38+ och försöker bli gravid.
Skönt! Håller tummarna för er!
Jag vågar inte hoppas på nåt..önskar jag kunde veta att ägget faktiskt släppte spm det skulle. Blir det inget denna cykel så ska jag be om att få ta prov efter ÄL för att se att den verkligen blir av som den ska. Hade känts lugnare veta att det funkar liksom...just nu hoppas man bara.
Ber om ursäkt för långt inlägg nu men jag måste bara fråga dig och er andra här på FL om en del saker som jag inte har hittat någon info om på nätet..
Tempar du/ni också? Tycker det är svårt med tempningen för ibland har jag sovit väldigt dåligt och vissa dgr går jag upp tidigare och då blir tempen missvisande. Sen om jag tar ett glas vin då går min temp upp väldigt mkt dagen efter. Brukar discarde de dagarna men då riskerar man att det tar lite längre tid innan FF visar att man haft ÄL. Jag ska ju smörja med progesterall efter ÄL för att förlänga min korta lutealfas så för min del är det väldigt avgörande om jag kan se en temphöjning fort och det har jag inte gjort denna gången men om jag sätter en hög temp imorgon också då visar FF att jag hade ÄL den 13:e vilket stämmer bra överens med mina symptom och ÄL stickorna.
Igår fick jag som sagt en dipp i tempen och hade molvärk, funderar på om det ev. kunde vara en implantationsdipp även om det bara var cd 4 i såna fall? Har suttit och jämfört graviditets diagram på FF men tycker det verkar som om många har tempdipp runt den dagen, både de som är gravid och inte gravida. Ont hade jag i varje fall och idag har jag också lite molvärk men inte så mkt som igår. Skulle nog behöva ta time out från allt som har med nätet att göra för jag läser allt som går att hitta just nu och så börjar jag bli en riktigt testfreak :)
Måste också fråga er om ni vet vad som räknas som för kort tid mellan mensens första dag till ÄL? Förra månaden hade jag ÄL dag 10 enligt FF men den kan ev. ha varit dag 12 och denna ev. dag 13. Funderar på om 10 dgr är för kort tid för att ett ägg ska hinna mogna? Jag har bara hittat info om lutealfasen som inte ska vara under 10 dgr men inget om tiden före....
Skulle jag fått min ÄL dag 10 då hade jag en lutealfas på 11 dgr men om jag hade den dag 12 bara 9 dagars lutealfas. Denna månad skulle i såna fall bara bli 8 dgr om jag inte kan förlänga den med krämen ngt jag lyckades med förra månaden.