Inlägg från: Anonym (Jessica) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jessica)

38+ och försöker bli gravid.

Håller tummarna för er! Jag är i vecka 5, men misstänker att det inte är en normal graviditet Jag känner ingenting! Inte ens ömma bröst. Jag börjar ställa in mig på missfall nummer 3...

• Anonym (Jessica)
    Too tiki skrev 2016-11-18 20:01:23 följande:

För att lugna dig lite så har jag inte känt något så tidigt med någon av mina tidigare graviditeter.

Tack!!
  • Anonym (Jessica)
    anna7607 skrev 2016-11-19 14:36:55 följande:

Sikta på försök 19 nu då... ljusrosa flytningar bim-3... orka jag blir så ledsen. Inte något pluss sen mf 15 maj.... bomba med tips... jag äter folsyra daglig kvinno vitamin och magnesium. Mensen är som en kl. Ägg livmoder är fint. Vad gör jag... blir så jävla ledsen

Jag fick missfall förra hösten, sen tog det 7 månader av försök innan jag blev gravid igen. Blev även det missfall. Nu tar jag q10 och inositol, som ska vara bra för äggkvalitén, andra b-vitaminer (inkl folsyra), magnesium, c-vitamin och zink. Plus ProgesterAll. Blev gravid på andra försöket efter senaste missfallet. Återstår att se om det utvecklas som det ska.
  • Anonym (Jessica)

Ang kosttillskott så vill jag förutom q10 tipsa om Inositol (b8), från fertilitetsguiden: "För att bli gravid och undvika missfall måsta man ha hyfsat bra äggkvalitet. Det är känt att kvinnor som lider av PCOS löper en betydligt större risk för missfall. Dessutom vet man att äggkvaliteten börjar minska kraftigt för alla kvinnor över 35 år. I en studie deltog 60 infertila PCOS kvinnor som genomgick assisterad befruktning. En grupp fick inositol plus folsyra. Den andra gruppen fick bara folsyra. De som tog inositol plus folsyra hade betydligt friskare äggceller efter tre månader. Resultaten från denna studie indikerar att om man är intresserad av att öka sina chanser att bli gravid och minska risken för missfall, är ett tillskott av inositol att rekommendera. Bra äggkvalitet är nödvändig för en lyckad graviditet.

Klinisk forskning har visat följande effekter av inositol tillskott: stärker ägglossning, minskar risk för ryggmärgsbråck & missbildning, sänker testosteronhalten (ner till 73%), sänker LH (så mycket som 55%) ?sänker insulin (ner till 62%) sänker DHEA-S (49% sänkning), ökar SHBG (upp til 92% ökning)?sänker androstenedion (ner till 27%) sänker triglycerides (ner till 51%)? sänker blodtrycket, ökar progesteron (129% ökning i en studie). Myo-inositol minskar risken för hyperglycemia/embryots tillväxt."

• Anonym (Jessica)
    InaLo skrev 2016-11-28 19:15:43 följande:

Jätte intressant!

Googlade lite vidare! Tydligen så finns det Inositol i bidrotyniggèlet. Frågan är bara om det är lagom dos.

Har för mig att det behövs rätt hög dos av inositol, jag tar 100 mg.
  • Anonym (Jessica)
    Mimmipigg skrev 2016-11-28 16:27:37 följande:

Jag har läst att man ska vara noga med att ta ubiquinol versionen av q10 om man är över 35 år då kroppen förlorar sin förmåga att omvandla q10 till ubiquinol som är det som hjälper äggkvaliteten. Jag köpte mitt ubiquinol på ebay då alla tabletter jag hitta i den svenska handeln var q10 eller ubikinon versionen som den oxå kallas. Hittade en sort från sverige med ubiquinol men den innehåller bara 30mg ubiquinol. Man ska ju ta minst 200mg om dagen för att det ska ha nån verkan. Det finns en jättebra ebok som heter "it starts with the egg" där man får mycket information hur man kan förbättra äggkvaliten på 90 dagar. Jag började äta q10 i mitten av oktober men bytte nu till ubiquinol för 2 veckor sen o hade ägglossning i helgen. Har fortfarande ägglossningskänningar på vänster sida :P Har inga förväntningar på att det kommer bli ett plus denna månad då vi redan försökt i 10 månader utan nån lycka. Jag är ju 41 år så är rätt övertygad att det har med äggkvaliten o göra. Hoppas bara att ubiquinolen ( o några suppliment till) gör sitt jobb efter att 90 dagar har gått :D

Jag har inte tagit q10 sen i somras, minns inte vilken sort jag hade..
  • Anonym (Jessica)
    Rosenlarv skrev 2016-11-30 08:05:22 följande:

Vet ej om det syns mer här. Förlåt för spam:)

Jag skymtar ett rosa streck! Ta ett cb digital ; -)
  • Anonym (Jessica)
    Rosenlarv skrev 2016-11-30 18:39:39 följande:

Vågar inte än är bara på bim-5. Fortsätter med mina stavar några dagar och ser om det ökar eller minskar;)

Håller tummarna för att det ökar, men det tror jag verkligen att det kommer att göra!
  • Anonym (Jessica)
    mammsen79 skrev 2016-11-30 20:09:05 följande:

Jag är så glad lite chockad orolig, fick positivt graviditetstest i dag 1-2 veckor stod det. Har ju två missfall bakom mig men nu är det min tur! Någon mer som plussat nyligen?

Grattis! Ja, denna gången ska det vara din tur!

Jag plussade för ett par veckor sen, är i vecka 7.
  • Anonym (Jessica)
    Rosenlarv skrev 2016-12-01 15:01:46 följande:

Orkade inte vänta. Känner mig som en sån testknarkare;). Gravid är jag hur som helst. Känns fantastiskt!

Körde ju denna månad med progesterall, vitaminer, trombyl och spermievänligt glidmedel. Svårt att veta vad som hjälpte eller om det var slumpen... Hoppas nu bara att det lilla fröet vill stanna och växa till sig. Risken för MF äg nog rätt hög med tanke på att jag haft två tidigare och min ålder. Oavsett hur det går kommer jag följa er andra och hålla tummarna för er! Tack för allt stöd <3

Grattis!! Gillar digitala test
  • Anonym (Jessica)

Är såå orolig och ledsen nu!

Vaknade tidigt i morse och blödde, färskt blod, inte mycket. Lyckades somna om, vaknade och tänkte att det var en mardröm, men nej, brunröda flytningar när jag torkade mig!

Vad ska jag göra??

Står inte ut med rädslan, har redan haft två missfall, och sambon har sagt nej till fler försök om det blir ett tredje.

Ska jag åka till gynakuten? Sist jag var där sa de att kroppen klarar missfall själv, och att det är onödigt att åka dit..

• Anonym (Jessica)
    InaLo skrev 2016-12-04 13:18:33 följande:

Usch jobbigt! Det är väl inte mycket till tröst att säga att en blödning inte måste betyda MF. Grönduvan som var här blödde ju i början och hon har ju sett sin två små hjärtan nu. Du kan ju tyvärr inte göra mycket. Tiden får visa. Håller tummarna för dig!

Tack! Hade det varit första gången så hade jag nog inte varit så orolig, men blödningar i graviditeten har alltid slutat med missfall för mig...
  • Anonym (Jessica)
    Rosenlarv skrev 2016-12-04 13:31:46 följande:

Åh nej, vad tråkigt! Behöver ju som sagt inte vara någon fara. Jag hade antingen gått till gynakuten nu eller gynekolog i början av veckan för att få ett svar. Hade inte stått ut med ovissheten. Vilken vecka är du i? Har du ont?

Jag funderar på att gå till gynakuten i morgon, trots att de sa förra gången att det inte behövs. Jag oroar ju ihjäl mig Var och julhandlade med sambon idag, och började gråta flera gånger. Och första dagen på nya jobbet i morgon dessutom.

Tror faktiskt att jag sjukskriver mig i morgon, och åker till gynakuten, tar risken att de vägrar undersöka mig.

Jag är i vecka 8. Har inte särskilt ont, lite som mensvärk bara.
  • Anonym (Jessica)
    Rosenlarv skrev 2016-12-04 17:30:24 följande:

Jag tycker absolut att du ska gå till gynakuten. Om du är i vecka 8 kan du ju dessutom behöva skrapas om det är ett missfall. Jag förstår absolut inte varför de inte skulle vilja undersöka dig. Även om de inte kan göra något för att förhindra ett eventuellt missfall så kan ju missfallet i sig eller ett eventuellt utomkvedshavandeskap kunna utgöra en risk för dig. I värsta fall får du väl överdriva smärta och blödningsgrad. Blöder det fortfarande? Har du barn sedan innan?

Vid mitt första missfall åkte jag till gynakuten, då blödde jag rejält och hade smärtor och kramper. Läkaren som undersökte mig då konstaterade missfall.

Andra gången så hade jag en miniblödning, men rätt ont. Läkaren undersökte mig i och för sig, men sa att det är onödigt att komma till gynakuten om man misstänker missfall, de kan inget göra och kvinnokroppen har i alla tider klarat av missfall utan gynakut...

Det var ett ma, men det var först vid ett senare ultraljud i vecka 9 som det upptäcktes.

Jag blöder lite till och från, men det var precis så mitt första missfall startade.

Jag har två äldre barn sedan tidigare, min sambo har inga.
  • Anonym (Jessica)

Tack för alla fina svar!

Åkte till gynakuten i natt, kunde ändå inte sova...

Läkaren kunde inte se varifrån blödningen kom, men allt såg bra ut med graviditeten, den lilla krumeluren var precis lagom stor för vecka 8, och hjärtat blinkade som det skulle!

• Anonym (Jessica)
    Nykär15 skrev 2016-12-05 11:19:01 följande:

Underbara nyheter!  Skönt du åkte in och att du fick lugnande besked. Ta hand om dig!

Rosenlarv skrev 2016-12-05 12:25:19 följande:

Åh vad skönt!

wa76 skrev 2016-12-05 16:06:28 följande:

Helt underbart!, skönt att du kan slappna av nu! <3

InaLo skrev 2016-12-05 16:40:54 följande:

Vad skönt!

Har själv haft mycket blödningar under två av mina graviditeter som gick vägen. När jag fick MF så krampade det och strålade ner mot i sidan av benen.

Så det blir nog bra.

Monchichi skrev 2016-12-05 21:35:06 följande:

Anonym (Jessica): Men vad skönt för dig! Lycka Till framöver nu!

Solstråle0001: Spännande, håller tummarna för dig!

Tack snälla ni! Känner mig så glad nu!

Jag lämnar tråden nu, och letar upp en passande bf-tråd, men hoppas och håller tummarna för många fler plus här framöver! Kommer nog inte kunna låta bli att kika in ibland och se hur det går
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.