Inlägg från: Anonym (Littleprincess) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Littleprincess)

38+ och försöker bli gravid.

Min "mens" var tydligen ett tidigt missfall... började som ljusrosa flytning och ett litet hopp tändes att de kunde va genombrottsblödning då det bara va ytterst lite o sen inget mer på hela dagen. Men inatt kom det en störtflod med klumpar och massa smärta. Har haft samma en gång tidigare och då var det missfall =(

Att det ska va så svårt att bli gravid när man vill.

Har haft jättelätt för det med de andra barnen. Så nu tar väl åldern ut sin rätt.

Just nu vill jag bara lägga ner hela bebisverkstaden o skita i det =(

Men vet att om några v växer hoppet igen...

Vet att jag är "dålig" på att skriva här... Läser och gläds åt alla som får + på sina stickor :))

Måste bara få skriva av mig lite kort nu!

Vi vet ju alla att man blir galen av väntan mellan ÄL och bim *S* och ja nu är jag i analysträsket igen.

Men denna gången är det annorlunda mot tidigare.

Hade tydliga känningar an ÄL förra helgen 2-4/2 och för några dagar sen som stickningar med värk ner i högra ljumsken. Fastnade ägget nu? Va min tanke.

Lite ömma bröst sen igår och idag tittade jag i spegeln o då syns blodådrorna jättetydlig, sticker t.o.m ut lite. Vilket de inte har gjort sen jag minns inte när, minns inte ens om de gjorde det i mina föregående graviditeter!

Och nu nästa skumma sak. Vår hund lämnar inte min sida, hon är som ett plåster på mig och har varit det sista veckan, jätteskumt! Men kan hon märka av nåt?

Nu längtar jag iaf til helgen, bim på lördag 18/2.

Tack för att jag får följa er, ni är en peppande och härlig grupp :)

wa76 skrev 2017-02-14 06:37:15 följande:

Jag vet, det kan vara svårt att hinna med ibland, jag är frånvarande vissa dagar också! :) Har ibland bara hunnit läsa snabbt vad andra skriver men inte hunnit med att skriva själv när det är sjukt mycket både på jobbet och hemma.

Vad spännande det låter, bara några dagar kvar till BIM och det låter som det kan verkligen bli plus den här gången! Ska du testa på söndag eller några dagar innan? Nu har vi haft två plus här i tråden, hoppas att det fortsätter så!

Ja livet rusar liksom på :)

Jag kan nog inte hålla mig mer än till söndag!

Hade helst testat nu, men det är så jobbigt att få neg på testet, så jag försöker hålla mig.

Har en del oro just nu, om jag är gravid. Har hänt lite familjeangelägenheter så egentligen hade det varit bra om jag inte var gravid just nu. Men det får lösa sig. Jobbigt med tvådelad känsla.

Hur går det för dig?
    Milou3 skrev 2017-02-14 10:45:23 följande:

Låter ju verkligen som om din hund känner av! Så var det för mig en gång när vi var på besök hos några som hade katter. Hängde på mig och ville lägga sig nära min mage!

Ömma bröst med ådror har jag däremot jämt veckan innan mens :)

Men om du köper ett early test kan det kanske visa redan nu, om du är lite nyfiken iaf :)

Hoppas du plussar!

Är jättenyfiken men vet inte om jag vågar än :/ Har ett testa tidigt hemma... ligger o hånar mig i medicinskåpet =P

Lite spännande det där med djur! :)
    wa76 skrev 2017-02-14 18:45:10 följande:

Det är så typiskt att det ska krångla hemma också... Hoppas det ordnar sig! <3

Här går det segt, inget på ÄL- stickor, inga flytningar, tempkurvan går upp och ner, det blir nog ingen ägglossning denna månad.

MEN, jag har bokat tid till Carl von Linnékliniken, ska dit den 8:e mars :) Kunde säkert ha fått tiden ännu tidigare men jag ville helst ha en kvinnlig läkare ;P

Håller tummarna för att du fått en riktigt bra doktor och att besöket går bra!

Hur länge har ni försökt bli gravida?
    bluebird6 skrev 2017-02-14 10:49:10 följande:

Mina blödningar slutade i lördags, i söndags morse var gravtestet negativt. 

Så det gick fort och smidigt efter sista skrapningen.

Nu orka testa för ÄL och ev starta om bebisverkstad...igen. 

Hur gör ni andra som gått vidare efter mf och Mf för att orka? 

mf v 6 aug 2015, mf v 7 jul 2015,

otäck dermoidcysta jan-maj 2016

Gravid igen och sedan Ma okt 2016 och Ma nu i feb. 

Alltså jag ser inte egentligen hur jag vågar prova igen?

Vet att det finns folk som gått igenom massa mf och sedan har det gått bra till slut, men jag är helt knäckt psykiskt. 

Du har gått igenom mycket! Men ge inte upp, din tur kommer när du minst anar det. Låt dig sörja och känna dig besviken, man behöver det också för att sen kunna ta nya tag med nya förhoppningar.

Är det nån av er mer än jag som inte kör med ägglossningstest, krämer eller liknande?

Jag anv ingenting, vet inte om jag vill anv nåt. Tror jag skulle bli mer stressad av det.

Hur tänker ni? Vad är anledningen till att ni anv tester, krämer mm?

Lite nyfiken bara, funderar på om jag är naiv som tror jag kan bli gravid på "naturligt" sätt.

Idag är det fredag :))

Vill önska alla en härlig helg!

Själv hoppas jag på att tant röd håller sig borta bim imorgon. Nervöst! Har ännu ej tagit nåt test, gör nog det på söndag om mensen inte kommit än då.

Nån mer med bim nu i dagarna?

Monchichi skrev 2017-02-18 12:53:24 följande:

wa76: Tack för att du frågar, det värmer! Som flera sagt tidigare, det är så härligt med ventilationen och stödet här i tråden, och känns bra att kämpa tillsammans när man inte pratar med andra i sin närhet om önska-barn-projektet. Jag vågar inte säga annat än att jag mår bra. Klaga på illamående kan jag inte med när jag vet att alla här inne skulle byta med mig om det gick, så istället önskar jag så innerligt mycket Lycka till er här så att vi kan fortsätta följas åt. Har svårt och vill inte lämna tråden, den har givit mig så mycket stöd.

Har inte bokat tid till bm ännu. Lite säger mig att jag inte vågar än, och resten säger att jag ändå gjort det 4 gånger tidigare så jag vet att det första besöket är bara lite samtal som jag vet det mesta om redan. Funderar dock på om jag måste vara inskriven före fostervattensprov för läste något om att man skulle ha en remiss för det, från just barnmorskan. Sen blir ju besöken roligare när man får lyssna på hjärtljud men det är ju först efter RUL. Jag gissar att jag gått 6 veckor nu så det känns avlägset, även om jag vet att tiden går fort.

Alla tummar till er kämpar här inne!

Va härligt! Även om illamåendet i säg kanske inte är så härligt ;)

Hoppas vi kan ska en gemensam tråd med titeln "38+ och gravida" :)

Lycka till med din graviditet <3

Bim idag... ingen mens i sikte. Ömma bröst, "pms", förhöjd temp och en himla jobbigt yrsel.

Min man vill avvakta gravtest till månd eller tisd :/ Jag vill ju testa NU :P

Får väl se om jag kan övertala honom till att vi testar imorgon. Han vill vara med när testet görs :)

Bim +2 och ett positivt gravtest!!! :)))

Fick med mig mannen att testa idag! Så nu är vi typ lyriska och hoppas att allt går vägen nu.

Tror jag köper ett digitalt imorgon bara för att få se det igen, då det samtidigt känns overkligt just nu! :)

wa76 skrev 2017-02-19 09:34:17 följande:

Och förresten, tänkte på det här med din hund också nu... :P Han/hon kände nog!! :)

Tack!!:))

Ja hon visste nog det innan vi anade det :) plus att hon har typ smålöpt fast det bara va en månad sen hon löpte sist :P Rätt häftigt att djur kan känna av/lukta till sig en graviditet :)

Såg nu att jag skrivit BIM +2 Det ska ju va BIM +1 :)

Tack för alla grattisar! :)

Håller tummarna för att ni alla får ert efterlängtade plus snart <3

Hej!

Jag skrev lite här för några månader sedan. Blev gravid men har nu fått missfall i v 9+1

Fostret slutade dock växa i v 6+2 enl mätningarna.

Så nu får vi börja om bebisverkstan igen :)

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.