Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Rosenlarv skrev 2017-02-02 08:42:19 följande:

Jag slutade blöda efter mitt ma i helgen och äntligen börjar mina grav test bli svagare. I dag var det fortfarande positivt men betydligt svagare än för en vecka sedan. Idag är det 3 veckor sedan jag fick cytotec och jag upplever att jag har haft äl flytningar igår och i förrgår. Kan jag få äl tror ni trots att gravtest fortfarande är positivt? Har tyvärr inte testat med äl test och nu känns det lite bortkastat eftersom äl kanske redan har varit.

Man måste ner på under 5 hcg för att få ÄL, så om du ser på testen fortfarande så tror jag tyvärr inte det är äl. Jag lurades med av flytningar att tro det efter mitt MA...jag fick första ÄL tre månader efter...otroligt frustrerande. Bara vänta tills testerna är blanka...
  • Nykär15
    Rosenlarv skrev 2017-02-02 11:29:01 följande:
    Kanske ska köra tester ändå då. Det verkar ju ändå vara så många som får tillbaka äl efter bara några veckor. Går deras hcg verkligen ner så fort?
    Ja beror nog på hur långt gången man var/när fostret dog. Eller om man har rester kvar som blöder bort med nästa mens. Med första missfallet som var i v 5 bara så kom ÄL 14 dagar efter första blödningsdagen. Det är väldigt individuellt hur lång tid det tar verkar det som. Men kolla med gravtest om några dagar igen, är det blankt så hade jag börjat med äl-tester för att hitta min cykel igen.
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-02-05 10:14:56 följande:

En fråga angående gravtester, är testlagrets pålitliga? Såg att de hade erbjudande nu så man får 20 st stickor för 139 kr ordinarie pris 179 kr. Tänkte beställa men ville kolla med er först om ni testat dessa för jag har förstått att kvalitén skiljer sig rätt mkt mellan olika tester.

De är de enda testen jag litar fullt på! Och CB digitala. Testlagret har aldrig visat fel för mig iaf, brukar använda dem från äl+10

Tog ett idag för att se så allt från sprutan är ute ur kroppen, och ja nu är det blankt - så jag kan vara trygg när jag testar inför BIM på tisdag eller onsdag...
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-02-05 12:19:24 följande:

Då beställer jag 20 st därifrån :) Så mkt billigare än tex CB early som blir svindyr att testa med om och om igen..

Härligt att hcg gått ur din kropp så du kan känna dig säker om det blir ett streck när du testar om ett par dgr :) Nu håller vi tummarna och hoppas på att vi blir flera som får + denna månad!!

Ja nu behöver vi plus i tråden!!!
  • Nykär15
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-05 13:11:18 följande:

Beviset på att försök 5 misslyckats, kom idag. Börjar tappa hoppet. Jag är kanske för gammal.

Ge inte upp! 5 försök är ingenting - inte ens när man är ung! Vi har försökt 14 månader...
  • Nykär15
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-05 16:55:06 följande:

Problemet är att jag är över 40. 5 försök är absolut ingenting. Frågan är bara om det är värt att kämpa på med inseminationer.

Ska jöra en fertilitetspanel nu i veckan så får jag mer info om det är någon vits att försöka.

Jag är med 40 år...
  • Nykär15

Oj oj flera med BIM i veckan, statistiskt måste ju nån ändå få plus snart tycker jag! Jag känner mig dock väldigt ogravid så har väl inga större förhoppningar om att det är jag som ska få plusset dock...ÄL+9 idag

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-02-06 09:54:08 följande:

Har inte heller några känningar direkt, däremot en högre temp mot vad jag brukar ha. Om det säger något vet jag inte men tror inte det. Såvida ägget inte var av  bättre kvalité denna månad och att gulkroppen därför fungerar som den ska, för ägget hade ju inte hunnit fästa sig när tempen blev så hög och stannade där.

Då är du nära testdag nu, spännande, håller tummarna för er!! :)

Vet hur det är att ha BIM på en betydelsefull dag...hade ju julafton i december, men blev ju mens i stället, inte lika skojsigt. Hade så stora förhoppningar den gången för det var första omgången Letrozol...

Ja i morgon kanske jag testar, om jag vågar. Så länge jag inte testat slipper jag ju se ett negativt test...tycker det är värst inför att börja testa, längtar inte alls efter det.

• Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-02-06 12:03:25 följande:

God förmiddag!

Håller tummarna fö Er Too Tiki och Nykär.. 

Hemma sjukskriven denna veckan ut så jag kan få vila, gråta och fundera färdigt på om man vågar försöka igen... 

Hur vågar man försöka? Jag tänkte verkligen att denna gången var det vår tur. Att det inte kan sluta på samma sätt. 

Vänta på utredning flera veckor och sedan på svar?
    eller försöka direkt och ta emot all den hjälp de erbjuder under graviditeten? 
    Hormoner, blodförtunnande och ev hjälp mot immunförsvaret.

Jag fixar inte en gång till att nästan ta mig till Kub och sedan göra vul som visar att fostret dött v 8. Får vul då och då pga upprepade mf.
    nu senast var det ju v v 11 ()10+0 och snart dags att ta prover inför kub. Så jäkla arg och besviken på min kropp. 
    man känner sig så jäkla misslyckad. 

Förstår din sorg och tillåt dig att känna den, bra du är sjukskriven och vilar. Det tar så oändligt på krafterna...även om jag var sjukskriven flera veckor så kände jag ingen ro i sinnet...och vissa dagar gör jag fortfarande inte det. 

Har du kollat ditt TSH? 

Jag hade gjort en utredning samtidigt som jag försökte själv, gå privat så är det knappt några köer att komma igång, försök få till en provtagning redan på första mensen, proverna ska tas på CD3.

många kramar! Hjärta

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-02-06 14:44:12 följande:

Ja, det blev nästa mer stressande nu när det var en så speciell dag som jag får BIM på...Skulle ju vara helt otroligt om vi fick pluss bara för därför men man ska aldrig säga aldrig...

Håller tummar och tår för dig imorgon om du vågar testa! Har idag fått mina från testlagret så jag kan testa massor av ggr utan att bli ruinerad :) Börjar nog på ÄL+10, sen varannan dag fram till BIM. Känner precis som du inför varje ny testomgång, blir nästa bara mer och mer nervöst för varje gång man ska testa :(

Ja turligt nog så vet du ju förmodligen utfallet innan alla Hjärta-dag iaf så inte du testar först då. 

Jo känns nästan bättre om jag väntar till ÄL+11, för OM det är något så kommer det isf synas bättre på ett test än om jag börjar testa redan i morgon...men vi får se, beror lite på natten med, blir gärna kissnödig och vill ju ha så koncentrerat som möjligt när jag väl ska testa....

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.