Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Sanna) skrev 2017-04-28 11:37:17 följande:

Då kan molvärken bero på rosenrot (då man oftast får mer molvärk av den) eller så beror det på att det tagit sig eller att mensen kommer.

Jag kommer inte att testa. Det är så tråkigt med blanka test.

Jag vet, rent deprimerande med blanka test!!
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-28 11:27:23 följande:

Tempen var fortsatt hög idag så idag först börjar jag smörja. det enda som oroar mig lite är att stickorna visar nästan positivt men så har jag nya stickor från babyplan och de är inte lika bra som de jag brukar ha.

Monitorn visade hög fertilitet så ngn LH topp har inte den noterat så jag får väl bara hoppas att ÄL verkligen har varit och det tror jag iom att tempen varit hög i två dgr och sekretet är krämigt idag också. Börjar väl testa fredag nästa vecka vid ÄL+9 och hoppas att tiden dit går fort :)

Tror din äl varit! Kanske bara mycket LH i kroppen så att det fortfarande ger utslag?
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-28 12:56:07 följande:

Verkar så...Har inte haft så förut men förra månaden skulle jag beställa mina vanliga stickor på billiga tester och trodde jag skulle få de jag haft förut men det verkar som de bytt märke.

De nya är kanske känsligare än de andra och att det är därför det visar nästan fullt utslag, för så gjorde de nu efter ÄL också men när jag testade med de gamla visade de knappt ngt. Gillar inte när de är för känsliga för det är svårt att tyda, så nästa månad ska jag bara köra med monitorn och kanske köpa från testlagret istället för de har jag aldrig provat. Om jag nu mot förmodan inte skulle bli gravid vill säga :)

Du skrev att du hade värsta PMS. Har du haft det så sen ÄL? Jag har inte haft PMS på flera år men denna månad blev jag PMS direkt när ÄL var, därav min fråga. Funderar på om det kan vara RR som gör sån skillnad också. Om det beror på RR så är det ju mer som när jag var ung och det kanske bådar gott, även om gubben kanske inte tycker det är så kul med en PMS kärring

Aldrig haft pms tidigare om åren men efter att jag börjat med progesterall brukar jag få pms cirka en vecka innan mens.

Blir irriterad som satan. Och så blev det nu med fast höll bara i sig i 2 dagar. Jättekonstigt.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-28 15:58:37 följande:

Men krämen ska ju motverka PMS. Det är bla därför jag börjat med den. Jag har fått pms sista året efter spiralen. Märkte det inte själv utan det var maken som påpekade det. Två dagar innan bim blir jag så irriterad. Har aldrig haft det innan. Nu är det andra månaden med krämen. Hoppas den ska göra susen.

Exakt så blev det för mig efter uttag av hormonspiralen!

Hoppades att krämen skulle ta bort pms men har inte märkt någon större skillnad. Kanske lite bättre denna månad, tagit mer kräm denna gång så kanske därför.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-28 19:07:01 följande:

Hur tidigt får du pms innan bim?

Ganska exakt 7 dagar innan. Denna gång kom det väl 6 dagar innan tror jag. Fast nu mår jag väldans bra så det höll bara i sig i 2 dagar denna cykel. Sköönt! Lider ju själv av det. När man vill strypa sin snygga älsklingssambo och lägga krokben för sina barn liksom ...

Skämt å sido.

Är sååå sugen på att testa igen men måste hålla mig!

Kommer du vänta in bim?

Jag ska ju få mens på tisdag eller onsdag. Väntar in. Måste lära mig ha tålamod!!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-28 20:51:17 följande:

Jag väntar nog in bim. Tror det är på tisdag. Om jag skulle ana symtom kanske jag kunde testa på måndag men eftersom ddetkänns precis som vanligt är jag säker på mensen kommer i vanlig ordning. Hu så jag är less detta varje månad.

Hear ya ...

Är typ 99,9% säker på mens på tis, onsd. MEN denna flytning i morse med blodprick i och efterföljande rosabrun flytning bådar ändå lite gott.

Det låg liksom en blodstrimma/prick i själva flytningen som jag aldrig sett förr och vi har inte haft sex på en vecka nu så inget har "stört" slemhinnorna heller.

Kanske kanske köper ett test i morgon.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-29 08:12:46 följande:

Jag håller med att det verkar lovande med blodflytningen. Håller tummarna Milou3.

Tack men vaknade nu med sedvanliga "ilningar" runt livmodertappen. Får alltid så innan mensen kickar i gång.

Hur gör du med progesteronkrämen förresten? Smetar du på tills mensen kommer eller slutar du innan? För just nu är jag uppe i 15 dagars lutealfas. Vill inte flytta fram den mer väl.
  • Milou3
    Lykkeliv skrev 2017-04-29 10:05:25 följande:

Idag kom min mens m buller o brak. Så på det igen...

Näää, trist! Men exakt, upp i sadeln igen! Gör dig nog sällskap om 3-4 dagar :/
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-29 18:40:23 följande:

Idag ligger jag och känner av varje liten molvärk. Varit på promenad, ja då kändes det ganska mycket. Legat i soffan, anade ett diffust molande. Men jag tror inte egentligen att det tagit sig. Hade vi legat dagen innan så kanske eller dagen där innan. Samtidigt slutar jag inte hoppas.

Klart du inte ska sluta hoppas! Man kan ju faktiskt bli gravid flera dagar innan äl. Nångång kommer vi som försöker och vill bli gravida bli gravida. Så är det ju.

Själv har jag varit ute och druckit vin med några vänner här i byn :) gick nyss hem pga kramper i magen. Typ gaser haha. Ska testa en sista gång i morgon men räknar absolut inte med plus. Har inga symptom alls och helt ärligt så tror jag inte på att jag någonsin kommer få ett plus utan symptom. Den gången jag plussar igen kommer jag veta innan jag testar att jag är gravid.
  • Milou3
    Monchichi skrev 2017-04-30 08:49:46 följande:

Milou3: Oj att du vågar gå ut och dricka vin när det kan vara något. Men du hade någon dag kvar till bim och då ska man väl kanske leva som vanligt. Härligt att träffa vänner! Hur har det gått? Testat nu på morgonen?

Hade jag haft den minsta misstanke om graviditet hade jag givetvis avstått från vin. Men jag hade rätt, mensen kom i morse. 2 dagar för tidigt.

Tur jag inte slösade ett till test. Blir Rosenrot och hoppas på nästa äl. Som nu tyvärr infaller på min barnvecka, då sambon kommer bli extremt svårövertalad till sex.

Fanihelskotta :( blir så less på detta!!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.