38+ och försöker bli gravid.
Grattis till alla +!!!
Jag ska träffa barnmorskan om 2 veckor men hoppas vi får ett + innan så vi slipper ivf.. är på cd12 idag och testade igår kväll men båda linjerna var inte helt lika starka.
Tack det är inte lätt att slappna av kan jag säga....man känner efter HELA tiden...nojjar över om man kommer över BIM utan blod osv osv...men är ju en del av det hela jag måste gå igenom för att komma till målet. Man kan ju inte få ett barn utan att ta sig igenom allt detta, så jag får bara fixa det. Men är inte lätt, med sommarens och höstens bagage är det svårt att tro på det....att det ska gå hela vägen. Så jag försöker att inte tänka så långt fram, mer tänka en dag i taget. Men ska bli skönt när BIM är förbi kan jag säga!
Vi kommer göra VUL när jag är 8+1, så om exakt en månad 4/5 blir det. Det är delmål två efter BIM.
Nykär: Snyggt! Ser riktigt lovande ut. Men nu när du sett att det ökar kommer ju inte det digitala säga mer än GRAVID väl? Det är väl ett sånt? De här stickorna du tagit säger ju mer egentligen? Fast jag är å andra sidan den som litar på första pluset. Och du är ju gravid!
Roligt att ha ett VUL att se fram emot. En månad går fort!
Ja precis, det är testet som säger gravid och ex 1-2 veckor. Men jag bryr mig inte jättemycket om antal veckor den säger, så länge den säger gravid. Jag behöver bara få se det strecket. Har varit med om att jag väntade några dagar för att ta just ett digitalt, med förrförra graviditeten..då kastades EJ GRAVID i ansiktet...hcg hade gått ner....började blöda ett par dagar senare. Så därför är det viktigt för mig att se en stegring och sen slutligen ta ett digitalt på 4+0, sen lämnar jag det och hoppas på att det är vår tur nu. Men som testerna ser ut så borde jag få ett bra resultat ja...men kommer ändå ha hjärtklappning.
Känns jättebra ha en VUL-tid, och ja en månad går ju rätt fort. Har mycket att göra i april med så jag tror tiden kommer springa iväg
Har tyvärr inte sett någon stegring på mina test. Visserligen graviditetskollens stickor som jag tycker är helt värdelösa. De visade ingen direkt stegring och knappt synligt plus efter bim när jag var gravid sist (men jättestarkt efter ma när nivåerna var väldigt höga). Känns ändå som att det inte kommer bli något för mig denna gång trots positivt på digitalt:(
Men varför testar du vidare om du fått positivt på digitalt? Det mäter väl dessutom från 50? Har du några symtom?
Jag tänker tro på att du är gravid!!
Trist med negativt test
Jag tog Bemfola en cykel, mådde bättre av dem och hade tydliga ÄL-flytningar som jag inte har så ofta, är ju även LH i den så det ska vara väldigt likt naturliga hormoner. Hoppas du ska tycka det känns bra för dig med! Jag fick ju det i naturlig cykel så bara 75, men funkade bra som sagt. Men blev inget den månaden...skulle tagit det denna månaden med men nya kliniken ville ju att jag skulle vara en månad utan hormoner...det gillade ju tydligen kroppen med,
Alltså, jag känner mig sjukt trött på graviditetstest! Jag tycker att Testlagret funkar bra överlag men det blir alltid en liiiten skugga som man måste glo på ett antal gånger per dag och analysera, tills man efter några dagar får acceptera att det inte var något.
Clearblue likadant om inte ännu värre.
Har ni några bra tips på gravtest som inte ger några skuggor/spökstreck?
Jag använder ju bara testlagrets och är nöjd med dem. Jag ser sällan nåt alls om det inte är nåt. Så har upplevt minst spök på dem och har ju använt dem sen första dottern som nu är 9...
Men annars är nog Predictor Early rätt bra vad jag förstått, har testat dem nån gång och inte sett spök.
Nä eg behövs det väl inte..jag ser ju att jag tydligt är gravid. Det är mest psykologiskt då jag vid mitt första missfall hade fått plus på testlagrets och en vecka senare tog jag digitalt och fick EJ GRAVID kastat i ansiktet...marken försvann under mig och jag började sen blöda två dagar senare.
Så det är lite en form av revansch att få se att det faktiskt står gravid...löjligt men jag vill göra det. Så i morgon kommer jag ta det.
Nej digitala brukar vara rätt sega, så de vågar jag inte ta för tidigt. Ska ta mitt i morgon...men kommer doppa en sticka i urinet först och se så den är bra i styrka innan jag vågar.
Jag har kommit på att jag testar starkare när jag INTE tar morgonurin. Jag dricker så mycket på kvällarna så mitt urin är inte koncentrerat. Så om jag kissar på morgonen och sen tar ett test 1-1,5 timme senare så syns det bättre. Kanske samma för dig? Men jag tycker du ska skippa dina stickor, de känns otroligt sega. Kanske ta ett digitalt igen och sen vara nöjd och försöka njuta? Du är ju helt klart gravid
Jag brukar få mesta symtomen först senare, v 6-8...så jag tar det lite med ro och vet att jag kan njuta av mat i max två veckor till...sen kommer jag avsky lukten av grillat och stekt och bara klara av kalla, torra och tråkiga saker....hahaha Så idag blir det nog pizza för sen kommer det inte vara gott på många veckor förhoppningsvis brösten brukar ömma först efter ett par veckor med.
Usch såna kommentarer vill man inte behöva höra...hoppas du slipper de svarta tankarna snart...vet hur det är. kram
Det lovar jag....är skiträdd redan för att ta det, men ska samtidigt bli skönt.