Inlägg från: Tvilling73 |Visa alla inlägg
  • Tvilling73

38+ och försöker bli gravid.

GrönaDruvan skrev 2016-11-11 15:53:30 följande:

Är i vecka 5+5 idag och igår försvann illamåendet och idag kommer det blod, så nu sitter jag troligtvis här med missfall nr.3 sen april... Helt knäckt..

Nej vad trist.

Ja om det nu blir nåt för oss. Så är väl det nästa stress/press.

Lider med dig.
  • Tvilling73

Hade glad gubbe på ÄL testet 
    onsdag torsdag fredag, även mys dessa kvällar.
    Lördag va vi bortbjuden och tog ett test på söndag bara för att. Och då va den glada gubben borta. Tanken va att vi skulle mysa igår också men vi va för trötta helt enkelt.

Så nu min fundering. Missade vi allt för att vi inte orkade igår. Hade det varit "någon idé"

Jag är kass på sånt här eftersom grabben blev till på första försöket så har jag aldrig behövt fundera osv.

Och eftersom min mens inte är som en klocka. När borde jag kunna testa??

• Tvilling73
    hannis skrev 2016-11-14 09:50:56 följande:

Idag fyller jag 38 år så jag passar ju in här nu. Bim idag också och negativt gravtest så nytt försök nästa månad. Är lite bekymrad över jobbet. Fick reda på i fredags att jag förmodligen kommer ha chansen till ett nytt jobb. Massor av mer betalt och en chefsposition. Passar ju sådär så att komma redan efter några månader kanske och säga att man är gravid... Hur skulle ni tänka? Jag blir ju liksom inte yngre precis och vill så gärna ha ett barn till. Men vill väldigt gärna ha det här jobbet också. 

Jag skulle hoppa på tåget. 
    Vi har försökt nu sedan april och ingen bebis än. Så även om det blir inom en snart framtid så hinner du ju arbeta in dig ett tag iallafall!!
  • Tvilling73
    Too tiki skrev 2016-11-14 12:58:06 följande:

Är på ÄL 5 idag. Har molvärk men för övrigt känner jag inget just nu. Ska testa på lör el. sön tänkte jag.

ÄL testet visade positivt onsdag torsdag och fredag då vette tusan vilken ÄL dag jag är på eller när det kan vara värt att testa
  • Tvilling73

Jag har några billiga gravtest kvar så testade imorse då jag inbillar mig att kroppen längs annorlunda.

Men som jag trodde visade inget

• Tvilling73
    InaLo skrev 2016-11-15 14:52:53 följande:

Så tråkigt med dessa negativa test!Jag fattar inte varför man blir såhär skengravid varje månad. Äl + 8 mycket dragningar och spänningar i tjejmagen, illamående. Det som får mig att hoppas lite är att tempen var soppas hög i morse. Tror jag testar på fredag.

Jag håller med.

Tejpar inget så det har jag ingen koll på.

Inte heller när bim borde vara.

Men kroppen spelar mig ett spratt...

Men det blir nog som vanligt.
  • Tvilling73
    InaLo skrev 2016-11-18 10:14:38 följande:

Negativt på testet i dag äl + 11. Vad man deppar ner man fått upp hoppet. Blir så arg på mig själv att jag får upp hoppet efter att känt mig skengravid. Aja in på 5:e försöket.

Ja jag borde ju vara på ÄL typ 8..eller nåt...

Vet ju inte eftersom det va glad gubbe onsdag torsdag och fredag... Ni får gärna hjälpa mig att räkna. Vi har kört på sedan april. Men med oregelbunden mens så vi har nog helt enkelt missat ÄL tidigare då det va kort tid efter mensen denna gång...

Jag har också konstiga känningar i kroppen. Inte som vanligt. 

Har tagit 2 billiga tester och inte haft några förhoppningar på att det skulle visa något eftersom det är så kort tid efter glad gubbe. Har ett CB digitalt hemma men sparar det till mitten slutet på nästa vecka. Har väl 2 billiga kvar tror jag också.

• Tvilling73

Jag har tagit 2 test av de billiga från nåt ställe.
    De visar blankt så det blänker utav den.

Jag har ju inte direkt koll på när BIM är men senast i helgen tror jag. Kanske "offrar" jag ett CB digitalt eller vad det är jag har hemma. Kanske redan på fredag om inte mensen redan dykt upp då!

• Tvilling73

Ibland känner jag att jag inte har så stor koll..

HR 1 enda gravtest hemma och är så sugen att testa. Men samtidigt tror jag ju inte att det tagit sig.

Just nu en molvärk långt ner i magen. Brukar knappt ha mensvärk och Inte vad jag kommer ihåg innan mens utan isåfall på första mensdagen.

Hade ju positiva ÄL test 9, 10 och 11/11.

När borde jag ha bim. Är ju inte cykel som en klocka.

• Tvilling73

Där kom mensen återigen...

Ringde till min MVC men jag får ingen hjälp via landstinget trodde hon iallafall. Ska försöka få tag i de imorgon igen..

Jaja det är väl kanske bara att ställa in sig på att det inte blir ett syskon till min kille sedan tidigare och att min underbara sambo inte kommer få uppleva denna kärlek till ett eget barn..

Jag är ju som sagt realist och vill inte köra på hur länge som helst..

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.