Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Sanna) skrev 2017-04-26 21:50:48 följande:
    Jag testade inför den tänkta äl. Det var negativt men blev först lite starkare innan det blev svagt igen. Jag trodde jag missat stegringen och att äl varit. Efter ett par dagar kom sekret och molvärk igen. Men då testade jag inte.
    OK, inte som för mig då men jag fick ju också positivt på ÄL stickor tidigare än normalt vilket jag då kan tolka som att jag inte har fått i mig för mkt östrogen, snarare tvärtom, men det verkar ju konstigt om det skulle bli så av RR. Har iofs haft ÄL cd 11 en gång förut, så helt omöjligt är det ju inte om det blir så ibland utan någon särskild anledning. Får väl se vad tempen säger imorgon, mer kan jag ju inte göra just nu :)
  • Too tiki
    Rosenlarv skrev 2017-04-26 22:11:52 följande:
    Jaha, nu blir jag än mer förvirrad. Också köpt test från testlagret och tog ett bara på kul. Skulle ju kunna vara äl+9 eller bara äl +6 om jag nu ens fick någon äl. Nu tycker ju jag också att jag anar ett svagt streck men jsg har nog bara blivit helt testokig och ser streck i mitt huvud:)
    Jag ser också ett mkt svagt rosa streck, nu hoppas jag att du får starkare om något dygn :)
  • Too tiki

Jaaa, tempen har gått upp idag till 37.01 Skrattande Nu hoppas jag tempen håller sig uppe i 2 dgr till men funderar på att kanske börja med krämen redan idag för att vara på den säkra sidan för så gjorde jag den månaden jag blev gravid. Får fundera under dagen och smörja ikväll, eller imorgon, så himla svårt när man inte vet vad som är bäst :)

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-27 08:23:03 följande:

Vad många här inne som blivit och är gravida nu! Bådar ju gott :)

Mitt fjöstest i går va bara en synvilla. Samma synvilla i morse :( och nu drog molvärk/mensvärk i gång rejält här igen så skulle inte förvåna mig om mensen kommer tidigare heller. Mår som sagt alldeles för bra och normalt för att ens misstänka en graviditet. Kör dock slut på de två test jag har kvar i dag och kanske i morgon eller lördag.

Hur går det för dig Rosenlarv? Testat igen??

Och Sanna? Vilken äl är du på?

Så trist :( Undrar precis som Nykär om du använde morgonurinen, om du gjorde det, gör inte det. Jag tog också morgonurin och tog sen om senare under dagen och med morgonurin visade det inget. Likadant har det varit massor av gånger jag använt ÄL stickor. Noll streck med morgonurin men runt lunch efter jag hållit mig i kanske 2 tim brukar det visa positivt. Bara denna månad som varit annorlunda för då fick jag positivt med morgonurin men det skyller jag RR på :)
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-27 09:10:02 följande:
    Yey!! Men har tempen gått upp så har du haft äl så börja i kväll :) nedräkning nu då!
    Jag gör kanske så. Är bara rädd att min temp kanske gått upp för jag sovit dåligt, men då brukar iofs min temp bli lägre.... Drömde massa inatt och vaknade flera gånger och jag antar att det var för pressen om ÄL skulle ha varit eller inte. Blir helt sjukt nojjig och igår börja jag fundera på om jag kanske kommit in i klimakteriet, helt galet så knäpp man kan bli :) 
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-04-27 09:13:26 följande:
    Tjoho vad bra! Då är ÄL förbi, hade börjat med krämen ikväll jag med Glad
    Jag gör troligtvis det och skulle det nu vara så att ÄL inte varit tror jag i ärlighetens namn att den inte kommer heller. Jag hade mkt värk igår, nästan som jag fick när jag tog Pergo första månaden då jag fick så ont att samlag knappt var på tal. Så ÄL borde varit igår på förmiddagen, för sen var värken borta. Tar väl en sticka ikväll för att vara på den säkra sidan men skulle den vara negativ då börjar jag nog smörja redan ikväll, sen är det bara till att börja nedräkningen till BIM :)
  • Too tiki

En fråga till dig Nykär. Använda du 100 mg som det står på den starkare krämen direkt från början? Fick jag tag på en sån förra månad så jag tänkte använda den för den andra blir så besvärlig att använda för man måste ju kleta på så mkt.

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-27 09:29:33 följande:
    Jo jag tog med morgonurin men det var rätt gult och koncentrerat. Testar en sticka i morgon em igen. Men som sagt så mår jag för bra! Förresten vet ni om ex ägget kan försöka fästa ex dag 5-6 men om det inte lyckas, så åker den runt lite till och testar ett nytt ställe i livmodern?

Kände konstigt hugg i går på ett annat ställe.
    Ägget kan försöka flera gånger innan den hittar en bra plats har jag läst.
  • Too tiki
    Lykkeliv skrev 2017-04-27 09:33:16 följande:
    Är det bättre med okoncentrerad urin till gravtest?

Vet inte om jag ska testa igen. Har mensvärk idag, känns som den kommer kamma inom närmsta dygnet nu. Men försöker hoppas ändå
    Okoncentrerad ska det inte vara men morgonurin verkar inte vara det bästa, i varje fall inte på ÄL stickor och jag fick inte positivt på gravstickan med morgonurinen utan senare runt lunchtid efter jag hållit mig.
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-04-27 09:37:12 följande:

Jag har alltid bara gått på känsla och smörjt på en klick morgon och lite mer kväll. Så har aldrig vägt det eller vad man ska säga...men har nog tagit rätt mycket eftersom jag tänker på att en Lutinus är 100 mg och man tar tre om dagen, så hellre för mycket än för lite har jag tänkt...

Tack för svar :) Då tar jag minst 100 mg, sen får jag väl börja med vaggisarna igen om jag blir gravid :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.