Inlägg från: cilia81 |Visa alla inlägg
  • cilia81

38+ och försöker bli gravid.

Lindsey77 skrev 2018-11-14 18:41:10 följande:

Jag hoppas du lyckas! Jag trodde verkligen det skulle vara lättare, har ändå fyra barn utan missfall (senaste vid 35, han är 6 år). Nu hoppas jag bli den som kan berätta en solskenshistoria. Efter fyra missfall kom femman, ge inte upp eller ngt. Jag har en lång väg att vandra, v 4+3 idag, gravtesten ökar för varje dag så jag hoppas verkligen!

Jag hade nästan gett upp, har nämligen inte blivit gravid sen senaste missfallet i maj!

Men sådana här historier som din gör att man får upp hoppet. Jag har inte heller fått något missfall förut och inte vad jag vet jag har fått nu heller. Men det verkar gå trögare för mig att bli gravid. Jag var 29 senast jag var gravid och fick mitt sista barn. Men inte förens nu så känner jag att jag skulle vilja ha en liten knodd.

Lycka till och hoppas verkligen att det blir en fullbordad graviditet..
  • cilia81
    Lindsey77 skrev 2018-11-14 20:32:05 följande:

Tack! Du har ju flera år på dig att försöka. :) Verkar hoppfullt. Själv fyller jag 42 om ett halvår!! Känns nästan som sista chansen. Var strax över 40 när vi började försöka få en sladdis.

• cilia81

Tack! Du har ju flera år på dig att försöka. :) Verkar hoppfullt. Själv fyller jag 42 om ett halvår!! Känns nästan som sista chansen. Var strax över 40 när vi började försöka få en sladdis.

Jag är 37 år nu och det kändes som nu jag verkligen skulle vilja ha en till.. Min yngsta är nu 8 år. Man kanske vill för mycket och då blir det inget istället..
  • cilia81

Hur går det för dig och sladdis planeringen?? Hur gammal är din man?? Min man är 40 och säger blir det så blir det men känns som jag är mera dirvande än han i att få ett till barn..
  • cilia81
    Lindsey77 skrev 2018-11-16 17:02:23 följande:

Jag hoppas att det går bra! Är i ynka vecka 4+5. Jag är hoppfull. Har fått fyra missfall i vecka 4+3, där plusset nästan försvunnit vid BIM. Nu har jag fått starkare plus varje dag, Så jag hoppas förstås, fast det inte är någon garanti för att inte få missfall. Min man är 42.

Jag förstår att det är jobbigt att försöka komma över den tröskeln till att det ska kännas lite säkrare. Jag har inte fått missfall men här blir det inga barn alls istället och då börjar man undra om något är fel.
  • cilia81
    Lindsey77 skrev 2018-11-16 17:02:23 följande:

Jag hoppas att det går bra! Är i ynka vecka 4+5. Jag är hoppfull. Har fått fyra missfall i vecka 4+3, där plusset nästan försvunnit vid BIM. Nu har jag fått starkare plus varje dag, Så jag hoppas förstås, fast det inte är någon garanti för att inte få missfall. Min man är 42.

Jag förstår att det är jobbigt att försöka komma över den tröskeln till att det ska kännas lite säkrare. Jag har inte fått missfall men här blir det inga barn alls istället och då börjar man undra om något är fel.
  • cilia81
    Lindsey77 skrev 2018-11-16 19:56:25 följande:

Vad tråkigt, hur länge har ni försökt? Vi började försöka med att få en sladdis i sept -17. Är ni noga med att tajma in ÄL varje månad? Jag har använt ÄL tester varje månad, puh! Har inte lyckats bli gravid sen i maj, förrän nu. Varje gång jag går på toaletten så tror jag att jag ska börja blöda, bara för att jag är så gammal...

Vi har inte försökt så länge utan ca 5 månader. Jag försöker ha regelbundna mys dagar istället och går lite på känsla när jag har min äl. Och om inte det funkar så får jag ta äl tester. Jag tycker jag känner symtom hela tiden och så kommer mensen så blir man lite besviken..
  • cilia81
    Lindsey77 skrev 2018-11-17 12:23:34 följande:

Det är ju normalt att det tar upp till ett år att bli gravid, så allt kanske funkar precis som det ska. :) Hoppas du blir gravid snart!

Tack så mycket ja det hoppas jag oxå..
  • cilia81
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2018-11-20 22:47:24 följande:

Här blev det inget denna månaden. Lyckades inte pricka in äl då maken var iväg på jobb. Dessutom kom mensen redan på dag 24 i cykeln. Men bra att den verkar hålla i sig iungefär lika många dagar denna gången som den brukade innan jag satte in spiralen för nästan 10 år sedan.

Får se om vi har bättre gur med maken jobbresor den kommande månaden..

Vad tråkigt att det inte blev något den här månaden för er. Men eran månad blir nästa hoppas jag för eran skull. Själv vet jag inte vad min mens håller på med. Jag blöder typ varannan vecka och hur ska jag då veta när jag har äl. Så jag har jätte svårt nu att bli gravid skulle jag tro då jag blöder lite varannan månad.. Ska ha mens imorgon egentligen men vi får se om den dyker upp.
  • cilia81
    cilia81 skrev 2018-11-21 15:29:12 följande:

Vad tråkigt att det inte blev något den här månaden för er. Men eran månad blir nästa hoppas jag för eran skull. Själv vet jag inte vad min mens håller på med. Jag blöder typ varannan vecka och hur ska jag då veta när jag har äl. Så jag har jätte svårt nu att bli gravid skulle jag tro då jag blöder lite varannan vecka. Ska ha mens imorgon egentligen men vi får se om den dyker upp.

• cilia81
    Anonym (Sanna) skrev 2018-11-23 19:54:01 följande:

Jag har molvärk/mensvärk, mest i ryggen men lite i magen också. Så här brukar jag inte ha, är ju bara på äl+3-4 någonting. Så jag googlade och fann några som också haft så. Får hålla tummarna det är ett gott tecken.

Jag håller tummarna att det är ett bra tecken. Själv har inte min mens kommit ännu, men det blödde varannan vecka under 1 månads tid. Så vet inte riktigt vad den håller på med.

Men lycka till..
  • cilia81

Hej

Om man är gravid när man är 38 - 39 år skulle ni göra Kub el nipt test då??

Jag var t.o.m nojig med mitt senaste barn då jag bara var 30 år då. Ju flera barn man får ju nojigare blir jag iaf att något ska vara fel..

• cilia81

Det känns som jag aldrig kommer kunna bli gravid igen.. Vet inte om det är för jag vill så mycket bli gravid att det inte händer något..

Ska till gyn nästa vecka för att kolla om allting ser ok ut då jag har blödningar väldigt ofta och då blir man lite orolig vad det kan vara..

• cilia81
    Anonym (stress) skrev 2019-01-18 21:33:56 följande:

Jag hade mkt blödningar under lång tid. Det visade sig vara ett myom som också kan göra att det är svårt för ägget att fästa!! Så bra att du får kolla upp det!

Tack så mycket för svaret,, tog dem bort det el vad gjorde dem och blev det bättre efter det??
  • cilia81
    Anonym (Sanna) skrev 2019-01-23 08:13:13 följande:

Hur går det för alla?

Cilia81: Har du varit till gyn än?

Anonym (stress): Hur mår du?

Nykär15: så kul om ni bestämmer er försöka igen. Var ju här i tråden när det tog sig sist. Vi kämpar än fast vi har fått rekommendation köra ivf men mannen är inte så sugen på det. Så med andra ord hoppas jag på ett litet mirakel.

Jag har inte varit till gyn ännu för varje gång jag ska dit så blöder jag.. Men jag känner verkligen att jag skulle behöva dit för att se att allting är ok. Men tänkte oxå försöka gå ner i vikt för vet att är man överviktig är det svårare att bli gravid..
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.