Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

38+ och försöker bli gravid.

Jag vet inte vad jag ska tro.... Blödde ju lite i förrgår, men igår inget och idag inget än sålänge. Fortfarande ömma bröstvårtor och mår illa...kan ju faktiskt finnas hopp trots allt att den lille stannar.

• GrönaDruvan
    Nykär15 skrev 2016-11-21 21:32:46 följande:
    Jadå, känns just nu meningslöst inför test i morgon. Så säker på mens denna gången tyvärr, brukar normalt inte ge upp så här tidigt. Men har ju vart gravid 4 ggr så vet ju hur det brukar kännas innan...

Vi får se i morgon :)
    Måste flika in här....skriver ju inte så mycket här längre, men följer er!
    När jag blev gravid i mars hade jag massa symptom och visste nästan att jag var gravid innan jag testade...samma i september... Nu när jag blev gravid kände jag ingenting! Var helt hundra på att det inte tagit sig, drack t.o.m massa vin innan bim vilket jag aldrig gör annars, men så toksäker va jag på att det inte tagit sig! Men vad fel jag hade! Nu sitter jag ju här i vecka 8 och mår aldeles förträffligt....dåligt
    Ville bara ge dig lite hopp! Lycka till! Håller tummarna att det tagit sig!
  • GrönaDruvan
    bluebird6 skrev 2016-11-22 07:05:36 följande:
    Vad härligt! 
    underbart att kunna flytta fokus till "Gravid" :) 

vet du hur det går för trådstartaren? såg lite snabbt att det var ett plus där med va för ett tag sedan? 

roligt för oss andra att veta att det faktiskt går fast man inte är 25+ längre ;) 

Lycka till!!
    Nä, vet faktiskt inte hur det går för TS..
    Eftersom jag haft två missfall ganska tätt nu, så är jag ju väldigt orolig denna gången också, men med tanke på hur jag mår så borde det ju vara större chans att ärtan stannar känns det som.. Vi får se!
  • GrönaDruvan

Hej alla!
    Efter två års försök och två missfall så blev jag ju äntligen gravid nu i oktober...har ju skrivit här innan så vissa känner väl igen mig!
    Var på ultraljud idag och där såg vi inte bara ett hjärta....utan två!! Dessutom troligtvis enäggstvillingar! Så chockad och glad och orolig, allt på en gång!
    Jag håller tummarna att ni alla lyckas bli gravida snart, för vips så händer det, fastän makan känner för att ge upp! Vi skulle ju precis söka hjälp privat!! Man vet aldrig vad livet erbjuder, det är en sak som är säkert!

• GrönaDruvan
    bluebird6 skrev 2016-11-29 15:37:50 följande:
    Vad härligt- LYCKAN....
    Vilken vecka blir det nu? 

Hoppas på att fler av oss får en bra & positiv jul;) 

Vi skulle ju precis iväg på en tid för att få hjälp sist jag blev gravid.
    Nu slutade det ju i ett MA men positivt är ju vi vet ju iaf att det går..Så det är ävl bara att kämpa på.. Det är ju fortf roligt att försöka iaf;) 

Fortsatt lycka till..
    Är i vecka 8+4 så det är tidigt, men har iaf sett två hjärtan slå. Det är en bra bit på väg!
    Jag hoppas jag ger er andra lite hopp med min historia!!
  • GrönaDruvan
    Too tiki skrev 2016-11-29 16:02:22 följande:

Stor grattis och vad kul med tvillingar

Får man lov att fråga om du gjort något särskilt närmaste månaden, eller blev du gravid utan hjälpmedel?

Stort grattis igen, så kul att när någon plussar, det inger hopp åt oss andra som kämpar på

Nä, vi gjorde inget särskilt. Använt äl stickor bara. Blev ju gravid direkt efter senaste missfallet...
  • GrönaDruvan

Tack för alla grattis och jag önskar verkligen att ni alla blir gravida snart!! Håller tummar och tår!!
    När det känns jobbigt så tänk på att det kan vända så fort!!

• GrönaDruvan
    mammsen79 skrev 2016-11-29 21:16:56 följande:
    Fick du alltså missfall förra månaden? Som mig då. Stort grattis vilken känsla underbart i morgon ska jag göra test, STORT lycka till!!!
    Fick missfall i slutet av september och plussade i slutet på oktober!
  • GrönaDruvan

Vet inte om ni kommer ihåg mig. Blev ju gravid i september med enäggstvillingar.
    Vet egentligen inte varför jag skriver här, men känns väl bra på nåt sätt och jag följer ju tråden litegrann även om jag inte är aktiv.
    Vi förlorade våran ena tvilling i onsdags natt/torsdags och sorgen är obeskrivlig. Han som är kvar verkar fixa det, men det finns inga garantier.
    Snälla håll era tummar för honom!!

• GrönaDruvan
    wa76 skrev 2017-01-29 16:45:11 följande:
    Det är bara fruktansvärt! Kan inte föreställa mig hur det känns, det finns bara inga ord :(
    Hur långt gången var du, måste vara någonstans runt 4 månader?  Kommer tänka på dig och din lilla kämpe, hoppas innerligt att han klarar sig. Stora styrkekramar!
    Och du är alltid välkommen att skriva här! Klart vi kommer ihåg dig!
    Jag var i slutet på vecka 17...
    Två års försök, 2 missfall och nu det här... Pojken i magen måste klara sig!!!
  • GrönaDruvan
    Rosenlarv skrev 2017-01-31 07:27:25 följande:
    Så fruktansvärt sorgligt! Vad hände?Hur går det nu? Vad säger läkarna om det andra barnet? Stor kram!
    Mina tvillingar fick tts. Opererades på Karolinska i onsdags, men den större tvillingen klarade inte omställningen efter operationen. Han får ligga kvar i magen tills den andre vill ut.
    Om en timme ska jag på första ultraljudet sen beskedet. Kommer vara det värsta ultraljud jag nånsin gått på... Ingen aning hur han mår i magen och är så nervös.
  • GrönaDruvan

Gick bra på ultraljudet idag. Olle lever och mår jättebra! Varenda del i hans kropp är perfekt!!
    Ultraljud varje vecka tills han föds nu och ingen kan svara på hur allt kommer sluta, men förhoppningsvis bra och vi får ta vecka för vecka!

• GrönaDruvan

Tittar in här och vad kul att vissa av er är gravida! Har inte läst så länge tillbaka, men ser att några namn jag känner igen väntar smått. Härligt!!

Jag var ju med i tråden i höstas. Var ju en lång resa för mig att bli gravid, och även en orolig och jobbig graviditet där en av mina tvillingar dog i vecka 18 efter en operation. MEN om 19 dagar kommer den överlevande tvillingen se dagens ljus! Helt underbart! Vågar knappt tro det! 19 juni blir det igångsättning och då får jag se min lilla kämpe och även min lilla ängel...

Håller tummarna för er som kämpar!!

• GrönaDruvan
    Zora skrev 2017-06-01 18:01:39 följande:
    Kul att höra av dig!! Vilken jobbig resa ni haft! Men snart är ni vid målet!!!! :)

Jag var ju aktiv i tråden samtidigt som dig, och även efter att du blev gravid, men nu kikar jag bara in ibland för att kolla hur det går för de som är kvar. Jag fick mitt plus i maj! Efter ett års försök :) Nu ska bara resten av resan gå vägen.

Stort lycka till med den stundande förlossningen!
    Åh, grattis till plus!!! Jag håller alla tummar o tår att allt går bra för dig!! Själv är det fortfarande overkligt att jag om 16 dagar har min lille prins här...
  • GrönaDruvan
    Anonym (Sanna) skrev 2017-06-02 19:49:15 följande:

Jag är inte säker det blir en till för oss. Hoppas ju såklart vi kommer lyckas men blir jag gravid igen är det en bonus. Vi har ju försökt ett år, segt!

17 försök här innan vi lyckades, så ingenting är omöjligt!! Håller tummarna att ni får en liten!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.