Inlägg från: Anonym (Smurfwen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Smurfwen)

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Sanna) skrev 2019-03-30 06:59:00 följande:

Är ni öppna mot andra om er barnlängtan och att ni försöker? Är det någon som har synpunkter pga er ålder?

Jag har inte berättat till mina vänner. De är för länge sedan färdiga med småbarnsåren och jag vill nog inte ha frågor om hur det går hela tiden.

Min syrra verkar inte särskilt intresserad. Berättade till henne först förra sommaren. Hon har fullt upp med egen bebis.

Känner att jag inte har någon att ventilera allt med, min förhoppningar och drömmar. Jag kanske borde blogga eller nåt. Det är ju bra med en tråd, men tyvärr är den ju inte så aktiv.

Börja blogga! (tex här på familjeliv, så hittar du snabbt rätt målgrupp kanske?)

Dela det med omvärlden! Finns fler där ute! 

Sedan så tänker jag att om du är ledsen över din syrra, berätta det för henne. Om det känns lönlöst, testa ändå att berätta för en vän, man vet aldrig, du kanske får stöttning av dem. (Eller på oväntat håll!)
  • Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-04-02 14:30:58 följande:

Hur mår du Smurfwen?

Det är bra med mig. Lång väntan på bim bara.

Jo då, går bra! Just nu är mina symton att brösten är ömma och att jag är typ "extra snygg" om jag får säga det själv, haha :-P

Men annars är jag så himla stressad på jobbet att jag inte hinner tänka på graviditet. Ska byta jobb snart. Hoppas jag inte stressar bort embryot.

När har du BIM?
  • Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-04-03 08:15:47 följande:
    Härligt du känner dig extra snygg! Men trist med all stress just nu. Du får försöka återhämta dig på kvällarna.

11 dagar kvar till Bim.
    Keep me posted!

PS. Idag är jag extra orolig. Vet ej varför. Så stressad över jobbet. Hoppas inte den lilla far illa.
  • Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-04-07 17:41:40 följande:
    Har du kunnat koppla av lite i helgen? Hoppas det.

Bim om en vecka. Känner ingenting. Vad hade du för symtom innan bim?
    Jo men lite avkoppling blev det

Ja ett symtom var att jag kände inte så mycket. Mina bröst brukar ömma på ett visst sätt innan mens, redan efter ÄL. Men så var det inte denna gång.

Denna gång så ömmade de på ett annorlunda sätt, men kommer inte ihåg när det började. 

Sen kring bim (kanske efter, har oregelbunden mens) hade jag lite molvärk och ont i ländryggen. 
  • Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-04-12 07:57:08 följande:

Det börjar närma sig Bim. Jag har tyvärr inga känningar att det skulle ha tagit sig men jag försöker hålla humöret uppe så gott det går.

Innan mensen kommit så finns det alltid en sannolikhet att det tagit sig!!
  • Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-04-13 17:57:08 följande:
    Jag tog ett test - negativt! Och sen kom mensen.
    Nej vad trist! Stor kram. Hjärta

Men en kompis till mig har sagt att hon alltid blir gravid på när hon semester, det är som kroppen slappnar av mer då. 

Kanske din lycka är runt hörnet? I maj blir det fint och man är gladare.

Kramar
  • Anonym (Smurfwen)
    Anonym (stress) skrev 2019-04-13 18:21:44 följande:

Det går bra. Efter 3 år utan nåt, ett IVF försök så blev jag gravid naturligt trots att det inte skulle vara direkt möjligt. 

jag fyller 40 år i år och jag är nu i v 19...orolig som tusan eftersom jag typ "vet" att detta är vår enda och sista chans till en bebis, men jag hoppas och tror att det ska fortsätta gå bra.

Inväntar RUL om 1.5 v så då får vi se.

Coolt! jag tror det kommer gå vägen!
  • Anonym (Smurfwen)
    UndrandeSökare skrev 2019-04-13 21:43:21 följande:
    Att man blir gravid när man är på semester kan också bero på att man kan ha D-vitaminbrist. Ifall det är solsemester utomlands vi pratar om?
    När jag tänker efter tror jag det främst var när hon var ledig. Dvs ibland solsemester ibland i Sverige. 
  • Anonym (Smurfwen)

Ja precis! Loppet är inte kört. 

Sommaren är runt hörnet.

• Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-05-07 16:38:14 följande:
    Helt otroligt du kunde sänka tsh med zink. Superbra!

Jag äter levaxin, smörjer med progesteron men vi lyckas tyvärr inte träffa guldägget. Jag tycker det är konstigt att jag inte ens blivit gravid de här åren vi har försökt. Kanske mannens spermier är helt slut också.
    Gå och gör en fertitlitetsutredning? 
    (båda två såklart)
  • Anonym (Smurfwen)

Förstår. Är nog en mental process det också. {#emotions_dlg.flower}

Vad jag uppfattat gör man en utredning innan man kommer till IVF-kö. Efter man är 35 år står det att man kan söka fertilitetsutredning för IVF om man testat i 6 månader utan lyckat försök, under 35 år så står det att man ska ha försökt ett år.

Lycka till!!! Hjärta Hoppas det går vägen för er nu i maj!

• Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-05-08 07:16:11 följande:
    Vi har inte bestämt oss för ivf utan har ju tänkt att blir det så blir det. Jag har varit till privatgyn och kollat upp vissa delar men de har tyvärr inte varit så "hjälpsamma". Beslut om ev ivf får bli efter sommaren.

Hur mår du nu?
    Jo minns nu att du sade det förut. Ursäkta mitt dåliga minne.
    Trist att du fick dålig hjälp av privatgyn.

Mår lite illa på kvällar och mornar och äter konstant... Är trött och känner mig trög och inte som vanligt.

Önskar dig en bra dag!
  • Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-05-08 07:16:11 följande:
    Vi har inte bestämt oss för ivf utan har ju tänkt att blir det så blir det. Jag har varit till privatgyn och kollat upp vissa delar men de har tyvärr inte varit så "hjälpsamma". Beslut om ev ivf får bli efter sommaren.

Hur mår du nu?
    Har din man kollat sig?
  • Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-05-08 17:18:46 följande:
    Minns man kan bli lite "seg"

Min man har inte kollat sig nu. Jag har ju främst tänkt det beror på min ålder, äggen osv. Men kan ju vara en kombination för han är ju några år äldre.
    Se till att han får ändan ur och provar!

Han kanske är rädd för att göra en utredning och drar sig för det pga det? Men jag tycker du ska va lite tuff i detta, han vill väl också ha barn? 

Förlåt om jag lägger i ditt privatliv, men tycker han kan göra det för er som kämpat så. 
  • Anonym (Smurfwen)

Min man har inte kollat sig nu. Jag har ju främst tänkt det beror på min ålder, äggen osv. Men kan ju vara en kombination för han är ju några år äldre.

Han kanske är rädd för att göra en utredning och drar sig för det pga det? Men jag tycker du ska va lite tuff i detta, han vill väl också ha barn? 

Förlåt om jag lägger i ditt privatliv, men tycker han kan göra det för er som kämpat så. 
  • Anonym (Smurfwen)

• Anonym (Smurfwen)

Ok!
    Tänk på att det är kö för IVF efter man gjort utredningen. 
    Lycka till

• Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Längtande) skrev 2019-10-18 01:10:46 följande:

Hur har det gått för er alla? Någon över 39/40 som är lyckligt väntande? 

Bf 27 november, 39 år.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.