Inlägg från: bluebird6 |Visa alla inlägg
  • bluebird6

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2016-12-02 09:54:37 följande:

Jo har ju faktiskt blivit gravid två gånger i år, så jag hoppas såklart att det har betydelse och att det ska funka snart igen. Men vet ju inte vilken skada livmodern och allt tog på denna vändan..så lite stressad och rädd är jag ju. 

Ja hade vart skoj kunna ha en fb-grupp sen :) 

Nu är sprutan tagen..hua läskigt och sista tabletterna ikväll, sen bara vänta på ÄL. BIM är på julafton..känns inte som den bästa dagen om det går åt helvete denna cykel..

Håller tummar o tår för Er också..
  • bluebird6
    Anonym (Jessica) skrev 2016-12-06 17:14:41 följande:
    Rosenlarv skrev 2016-12-05 12:25:19 följande:

Åh vad skönt!

InaLo skrev 2016-12-05 16:40:54 följande:

Vad skönt!

Har själv haft mycket blödningar under två av mina graviditeter som gick vägen. När jag fick MF så krampade det och strålade ner mot i sidan av benen.

Så det blir nog bra.

Tack snälla ni! Känner mig så glad nu!

Jag lämnar tråden nu, och letar upp en passande bf-tråd, men hoppas och håller tummarna för många fler plus här framöver! Kommer nog inte kunna låta bli att kika in ibland och se hur det går
    Grattis & lycka till... 
    Kul med alla plus som ger oss andra "gamlingar" lite hopp;)
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2016-12-07 09:50:14 följande:

ÄL-smärtor här och idag fick jag lite sekret med..har sällan det så det känns ju positivt! Gissar på fullt ÄL-utslag framåt fredag men testar varje em nu iaf, men svaga igår så ett tag kvar. Men mina smärtor och ev sekret brukar börja 2-3 dagar före ÄL.

O jag som sagt att jag inte orkar testa eller tempa beställde ÄL test från nätet i lördags.

Men nu har de ändå hunnit komma (troligtvis ÄL imorrn) så får ligga i som vare den iaf;)

Lycka till..
  • bluebird6

Hur går det för er? 

Här dök mina Äl-tester upp i fredags. Äl skulle varit ons/torsd. 
    Testade ändå fred och lördag men strecken är precis lite mindre röda än controllstrecket. Kan jag då räkna med att ÄL skedde ons som planerat eller ska jag fortsätta testa..

senaste mens 23/11-29/11

Hur sent efter mens kan man få äL egentligen? 

Puh en hel vetenskap detta.. 

Väntar ju på att få använda de andra teststickorna nu:) 
    Köpte ett digitalt att spara till ca julafton:) 

• bluebird6
    InaLo skrev 2016-12-11 11:23:46 följande:
    Väldigt svårt att säga men för mig böjar det gå ner på äl dagen. Så det är fortfarande lite mörkt på äl dagen. Men alla är ju olika. Skulle tro att du haft äl i fredags eller lördags. Men svårt att säga eftersom man inte vet hur det såg ut innan. Jag hade inte kunna hållit mig från att testa i dag. Tänk om det visar jätte starkt o du missar det.

Äl+8 i dag och minst lika sken gravid som vanligt. Känner mycket i livmodern. Har även ont i brösten men det brukar jag ha fast denna gången strålar det ner i armhålorna. För tre dagar sedan drömde jag att jag födde en liten pojke(har tre tjejer) en snabb och smärtfri förlossning? Snäll kan det inte vara på riktigt nu.
    Nä, jag får väl prova idag.. 
    Men hade ju velat ha testen redan i måndags då jag tänkte börja testa inför ÄL i onsdags (troligtvis). Vi har dock legat iom att det enligt appen borde varit då. 

Sedan vet jag inte om ÄLtesten visar mindre röd färg både innan o efter ÄL. Så jag ska allt prova idag och imorrn med tom. Är det som jag tror med äl onsdag ev. torsdag så ska väl strecket blekna mer o mer?

Sedan bara att börja vänta på BIm. 

Vi har en pojk sedan tidigare så jag önskar mig en tös, men blir lycklig över ett barn vilket som så klart. Känns liksom inte lika självklart att bli gravid igen femtielfte försöket typ... sNART 39 ÅR GAMMAL.
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2016-12-12 09:08:12 följande:

ÄL-test med topp på CD13 fm

okej, Har aldrig smärtor eller annorlunda flytningar så förutom att mensen kommer som en klocka nu ca var 4 e vecka så har jag liksom inte koll på nä ÄL är. Därför jag tänkte testa test:)

Men mitt mörkaste var lite rödare än din 13.

Nu har vi ju legat i sedan mensen var slut så blir det så blir det... 

Bara vänta in Bim. Räknar väl med 22-23 för säkerhets skull så man inte testar alldeles för tidigt i onödan. 

Tack för infon..
  • bluebird6

Cirka en vecka kvar till BIM.

Längtar.. Puh, väntan o väntan..

Tänk om man kunde få stoppa ett positivt test i mannens julstrumpa..;)

• bluebird6
    pimpim78 skrev 2016-12-17 23:39:10 följande:
    Jag är på dag 10 efter  äl i morgon söndag.
    Så Bim - 4 i morgon......
    Skulle testa i morgon men tror jag kanske hoppar över det, känner mig rätt säker på att det är neg......
    Samma här... 
    Har ingen känsla alls heller. Försök nr 52 lr nåt. Några år blir det iaf.. 

Hade folk hemma igår och drack både vin & cider.. Lika bra att vänta med test till torsdag.
    Nykär15 skrev 2016-12-17 23:22:49 följande:
    Äl+10 har jag kunnat se nåt alla 4 ggr jag vart gravid...de ggr det är negativt känns det så drygt, hoppet rinner av en redan 4 dgr före mens liksom... just därför vet jag inte om jag har lust testa...

Bara en känsla om varför...vi prickade äl perfekt, men känns bara som vi kommer få vänta ännu mer på plus...

Jag kan känna att det vore skönt att testa ändå.
    Även om jag inte brukar testa förrän ca bim så vill jag inte gå och fundera tills jul.. 

Håller tummarna för oss igen..
  • bluebird6
    Monchichi skrev 2016-12-20 12:10:57 följande:

Nej vad många negativa besked det var att läsa idag...  Men det är inte kört än, mensen har inte kommit? Hejar på er bluebird, too tiki, Nykär15, pimpim78, anna7607 (många nära bim), hoppas jag inte glömde någon.

wa76: Hur känner du dig nu? Snart dags att börja jobba igen?

Rosenlarv: Var är du i cykeln nu?

too tiki: Jag glömde ju kommentera en sak i ditt tidigare inlägg; så tråkigt att inte ens få bli kollad hos gyn, tänk om där finns något enkelt du skulle kunna åtgärda som hjälpte på traven, men så blir det nej p.g.a. åldern, såååå trist, verkligen! Lider med dig!

Jag är på dag 24 idag, men jag vet ju inte om jag haft ÄL över huvud taget. Känner mig lite sugen på det där med Natural Cykles till nästa omgång, eller om två kanske. Kommer nog missa nästa för vi ska resa bort efter jul/nyår.

Jag testade igår, blankt som bara den. Men det kan ju fortfarande bli bra ändå.

BIM torsdag/fredag

Nu får jag hålla mig tills mensen inte kommit tänkte jag.

ilningar järnet i brösten idag. Hoppas väl på att det kan vara ett tidigt tecken.
  • bluebird6

Detta måste väl vara ett streck? 
    Snälla säg att jag kan ta ett digitalt och stopp i mannens julstrumpa? 

Sonen är ju 8 så vi har försökt så läääänge. 
    Massa mf och senast ett MA i v11 i sep..
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.