Inlägg från: Zora |Visa alla inlägg
  • Zora

38+ och försöker bli gravid.

GrönaDruvan skrev 2017-01-29 16:30:06 följande:

Vet inte om ni kommer ihåg mig. Blev ju gravid i september med enäggstvillingar.
    Vet egentligen inte varför jag skriver här, men känns väl bra på nåt sätt och jag följer ju tråden litegrann även om jag inte är aktiv.
    Vi förlorade våran ena tvilling i onsdags natt/torsdags och sorgen är obeskrivlig. Han som är kvar verkar fixa det, men det finns inga garantier.
    Snälla håll era tummar för honom!!

Men nej vad tragiskt :( Håller verkligen tummarna för er och att det går bra för pojken!
  • Zora

Äl är på ingång och vi har magsjuka i huset... yngsta kräktes i natt och nu bara väntar vi andra på eländet. Gissar att vi inte kommer lyckas med något försök den här gången. Sambon är kass i magen redan nu och jag känner mig lite olustig. Inte så lätt att få till nåt då :(

Har precis börjat jobba efter föräldraledigheten och det känns så bra! Tyvärr känns det så bra att jag överväger om vi ska skjuta på bebisverkstaden fram till sommaren eller ända till hösten. Känns samtidigt urdumt eftersom jag ju blir 39 snart och vi har försökt sedan i maj, det verkar ju inte gå lätt direkt. Lite kluven. Sambon struntar i vilket och tycker att jag ska bestämma.. Har varit anställd 4 år men bara jobbat 12 mån.. varit föräldraledig i två omgångar. Hade varit kul att få komma in i jobbet lite. Samtidigt finns ju jobbet kvar. Möjligheten att få barn kommer att ta slut förr eller senare

• Zora
    GrönaDruvan skrev 2017-01-31 13:12:11 följande:

Gick bra på ultraljudet idag. Olle lever och mår jättebra! Varenda del i hans kropp är perfekt!!
    Ultraljud varje vecka tills han föds nu och ingen kan svara på hur allt kommer sluta, men förhoppningsvis bra och vi får ta vecka för vecka!

Åh vad skönt! Hoppas det går bra nu hela vägen :)
  • Zora

Här går det dåligt... Äl idag eller möjligen imorgon och jag är däckad i magsjuka... Natten till söndag började yngsta kräkas, igår morse var det äldstas tur och inatt drabbades jag. Vi har haft fullt upp med annat kan man säga.. Bara sambon som är frisk än så länge, men är väl en tidsfråga. Så vi får sikta in oss på nästa Äl istället...

• Zora

Funderar på att testa progesteronkräm. Min luthealfas är normal och enligt Äl test och tempmetoden så har jag ägglossning. Men nu har det gått 10 mån och jag är inte gravid.. Har två barn varav den första var en hoppsan och den andra tog 7 månader att få till. Är snart 39 så tänker att jag kanske har lågt progesteron för det sjunker väl med åldern?

Tror ni att det är dumt att testa smörja? Tänkte eftersom jag har normal luthealfas. Fungerar det ens med sådan kräm?

• Zora
    Monchichi skrev 2017-02-11 09:19:55 följande:

Jag är i mindre chock här. Med darrande händer höll jag för ett par timmar sedan i testet som visade TVÅ streck?! Jag är gravid?! Kan det vara möjligt igen? Glad så klart men samtidigt orolig inför det faktum att mannen åt icke gravid-vänlig medicin som försämrade spermiekvaliteten. Uppenbarligen funkade det ändå, men som sagt orolig för om det kan hålla i sig nu. Alltid är det något som oroar. Kroppen har lurats förr så jag är så chockad och förvånad. Har svårt att smälta detta; GRAVID!

Grattis!! :)
  • Zora

Inte varit inne här på länge nu. Haft så fullt upp! Vi har tyvärr missat en Äl pga att vi var ifrån varandra och en blev det inget.. igen. I maj har vi försökt ett år (visserligen några missade gånger) Ska försöka kika in lite oftare framöver, men just nu är mensen på ingång..

• Zora

Var ett tag sedan jag kikade in nu. Hunnit bli 39 och ingen bebbe i sikte.. legat i magsjuka nu senaste Äl så det bidde inget då heller. Siktar på nästa som borde komna runt månadsskiftet.

Stort grattis till er som hunnit bli gravida!!!

• Zora

Kikar in här igen och blir förhoppningsvis lite mer aktiv framöver. Har precis haft Äl och nu är det bara att vänta, igen.. ett år sedan vi började försöka med en 3:a och jag har dessutom hunnit fylla 39.

• Zora
    Nykär15 skrev 2017-05-03 08:40:28 följande:

Fint att se dig igen! Hoppas ÄL visar sig ha utdelning denna gången 

Too tiki skrev 2017-05-03 09:11:14 följande:

Välkommen hit igen :) Håller tummarna för att denna månaden är er tur!

Tack! Ja alla tummar behövs! Enligt Äl-test och temp bör vi ha prickat Äl bra, fast det har vi ju gjort åtminstone 7-8 ggr det senaste året så är ju ingen garanti...
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.