Inlägg från: InaLo |Visa alla inlägg
  • InaLo

38+ och försöker bli gravid.

Grön duvan.

Tråkigt med ditt MF. Förmodligen kommer kroppen i gång direkt eftersom det var så tidigt.

Jag fick ett MF innan min yngsta dotter och minns då att jag hade ont livmodertappen med huggningar och stickningar. Anntar att det gör ont när den öppnas för MF.

Fick min mens i söndag så är det bara att vänta på äl nästa vecka.

• InaLo

Jag kommer göra någon form ut av testet. Sambon vill absolut göra fvp men jag skulle nog kanske vilja göra kub eller liknande först. Gjorde fostervattensprov med dottern då jag var 32 år eftersom jag fick dåliga siffror men hon är frisk och fin.

Läser hela tiden där folk skriver, lev som vanligt innan graviditeten men jag känner nog ändå att det är begränsad tid jag har och vill gör allt jag kan ex. Mycket lite alkohol och sällan, nästan inget kaffe, svart te(har druckit 5-10 koppar kaffe och svart te tidigare)dricker mest rött te, vita miner. Mycke fruk grönt och gärna ekologiskt. Lagar mer fisk, kött och vegetarisk och mindre kött. Mindre socker och gärna nötter. Alltså lever så hälsosamt som möjligt.

Lagom motion ca 30 min lättare.

Hur tänker ni lever ni som vanlig eller har ni strategier.

• InaLo
    InaLo skrev 2016-10-12 12:37:09 följande:

Jag kommer göra någon form ut av testet. Sambon vill absolut göra fvp men jag skulle nog kanske vilja göra kub eller liknande först. Gjorde fostervattensprov med dottern då jag var 32 år eftersom jag fick dåliga siffror men hon är frisk och fin.

Läser hela tiden där folk skriver, lev som vanligt innan graviditeten men jag känner nog ändå att det är begränsad tid jag har och vill gör allt jag kan ex. Mycket lite alkohol och sällan, nästan inget kaffe, svart te(har druckit 5-10 koppar kaffe och svart te tidigare)dricker mest rött te, vita miner. Mycke fruk grönt och gärna ekologiskt. Lagar mer fisk, kött och vegetarisk och mindre kött. Mindre socker och gärna nötter. Alltså lever så hälsosamt som möjligt.

Lagom motion ca 30 min lättare.

Hur tänker ni lever ni som vanlig eller har ni strategier.

skulle stå, lagar gärna mer fisk, fågel och vegetariskt och mindre kött.
  • InaLo
    Anonym (Jessica) skrev 2016-10-18 22:31:00 följande:

Men om du fick glad gubbe på lördagen och hade sex lördag kväll och söndag morgon, så är det väl verkligen inte illa pinkat? Det hade jag varit nöjd med! Min man har också svårt att ha sex för ofta. Har nu räknat ut att nästa ägglossning kommer troligen inträffa under en riktigt dålig vecka, han jobbar kväll under den veckan. Så räknar inte med att det blir något.

Vi körde tidig morgon denna gången 3 dagar i rad. Mest för att jag viste att det skulle vara svårt att få till det på kvällen innan 23.00 med 3 barn varav en tånnåring. Det är lättare på helgerna då är ju tonåringen ofta hos kompisar. Min sambo går ofta upp 04.30-05.00 så det blev mycket tidigt.

Måste erkänna att det inte var super kul men vi fick det gjort

Är på äl + 6 så test blir det på måndag. Ska göra cellprov på måndag och vill gärna veta innan. Får passa på att fråga bm lite om bebisvärkstad när man är 38år
  • InaLo
    Nykär15 skrev 2016-10-19 09:49:16 följande:

Jag är med i din ålder...fast snart 40. Inser det är lite tuffare, men verkar kunna bli gravid fortfarande ju, men måste ju klara behålla det lilla livet fullt ut. 

Såg förresten att vi födde barn på samma dag 2011 

Oj! Där ser man. Du var inte aktiv på FB då? Jag var ju jämt är då. Vi får väl hoppas på en ny liten juli bebis. Mina sista två flickor är födda i juli. Så oktober värka vara en bra månad att bli gravid "hoppas"
  • InaLo
    Nykär15 skrev 2016-10-19 11:46:28 följande:

JO det var jag, väldigt aktiv. Men under annat nick. Har ny kille nu så vill inte ha mitt gamla nick då, hellre lite mer anonym här just nu. 

Det förstår jag. Men om du var i julitråden 2011 då sågs vi. minns att det var en som fick samma dag kanske var det du. Men kommer inte i håg nicket, kanske lika bra.
  • InaLo

Äl+7 idag och värkligen inga symtomen nu.

Har varit mycket på youtub och kollat fertyliti foods. Alltså vad man bör och inte bör äta.

Jätte intressant. Jag känner att jag vill göra allt eftersom man inte riktigt har råd med att tänka " det händer när det händer"

Har funderat mycket på detta med kaffe. Har kollat mycket på vloggar om naturliga fertyliti experter. Och där pratas det mycket om kaffe. Som att studier har visat att kaffe så mycket som 2koppar per dag försämrar rörelsen i äggledarna. Vilket skulle kunna orsaka utomhvedshavenskap och försvåra för ett befruktat ägg att komma till livmodern. Och tydligen så ökar risken med 46% för MF om man dricker 2-4 koppar kaffe per dag.

Förstår att det säker finns studier som säger andra saker. Men jag tänker att kaffe tillför ju ingen nytta så kanske man ska vara utan. Har själv gott över till röd te oc bara 3-4 klunkar kaffe 2-3 gånger per dag. Det har inte varit lätt jag har druckit 9-11 koppar kaffe, te och Cola. Jobbar natt och kaffet var ju en stor del i att hålla mig vaken.

Alkohol tänker jag Max 2glas i veckan men det kommer jag också sluta med om det inte tar sig, ja och så klart om det tar sig.

• InaLo
    Silvercross skrev 2016-10-23 09:00:48 följande:

BIM +1, jag har plussat , på riktigt! Tog mindre tid än med mitt första barn. Helt galet. Jag kan inte tror det är sant.

GRATTIS VAD KUL!

Är på äl+10 ska testa i morgon. Jag testade posetivt på äl +10 med dottern men vi är inte hemma nu så får bli ett test i morgon. Hoppad, hoppas, hoppas!
  • InaLo
    Silvercross skrev 2016-10-23 09:55:49 följande:

Tack! Det blev olika för mih. Med sonen äl+8, nu äl+12. hoppas det blir senare för dig också

Jag har inte testat en! Först i morgon.

Äl+8 är ju sjukt tidigt. Hade du sten koll på äl då?

Äl+12är ju mer rimligt.

Det är ju olika hur lång tid det tar för inplantation mellan olika graviditeter.
  • InaLo

Grattis mammsen79 jätte kul med ditt pluss

Grönaduvan det ser ju absolut posetivt ut och som en fin stegring. Nu måste det ju ändå vara din tur. Lycka till och grattis!

Själv testade jag negativt äl + 11 o 12 och bim i dag. Brukar komma någon gång under morgonen.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.