Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-04-25 19:13:01 följande:
    Melatoninet och d-vitamin :) tror även man blir lite mer glad och avslappnad när det närmar sig sommar.

Vilken härlig man du verkar ha!! Min har precis blivit sjuk och han är som sjuka män i humorserier - helt jäkla jobbig och överdriven! Tur jag inte har äl nu asså!
    Min man blir som din när han blir sjuk, men han har inte varit sjuk på flera år så jag har sluppit se eländet
    Annars är han lätt att få med på noterna, blev bara lite knäckt ett tag och fick prestationsångest när vi aldrig lyckades bli gravida. Nu är allt återställt till det normala så varannan dag brukar vi få till det och runt ÄL varje Bara nu som han är lite extra trött stackarn som får slita med allt det tunga för det klarar inte min axel av (skadade den nyligen).
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-04-25 21:09:30 följande:
    Är väl olika styrka på dem?
    Var tvungen att kolla och Arctic Root innehåller 144 mg och den jag har innehåller 200 mg. Vet inte om  den skillnaden spelar ngn roll, däremot kan säkert det göra skillnad om man äter en el. två tabletter per dag. Har man väldigt lågt östrogen borde det vara bättre med två tabletter men blir det för mkt östrogen är det ju inte heller bra så det är svårt att veta vad som är bäst, när man inte har kollat upp vad man har för värden. Svårt detta, men jag nöjer mig nog med en tablett nästa månad, om jag nu inte blir gravid denna vill säga...
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-26 06:26:06 följande:
    Måste bara fråga dig Too tiki ang temp.

Jag har de senaste två dagarna vaknat 1 timme tidigare, är det bäst att ligga kvar vaken i sängen och tempa ex 07.00 eller måste man tempa direkt när man vaknar även om det då skiljer en hel timme? För nu har jag ist tempat 06.00 och tempen blir 0.2 lägre. Än tidigare dagar. Iof har det nog med min ickegraviditet att göra men bra att veta ändå. Vet du?
    Som jag förstått det är det bättre att tempa direkt när man vaknar, även om man vaknar tidigare el. senare. Min temp brukar vara lägre när jag vaknar tidigare så den minskning kan säkert bero på det.
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-04-26 08:47:54 följande:
    Jag tog bara en tablett denna gången, för mycket östrogen kan ju hämma eller försena äl. Men vet inte hur mycket som är för mycket När jag tog Femanest så fick jag utebliven äl första månaden och jättesen på andra, först på dag 28.
    Rosenlarv skrev 2017-04-26 08:01:57 följande:

I går när jag satt och åt middag fick jag ordentlig värk och sa till min man "hoppas att det är ett ägg som fäster" värken tilltog och jag blev tvungen att lägga mig ner i soffan. Värken blev bara värre och värre och ökande till den värsta smärta jag upplevt. Vi fick åka i ilfart till gynakuten och jag låg i bilen och hyperventilerade och tänkte att dettta måste vara ett x eller så dör jag nu. Den vidrigaste smärta jag känt och jag har ju ändå fött två barn och haft flera missfall. På akuten fick jag stark smärtlindring och började också blöda. Läkaren upptäckte blod i buken och det visade sig att det måste ha varit en äggcysta som spruckit och läckt ut blod i buken. Som tur var inget farligt. Helt slut nu och så trött på min knasiga kropp. Förklarar ju kanske ändå min märkliga ägglossning denna månad. Någon som varit med om detta?

Men herregud vad läskigt! Aldrig vart med om det... Hur känner du dig idag?

Hmmm, här verkar ÄL blivit hämmad för ingen tempökning idag heller :( Kollat med stickorna idag igen och de börjar gå ner och monitorn visar hög.
    Vet inte vad jag ska tro men jag känner att stickorna jag tog i måndags var så starka som de brukar vara så LH toppen borde varit då, likadant vad det ju igår men idag ner som sagt.
    Tog med morgonurin alla gångerna så det är ju inte senare tagit på dagen heller så nu är det alltså 48 tim sen stickan gav utslag första gången. Har molvärk nu, känns som mensen är på G och sekretet är för tillfället krämaktig, igår på kvällen senaste hade jag ÄL sekret. Kan jag ha ÄL såhär sent efter LH toppen?? Inte likt mig i varje fall för jag brukar alltid få den dagen efter stickorna visat ngt.

• Too tiki
    Rosenlarv skrev 2017-04-26 08:01:57 följande:

I går när jag satt och åt middag fick jag ordentlig värk och sa till min man "hoppas att det är ett ägg som fäster" värken tilltog och jag blev tvungen att lägga mig ner i soffan. Värken blev bara värre och värre och ökande till den värsta smärta jag upplevt. Vi fick åka i ilfart till gynakuten och jag låg i bilen och hyperventilerade och tänkte att dettta måste vara ett x eller så dör jag nu. Den vidrigaste smärta jag känt och jag har ju ändå fött två barn och haft flera missfall. På akuten fick jag stark smärtlindring och började också blöda. Läkaren upptäckte blod i buken och det visade sig att det måste ha varit en äggcysta som spruckit och läckt ut blod i buken. Som tur var inget farligt. Helt slut nu och så trött på min knasiga kropp. Förklarar ju kanske ändå min märkliga ägglossning denna månad. Någon som varit med om detta?

Fy, stackars dig :(

Du skriver att din ÄL var knasig denna månad. Jag har inte hängt med här men hur var den denna månad? Hoppas du snabbt känner dig bra igen Hjärta

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-26 09:39:55 följande:
    Ja det kanske du har?! Min temp sjönk på dag 12 och steg markant dag 13 och första glada gubben kom dag 8!

Fortsätta trötta ut mannen då ;)
    Oj, testade mer efter dag 8? Fick till det igår igen men ikväll blir det svårt för min man är borta, däremot imorgon får vi försöka få till det :)
  • Too tiki
    Rosenlarv skrev 2017-04-26 10:00:50 följande:
    Först hade alla symptom på äl och samtidigt sparsamma blödningar. Några dagar senare glad gubbe på cb digitalt inga blödningar och inga som helst symptom på äl. En vecka senare händer det här:(
    Det var märkligt, har aldrig hört eller haft det så men man lär sig något nytt varje dag. Hoppas allt ordnar till sig med mens och ÄL framöver, håller tummarna för dig! 
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-26 11:59:59 följande:
    Ja jag klickade ur stickan och såg att den inte alls var lika stark som kontrollstrecket så testade varje dag fram till dag 10 , först DÅ var teststrecket starkare.

Använde du Clearblues stickor, eller monitor? Jag har ju använt vanliga stickor och monitorn denna månad och de vanliga var starkare än kontrollstrecken i måndags och igår (möjligen ändå starkare igår) men monitorn kunde jag inte testa med i måndags när de vanliga gav utslag.

Har kikat på fertilityfriends och jämför med andras diagram och sett flera som fått utslag 48 tim före ÄL så nu hoppas jag bara att min temp går upp imorgon, annars har det nog gått åt skogen denna månad, såvida min kropp försöker ägglossa igen om ngn dag....

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-26 12:26:36 följande:
    Såna stickor man kör in i en hård manick, så det blir ring eller glad fast gubbe :)

Om jag går på att äl skedde 2 dagar efter första glada gubben är jag iaf omöjligt gravid då vi hade sex först 2,5 dagar efter första glada gubben.

Tror din temp ökar i morgon bitti!
    Ja, jag hoppas tempen går upp imorgon, annars blir jag ledsen...
  • Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-04-26 12:49:43 följande:

Milou och Too tiki: Nu var det länge sedan jag tempade så jag undrar: ska det alltså vara så att tempen går upp direkt när man haft ägglossning? Det kan alltså inte ta ett par dagar?

Jo tempen ska gå upp direkt efter ÄL men den kan stiga fort eller långsamt, det är lite olika. Min temp håller en jämn rak linje fortfarande så jag fattar ingenting men hoppas skiten gått upp tills imorgon...Skrikandes(ursäkta frustrationen). Molandet börjar i varje fall försvinna så med lite tur var det jag kände i morse ÄL, eller möjligen kraftiga känningar efter Äl och att tempen bara inte hunnit stiga ännu.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.