Inlägg från: Anonym (43+ önskar sladdis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (43+ önskar sladdis)

38+ och försöker bli gravid.

SweetCA skrev 2018-09-24 18:49:43 följande:

Håller alla tummar!

NC flyttade äl till en vecka tidigare... hmmm knepigt detta.

Högst oklart. Men bara att vänta och se... tempen håller sig lite högt så det skulle kanske kunna stämma. Får kolla tidigare med stickorna nästa månad.

Om jag då inte blivit gravid på första försöket. Inte de största oddsen men man vet aldrig. Hoppas kan man alltid :)

Jag tänker så här: känner man tillhörighet till tråden så är man i rätt tråd. :)

Med en uppväxt i ett hem som tagit emot fosterbarn i omgångar så har jag många gånger att jag tänkt att det borde finnas en rättvisa i vem som får barn och ej..

Men det gör det inte.

Fast det hade känts bättre om god karma kunde vara inblandat.

Svårt att inte titta på andra och jämföra när man har det tufft.

Det är därför bra med internetforum. Där kan man vädra lite på sådant som man kanske inte skulle sitta och prata om på fikan på jobbet...

Idag kom första riktiga mensen på typ 9 år. Känns skönt att kroppen är igång på riktigt efter uttaget av spiralen. Känns som vi kan börja på riktigt nu.

Så får vi se om något händer eller ej. Oavsett så är det befriande att vara hormonpreparatfri.

Anonym (Varför går det inte?) skrev 2018-10-06 13:20:58 följande:

Nu har jag testat på ruvningsdag 7 med fryst blastocyst och det är POSITIVT!

Åh så härligt! Grattis!

Till helgen hoppas jag på äl. Käkar folsyra och tempar. Har lite känningar från äggstockarna så jag tänker att det nog blir en chans iallafall. Så får vi se..

Håller tummarna för fler pluss åt oss här i tråden denna månaden

Lakritsbiten skrev 2018-10-10 19:07:28 följande:

Här var det plus!! Plus och vul!

Tjoho! Härligt och underbart :) Grattis!

Här är det äl idag/imorgon. Strecken på äl-stickorna är näst intill jämnstarka idag så gott hopp om att vi lyckats pricka chansen denna månaden. Så har vi gjort vad vi har kunnat. Återstår att se om det blir något resultat eller ej.

Svårt att låta bli att drömma lite när man ser bebisar trots att det är långt dit. Vi får se.. en vecka i taget :)

Hur går det för alla?

Äl blev i måndags och nu har den stora ?känna-efter-hela-tiden? perioden börjat.

Tycker det går segt denna månaden. Känns som jag intalar mig en massa denna gången.

Svullen mage -är den inte lite större än vanligt? Är jag inte lite tröttare än jag brukar?

Smakar kaffet verkligen gott?

Suck! Att hjärnan kan spöka till det så. Eller är det på riktigt? Hmmmm...

En vecka kvar till bim -må den gå fort!!!

Inte gick tiden fortare av att jag denna månaden har en trifasisk tempkurva heller men det gör det hela lite hoppfullare iallafall ???????????? Tänk om?!

Hur gammal är du som är här?

Har du barn sedan innan? eller är det första som det jobbas på?

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.