....

Hoppas som nykär att det blöder ut snabbt så ni kan börja om igenHjärta
  • Too tiki
    HoppasPåEnTill skrev 2017-06-14 18:17:29 följande:

Och där kom mensen. Så trött på detta.

Förstår hur du känner det, så jäkla trist :(
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.