Inlägg från: mammsen79 |Visa alla inlägg
  • mammsen79

38+ och försöker bli gravid.

GrönaDruvan skrev 2016-11-29 14:07:49 följande:

Hej alla!

Efter två års försök och två missfall så blev jag ju äntligen gravid nu i oktober...har ju skrivit här innan så vissa känner väl igen mig!

Var på ultraljud idag och där såg vi inte bara ett hjärta....utan två!! Dessutom troligtvis enäggstvillingar! Så chockad och glad och orolig, allt på en gång!

Jag håller tummarna att ni alla lyckas bli gravida snart, för vips så händer det, fastän makan känner för att ge upp! Vi skulle ju precis söka hjälp privat!! Man vet aldrig vad livet erbjuder, det är en sak som är säkert!

Fick du alltså missfall förra månaden? Som mig då. Stort grattis vilken känsla underbart i morgon ska jag göra test, STORT lycka till!!!
  • mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-11-29 21:27:31 följande:

Fick missfall i slutet av september och plussade i slutet på oktober!

Har du tvillingar i släkten? Underbart för dig ????
  • mammsen79

Jag är så glad lite chockad orolig, fick positivt graviditetstest i dag 1-2 veckor stod det. Har ju två missfall bakom mig men nu är det min tur! Någon mer som plussat nyligen?

• mammsen79
    Rosenlarv skrev 2016-12-01 15:01:46 följande:

Orkade inte vänta. Känner mig som en sån testknarkare;). Gravid är jag hur som helst. Känns fantastiskt!

Körde ju denna månad med progesterall, vitaminer, trombyl och spermievänligt glidmedel. Svårt att veta vad som hjälpte eller om det var slumpen... Hoppas nu bara att det lilla fröet vill stanna och växa till sig. Risken för MF äg nog rätt hög med tanke på att jag haft två tidigare och min ålder. Oavsett hur det går kommer jag följa er andra och hålla tummarna för er! Tack för allt stöd <3

Grattis då är vi två i samma fas ???? finns en grupp på fb om du vill gå med i ????

• mammsen79
    Solstråle0001 skrev 2016-11-30 20:15:06 följande:

Gud vad kul!!! Grattis!

Tack så jättemycket ????
  • mammsen79

Hej Jag är 37 år och min sambo är 40 år och jag har barn sedan tidigare förhållande, har två tjejer 11 och 15 år. Och nu den här månaden tänkte vi börja försöka igen då jag har ett missfall bakom mig och en graviditet som magen moderkakan bildades men inget foster så klart man är rädd men det har gått en tid nu så nu hoppas vi det ska gå hela vägen. jag har äl 31/8. Jag har en så bra app som stämt in så bra som jag fyller o när jag ska ha mens o ägglossning.

• mammsen79
    Milou3 skrev 2017-08-28 10:50:13 följande:

Jag skippade ju progesteronkrämen nu sista cykeln och ligger stadigt på 15 dagars lutealfas. Fått en rosa flytning vid 2 olika tillfällen 3-4 dagar innan bim men annars inga spottings sedan jag tog ur spiralen förra hösten.

Bim nu blir 11-12 september.

Ska försöka vara nöjd med att vi åtminstone fick till det i går vid äl och fokusera på att leva så hälsosamt och lyckligt det går nu tills bim.

Hur länge använde du krämen och vad har den hjälpt till? Har själv börjar använda den
  • mammsen79
    Anonym (Sanna) skrev 2017-08-30 06:56:22 följande:

Jag började med progesteronet för jag tänkte att det kunde hjälpa mot ons som dykt upp efter jag satte in spiralen. Sen tänkte jag att jag nog kan ha låga hormonvärden i och med åldern. Jag har aldrig testat det men tänkte det skadar inte att smörja lite. Jag har inte märkt någon större förändring på cykeln men tycker att jag är mindre sur. Minns inte när jag började smörja, tror i januari/februari.

Tack för svar det ända jag känt skillnad på är att det inte sticks i brösten när jag använder krämen.
  • mammsen79
    mammsen79 skrev 2017-08-30 09:02:12 följande:

Tack för svar det ända jag känt skillnad på är att det inte sticks i brösten när jag använder krämen.

Lite otydlig menar när jag har pms så brukar jag få stickningar i brösten men med salva försvinner dessa symtom.
  • mammsen79

Min kille känner sådan press nu då jag är så på då jag har ägglossning i dag så vi får inte till det och jag blir så ledsen, hur går det för er andra? Ska jag sluta tala om när ägglossning är på g? F... Måste få till det i dag.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.