Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

GrönaDruvan skrev 2017-01-31 09:27:04 följande:
    Mina tvillingar fick tts. Opererades på Karolinska i onsdags, men den större tvillingen klarade inte omställningen efter operationen. Han får ligga kvar i magen tills den andre vill ut.
    Om en timme ska jag på första ultraljudet sen beskedet. Kommer vara det värsta ultraljud jag nånsin gått på... Ingen aning hur han mår i magen och är så nervös.
    Beklagar igen, förstår din ångest och oro...håller tummarna att UL går bra och att det känns bättre efteråt Hjärta
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-31 11:11:41 följande:
    Sökte lite på det på nätet nu och det stämmer att tempen ensam inte kan säga att man haft  ÄL. Däremot  om övriga tecken finns, dvs sekret före och efter ÄL, livmodertappens läge före och efter och tester. Säger alla dessa tecken, inkl tempen att man har ÄL, då kan man vara ganska  säker på att man haft det. Krångligt, hade ju varit väldigt praktiskt om man hade kunnat på en självtest som visar att man haft det, i varje fall när man nekas hjälp....

Ja just det, glömde att man måste vänta när man tagit Otriville. Jag kommer vänta till BIM-4, eller möjligen lite längre.

Vi får väl hoppas att våra negativa tankar denna månaden är det som gör att vi plussar, vore ju inte en dag för sent i varje fall.. :)

Nä nu vore det bannemej dags för oss! 

När du flyttar ner till GBG så inboxa mig, jag tror säkert min läkare kan tänka sig att ta alla prover på dig och ge dig hjälp efter det. Man betalar ju själv för allt så hon förlorar ju inget på att göra det liksom. Kan vara skönt se hur allt ser ut, vad äggreserven är osv. Så kan även din man lämna spermaprov, det gjorde min. 

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-31 11:52:38 följande:
    Tack, ska inboxa dig när flytten är klar :) Skulle vara helt underbart att få kollat upp att allt står rätt till, det vore guld värt!

Kom att tänka på att det måste vara jobbigt att se positivt på hcg sticka när man ska kolla om det gått ur kroppen när man tar Otrivelle, för att sen se det försvinna och inte komma tillbaks. Hade gärna tagit otriville som extra hjälp, men just den biten hade jag gärna klarat mig utan känner jag.
    Ja såna tankar hade jag innan med...att jag kommer få ett bryt av att se ett plus som är fejk. Men blev nog lite avtrubbad efter vårt MA då jag kollade regelbundet och hade plus i två månader som sakta sakta blev svagare...det var väldigt påfrestande. Men nu var det helt ok, för jag visste ju att det var från medicin och jag vill hellre se när det är borta än att chansa och ta ett test på ÄL+10-11 och inte veta om det är sprutan eller graviditet. Så mitt kontrollbehov tar över så jag vet när den är borta. Är bara rädd för att den minskar för sakta och inte försvinner och kanske till o med går ihop med en ev graviditet så det ökar igen...då kommer jag nog inte tro på det förrän en bra bit över bim...men det är ju ett rätt angenämt bekymmer isf :)
  • Nykär15
    GrönaDruvan skrev 2017-01-31 13:12:11 följande:

Gick bra på ultraljudet idag. Olle lever och mår jättebra! Varenda del i hans kropp är perfekt!!
    Ultraljud varje vecka tills han föds nu och ingen kan svara på hur allt kommer sluta, men förhoppningsvis bra och vi får ta vecka för vecka!

Vilka underbara nyheter! Hjärta Detta kommer gå bra!
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-31 12:35:50 följande:
    Så jobbigt det måste ha varit att testa så länge efter MA :(

Jag hoppas att ditt hcg går snabbt ut ur kroppen så du slipper vara osäker vid en ev. graviditet för det kan ju helt klart bli lite knasigt.
    Ja jag hoppas det med! Just nu är det ändå rätt bra dagar, man kan inte känna nåt än så bara ta paus från allt några dagar och se framåt helgen hur det känns Glad
  • Nykär15
    mysmammi skrev 2017-01-31 18:10:03 följande:

Magen molar och lite blod i trosan. Osäker på vad detta kan bero på och vad det betyder..om det nu betyder något. Bara att vänta och se.

Vilken dag är du på?
  • Nykär15
    mysmammi skrev 2017-01-31 21:16:56 följande:
    Är bara på dag 18 så långt kvar till mensen.
    Vilken dag hade du ÄL? Kan ju vara en nidblödning
  • Nykär15
    wa76 skrev 2017-02-01 09:14:48 följande:

Fick mens imorse. Naja, då var det 12 dagars lutealfas två månader i rad.

Segt med mens...alltid lika trist. Har du provat ProgesterAll för att försöka förlänga lutealfasen?
  • Nykär15
    mysmammi skrev 2017-02-01 12:47:11 följande:

Hade stegring på stickan dag 11 och glad gubbe på cb dag 12. Hade en väldigt liten blödning igår men inget idag.

Då hade jag verkligen hoppats på nidblödning!
  • Nykär15
    wa76 skrev 2017-02-02 05:26:44 följande:
    Jag har ju funderat på det, inte riktigt bestämt mig än :P

Ja alltid är det ju något man ska fundera över om det kan hjälpa :)

Här är jag på ÄL+5, känner inget annat än den molvärk som jag brukar ha från ÄL till mens, den var starkare förra månaden än denna. Men är ju rädd att inget ägg släppte förra månaden och därför kanske smärtan höll i sig...? Nu fick jag ju Ovitrelle och borde iaf ha lossat nåt av de två mogna äggen, så kanske därför jag har mindre ont denna gången. Bara en teori. Men de gånger jag vart gravid har jag känt mig riktigt sjuk på ÄL+4-5 ungefär. Men svårt säga, för denna gången är jag förkyld, hade en grad högre temp än vanligt igår, men tror det beror på riktig sjukdom tyvärr...ska ta ett test på ÄL+8 för att se om Ovitrelle har försvunnit ur systemet, om det är blankt så testar jag på ÄL+10, annars väntar jag till ÄL+12

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.