Inlägg från: anna7607 |Visa alla inlägg
  • anna7607

38+ och försöker bli gravid.

Nio långa dagar kvar till Bim. Denna månad körde jag bisolvon innan äl och progesterall nu. Hoppas det funkar. Har molvärk i livmodern. Började i natt. Börjar bli riktigt frustrerande detta. Finns det nån bra privatklinik i Sörmland eller Västmanland. Sthlm funkar med är bara 17 mil dit från Kungsör.

• anna7607
    wa76 skrev 2016-12-09 19:36:01 följande:

Åh, jobbigt att vänta! Någon/några dagar innan BIM kan man nog ändå ta ett test :P  När planerar du att testa?

Jag vet som sagt inte var jag är i cykeln p g a att jag inte haft mens efter mitt missfall nyligen, men tempen verkar vara ganska hög så jag kanske kanske hade ägglossning för 4-6 dagar sedan och då borde min BIM-dag vara om 8-10 dagar också.

Jag vet inte. Hade jag skitit i att testa sist hade jag bara tyckt att min mens va cp och utdragen men de blev ett mf tre dagar efter test. Hade blödning från mensdafen. Positivt bim+5 med blödningar. Sen mf tre dagar efter. Kom visserligen en grå liten klump. Första mf va värre. I v 9 å så ont. Helt galet. Två pissdatum det hände på. Har masa test hemma men väntar nog så länge jag orkar haha
  • anna7607

Bim idag. Brukar få min mens på morgonkvisten direkt. Inget än så länge. Negativt test såklart. Har pussat bim+5 Dom andra två grav. Så nu hoppas jag att mensen inte kommer. Försök nr 19 man blir ju galen

• anna7607
    Too tiki skrev 2016-12-17 14:07:16 följande:

Håller tummarna för att tanten håller sig borta! Dryg väntan, man kan knappt tänka på annat.....

Näää det kan man verkligen inte göra. Haft så mycket fejsymptom varenda mens och knappt något nu haha. Man blir ju galen
  • anna7607
    Too tiki skrev 2016-12-17 17:35:39 följande:

Likadant för mig denna gången. Knappt inga symptom men det kanske är ett gott tecken med tanke på att jag haft det mesta tidigare :)

Det får vi verkligen hoppas så de blir ett pluss. Ingen mens här än. Hoppas den håller sig borta. Vet inte om jag orkar ett försök nr 20
  • anna7607
    Too tiki skrev 2016-12-17 18:28:43 följande:

Vet känslan av att kanske inte orka mer. Nu har jag fått tag på Pergotime så blir det inget pluss denna gången känns det i varje fall mer hoppfullt mot tidigare då jag är osäker på om jag verkligen har ÄL. Hoppas tanten håller sig borta för oss som är kvar i denna tråd så vi får en extra fin julklapp i år....tänkt så härligt det hade varit :)

Åh då håller jag tummarna att du får ett pluss. Ingen mens här än så länge. Den är som en kl i vanliga fall. Blir galen. Har kört ed progesterall denna vända. Vet inte om den kan förskjuta mensen nån dag.
  • anna7607
    Monchichi skrev 2016-12-17 21:52:31 följande:

hannis: Grattis! Hoppas vi andra får följa efter ditt exempel.wa76: Klart intressant med Natural cykles. Tack för tipset!

anna7607: Spännande! Håll sig borta tant röd!

Nykär15: Varför tror du inte det tagit sig? Du får skriva om ifall du ändå testar imorgon. Har du testat och fått plus före bim tidigare?

pimpim78: När väntar inte du mensen?

Tackar.... ingen mens än...
  • anna7607
    Monchichi skrev 2016-12-20 12:10:57 följande:

Nej vad många negativa besked det var att läsa idag...  Men det är inte kört än, mensen har inte kommit? Hejar på er bluebird, too tiki, Nykär15, pimpim78, anna7607 (många nära bim), hoppas jag inte glömde någon.

wa76: Hur känner du dig nu? Snart dags att börja jobba igen?

Rosenlarv: Var är du i cykeln nu?

too tiki: Jag glömde ju kommentera en sak i ditt tidigare inlägg; så tråkigt att inte ens få bli kollad hos gyn, tänk om där finns något enkelt du skulle kunna åtgärda som hjälpte på traven, men så blir det nej p.g.a. åldern, såååå trist, verkligen! Lider med dig!

Jag är på dag 24 idag, men jag vet ju inte om jag haft ÄL över huvud taget. Känner mig lite sugen på det där med Natural Cykles till nästa omgång, eller om två kanske. Kommer nog missa nästa för vi ska resa bort efter jul/nyår.

Bim +3 ingen mens än suck. Får hem nya gravtest idag hoppas jag.
  • anna7607
    Monchichi skrev 2016-12-20 21:31:33 följande:

anna7607: Dryygt. Precis så där hade jag förra cykeln; varken plus eller mens. Till slut kom mensen dag 44, och det kändes ganska skönt då att få starta om. Men jag håller så klart tummarna att du får ett fint plus istället, det är ju så mycket bättre!

Too tiki: Inte alls dumt, hoppet är det sista som överger en! Hoppas Pergo hjälper dig om det blir nödvändigt. Har du ätit det någon gång?

Rosenlarv: Ja så var det, grattis igen! Lycka Till! Och håll dig gärna här och smitta lite Räcker upp handen lite försiktigt för intresse till Pergo. Fast egentligen vet jag inte om jag vågar ta det utan vul-möjlighet. Jag måste kanske först egentligen försöka ta reda på om jag har någon ÄL... Men griper ju efter halmstrån.

U76: Välkommen!

bluebird: Nej, trist med blankt, men än finns det hopp!

wa76: Jaha, kan man testa gratis där, fick inte den uppfattningen när jag läste lite snabbt. Men då ska jag jaga en mer precis termometer då. Jag har aldrig testat i förtid och jag är ju så rädd att få minus, känner inget heller..... Men jag skulle ju så klart vilja testa julafton. Svårt att du och mannen går om varandra, som om det inte räcker med att det är svårt att bli gravid. Håller tummar!

zora: Nej vad synd att veta det tidsperspektivet. Det måste ha tagit sig nu alltså!

HoppasPåEnTill: Hoppas hoppas nu!

Här kom mensen. Fyra dagar sen.... vet inte om jag pallar ett försök 20 :(
  • anna7607

Efter alla dessa stickor som jag aldrig lyckas få till att det är äl. Köpte digitalt och nu kom den glada gubben. Äntligen :)

• anna7607

Åtta långa dagar kvar till Bim... håll tummarna att försök nr tjugo ger resultat. Denna månad kolla jag äl och som den kändes jisses. Det här den inte gjort på flera månader.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.