Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

38+ och försöker bli gravid.

Glädje5 skrev 2018-06-29 11:25:41 följande:

Tar gärna emot det om du har det hade jag behövt då vi försöker och längtar .....

Om du inte får tag på Lutinus så kan man köpa Progesteronkrämen Progesterall på tex Gravidkollen. Den säljs receptfritt och bruksanvisning följer med.

Jag vet att många använder den. Man börjar smörja efter ÄL och håller på tills mensen kommer. Då slutar man och börjar om vid nästa ÄL. Blir man gravid fortsätter man till v.12-14.
  • UndrandeSökare
    Anonym (Lillgrodan) skrev 2018-06-29 12:55:11 följande:

Alltså nu blir jag helt konfunderad. Gick precis på toa och har bruna flytningar!! Ganska mycket dessutom. IDAG??!! Hur f*n kan det komma idag.

Har haft molvärk sen i morse men jag trodde det antingen satt i mitt huvud eller för att jag har ägglossning idag enligt Clearblue.

Jag har ALDRIG mellanblödningar, aldrig bruna flytningar mer än precis i slutet av mensen. Och den tog slut i tisdags. Det är ju ÄL +8 idag.

Tog alltså gravtest på BIM (som nu är BIM +8 om jag skulle vara gravid) som visade sig vara negativt. Jag hade inte så mycket blod under mensen, men ändå så att det var en blödning i tre dagar. Inga klumpar utan bara rent rött ljust blod.

Det här känns inte alls kul. Nu blir jag orolig på riktigt :(

Ring gyn och försök få en tid till nästa vecka föreslår jag. Be att du får ta sköldkörtelprover och Prolaktinprover och Progesteronprov och Östrogenprov. Det kan vara att du har strul på någon av dessa 4 som gör att din kropp är i obalans.
  • UndrandeSökare
    Anonym (Lillgrodan) skrev 2018-06-29 16:13:11 följande:

Nu några timmar senare kommer det inte längre några bruna flytningar.

Jag ska ringa gyn på måndag, de har stängt nu och jag hann inte ringa innan för jag har suttit i möte hela eftermiddagen.

Ok, ring på måndag så hoppas jag du snart får hjälp.

Mellanblödningar (spottings) kan bero på hormonproblem tex Högt Prolaktin eller lågt Progesteron. Men be din gyn ta alla de 4 minst som jag räknade upp, och att gyn gör vul och kollar hur äggstockarna ser ut.

Men OM din gyn totalvägrar att ta några blodprover så ge inte upp, då kan man köpa blodprovsremisser själv via Werlabs.se och Blodkollen.se Använder man rabattkoden "LCHF" hos Werlabs så blir det billigare.

Jag brukar själv ta prover via Werlabs.
  • UndrandeSökare
    Trullis82 skrev 2018-06-29 19:59:52 följande:
    Eller så e din cykel annorlunda denna månad.... min har varit jätte jämn o bra hela tiden.

Jag har två fina flickor födda 2004 & 2010 som blivit till normalt utan krångel. Men nu när vi ville ha en till så gick det plötsligt inte.

Då visar det sig att jag har pco o får varken egna ägg o inte heller ägglossning.

Så antingen är det vara helt enkelt att vi lyckats pricka in de gångerna med mina andra flickor så jag har äl själv några ggr per år el så e det något som har kommit nu...

Men som sagt, CB går verkligen att lita på. Det har till o med jag använt när jag fått medicinsk hjälp o det har alltid stämt överens

Lycka till nu o glad sommar
    Det kan ju också vara kvinnans ålder som blir problem, mycket kan hända bara på några få år och mellan 2010 och 2018 är det 8 år så mycket kan ha hunnit härda under den tiden.

Kan du tänka dig att använda äggdonation? Isåfall kan ju det vara ett alternativ om ni vill få fler barn. Vi gör donation i Riga.
  • UndrandeSökare
    Anonym (Sanna) skrev 2018-07-01 15:52:35 följande:

Mensen kom idag. Jag hade det på känn igår, blev arg som ett bi mitt i allt men innan det hann jag få upp förhoppningarna rejält i och med mina ömma bröst.

Om jag räknat rätt har jag bara 12 dagars lutealfas. Vad äter man för att den ska förlängas lite? Min app säger att äl var tidigare men det tror jag inte riktigt på. I så fall skulle äl varit redan cd 11. Räknade med äl cd13. Förut har jag haft på cd 16.

Ska jag börja med rosenrot och hoppas det ger en skjuts? Jag har ju provat det förr utan resultat.

Tror det är något hormon som spökar, inte för att jag är insatt men typ prolekatin eller progesteron.

Om du har för kort lutefas kan du ha brist på Progesteron. Be din gyn om recept på Lutinus vaggissar, men om du inte får tag på recept, köp receptfria progesteronkrämen Progesterall på tex Gravidkollen.se Bruksanvisning följer med. Man börjar smörja efter ÄL och slutar vid mens. Börja om efter nästa ÄL. Blir man gravid så fortsätter man smörja till v.14.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Anonym (Sanna) skrev 2018-07-01 22:18:12 följande:

Tack! Jag smörjer redan med progesteronkrämen.

Om det inte verkar fungera med Progesteronkräm, så försök du få tag på recept på Lutinus 100mg, de är starkare. I Sverige tar man vanligtvis 1st 3 ggr per dag, och utomlands ofta 2st 3 ggr per dag.

Annars om du ska på semesterresa till Spanien eller Grekland så kan man köpa Utrogestan 100mg och 200mg receptfritt i de länderna. Det är små runda via bollar som man kan svälja eller ta vaginalt. Mycket mindre än Lutinus och kladdar inte så mycket som Lutinus gör. Man har rätt att föra en årsförbrukning mediciner mellan 2 EU-länder så det går bra att hamstra.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Anonym (Sanna) skrev 2018-07-02 15:38:14 följande:

Nu har jag börjat med rosenrot och bisolvon samt bokat tid till gyn (fick tid i början av augusti). Nu håller jag alla fingrar och tår att det ska funka. Laddar inför nästa omgång.

Eftersom du redan testat Rosenrot utan att det fungerade, testa något annat nästa gång som tex Apiforce bidrottninggele eller Munkpeppar (Agnus Castus) föreslår jag. Man börjar alltid på CD1 (första mensdagen).
  • UndrandeSökare
    Anonym (Sanna) skrev 2018-07-02 18:02:39 följande:
    Jag har köpt hem munkpeppar tidigare men den innehåller magnesium som inte funkar med levaxin. I och för sig så kan man kanske ta den på eftermiddagen. Hur som helst är rosenrot bara ett halmstrå, likaså bisolvon. Tror inte bidrottninggele eller munkpeppar hjälper heller. Min cykel funkar som en klocka egentligen men det är något som är fel och det får jag ju reda på nästa månad.
    Har du testat dina sköldkörtelvärden? (TSH., T3, T4, TPO och TRAK).
    TSH ska ligga på max 1.0 i fertilitetssammanhang, om TSH ligger för högt så blir man inte gravid pgr av det. Sänks med Levaxintabletter.

Har du testat dit Prolaktin? Det ska tas fastande i 12 timmar, innan kl 10.00 på morgonen helst CD21. Man ska ligga runt det lägsta referensvärdet, ligger man för högt så kan det leda till att man inte blir gravid eller får minus. Sänks med Pravideltabletter.
  • UndrandeSökare
    Anonym (Sanna) skrev 2018-07-02 22:18:45 följande:

Jag har fått tid till gyn nästa månad och då kommer hormonvärden kollas upp samt amh. Gissar att det är där felet ligger, såklart spelar åldern in. Sköldkörteln är kollad i höst, äter levaxin för att tsh låg högt.

Låter bra att de ska kolla amh också. Om amh är under 1.0 eller man är över 40år, så rekommenderar jag att man ger upp om egna äggen och väljer äggdonation istället . För man har mycket större chans att lyckas få barn med en 20-årings ägg än med en 40-årings ägg.

Jag hade bra amh men vi bytte ändå till donation när jag var över 40, vi går hos Avaclinic i Riga, Lettland.
  • UndrandeSökare
    Anonym (Sanna) skrev 2018-07-03 10:46:51 följande:

Hur går det för er andra?

Vi ska börja i september 2018 och göra 3 omgångar LIT (immunvaccinering) först och sen hysto så nästa insättning blir troligast i slutet av 2018. Ingen idé att sätta in fler blastos innan vi fixat mitt immunförsvar med LIT och livmodermiljön med hysto.

Vi har 5st 5-dagars embryon i frysen hos Avaclinic i Riga som vi vet är normala kromosommässigt efter PGS. Så vi vet att embryona är bra, bara min kropp som är problemet.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.