Inlägg från: Silvercross |Visa alla inlägg
  • Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Jag fick lite blod på pappret igår, lite idag igen. Jag mår bättre idag, nästan ingen symptom ( från de jag började känns för 8 dagar sen, precis tre dagar efter ägglösningen). Fortfarande onti ryggslutet. Om det är mens har aldrig kommit så tidigt. Kanske kroppen kände någonting fel med ägget??? Negativt test imorse. äl+ 12

Frustrerande att första månaden vi försöker blir så konstigt. Men om mensen kommer tidigare betyder att nästa ägglösningen kommer tidigare också

Alla ni kan fortfarande plussa. Äl+ 6 eller äl+ 10 är tidigt.

• Silvercross
    Silvercross skrev 2016-09-24 07:53:32 följande:

Jag fick lite blod på pappret igår, lite idag igen. Jag mår bättre idag, nästan ingen symptom ( från de jag började känns för 8 dagar sen, precis tre dagar efter ägglösningen). Fortfarande onti ryggslutet. Om det är mens har aldrig kommit så tidigt. Kanske kroppen kände någonting fel med ägget??? Negativt test imorse. äl+ 12

Frustrerande att första månaden vi försöker blir så konstigt. Men om mensen kommer tidigare betyder att nästa ägglösningen kommer tidigare också

Alla ni kan fortfarande plussa. Äl+ 6 eller äl+ 10 är tidigt.

Glömde säga att tempen var 36,8 imorse. Är det inte lite för högt om mensen kom? Har haft mellan 36,2 och 36,5 runt ägglösningen.
  • Silvercross

Ja, jag tycker samma. Ska testa imon igen.

Nu har jag fått bruna flytningar. Hade aldrig sett förut, vet inte vad jag ska tänka nu.

• Silvercross

Hej alla,

Mitt andra försök nu, har ÄL imon tror jag. Hur är det med er?

Första månaden mådde jättedålig, mensen ( brun och med konstiga klumpar) kom em vecka tidigare.

Hoppas att denna månaden mår jag bättre.

Lycka till alla och hoppas många plussar kommer!

• Silvercross

Andra försöket, och ÄL kommer 5-6 dagar senare än vanligt ( skulle ha varit i tisdags/ondags) tror det blir imon. Hade sex i måndags, det blir ingenting säkert denna månad.

• Silvercross
    Allex skrev 2016-10-09 23:21:01 följande:

Hej! Får jag hänga med? Är 42, snart 43. Har försökt i drygt 2 år. Blev gravid i december, men förlorade det i 10:e veckan

Är just nu på äl +7...så nu är det en sån där vänteperiod..... Såååå segt.

Hej välkommen!

Dagarna mellan äl och mensen är jobbiga . Har du försökt få hjälp eller försöker ni själva?
  • Silvercross
    Silvercross skrev 2016-10-09 20:16:40 följande:

Andra försöket, och ÄL kommer 5-6 dagar senare än vanligt ( skulle ha varit i tisdags/ondags) tror det blir imon. Hade sex i måndags, det blir ingenting säkert denna månad.

(Nästan) Positivt Äl test imorse. Tror ÄL idag/ imon. Fick "lite tid" med min man igår.

Nu väntar vi att det blir någonting
  • Silvercross

ÄL+8 idag. Testade imorse. Negativ fick jag. Ömma bröst ( har också innan mensen). Ont i korsryggen .

BiM på lördag.

Någon som testar denna vecka?

• Silvercross

ÄL+10 idag. Testade imorse och ingenting, mensen kommer på lördag tror jag. Med min son fick + redan vid ÄL+8. Jag har då börjat planerar nästa månad.

Tänker köpa apiforce , någon som har testat?

Det är vara mitt andra försök med har planerat att få ett barn till många år. Vågade inte tills nu. Och nu är jag nästan 40, blir ledsen och orolig, tänker om jag kommer att lyckas eller det är försent.

Och så somnar jag och hoppas på ett pluss snart.

Godnatt alla!

• Silvercross
    mammsen79 skrev 2016-10-20 22:38:03 följande:

Testat med ägglossningsstickor? Jag förstår din känsla det här med åldern men de flesta skaffar sin första vid våran ålder. Lycka till! Sov gott

Med graviditetstest. Hade ÄL senare i oktober, edt anskke påverkade, blev kortare luteafass.

Hoppas det blir i november. Blev gravid när jag var nästan 34 på tredje försöket.
  • Silvercross
    Nykär15 skrev 2016-10-21 07:59:19 följande:

Vi blev erbjudna kurator men tackade nej...har däremot pratat massor med varandra och våra familjer, sorgen har fått ta tid och gör fortfarande vissa dagar. I början grät jag flera gånger om dagen, nu kan det gå lång tid emellan. Så känns som det börjar lätta nu. Men rädd sorgen kommer tillbaka om det visar sig bli jättesvårt att bli gravid igen...Jag blir 40 om bara några få månader...så känner med som du...rädd det inte blir nåt-

Ja, inte så mycket tid kvar. Hur är det med dig? När ska du testa?
  • Silvercross

#179842 Idag 09:30

BIM dagen. AL + 12 , tog en test och mina ögon trodde den var positiv. Sambon såg ingenting. En annan test från ett annat företag visar detta.

Ser ni någonting? Kan två olika tester från 2 olika företag visar spöksträck?

• Silvercross

BIM +1, jag har plussat , på riktigt! Tog mindre tid än med mitt första barn. Helt galet. Jag kan inte tror det är sant.

• Silvercross
    InaLo skrev 2016-10-23 09:21:02 följande:

GRATTIS VAD KUL!

Är på äl+10 ska testa i morgon. Jag testade posetivt på äl +10 med dottern men vi är inte hemma nu så får bli ett test i morgon. Hoppad, hoppas, hoppas!

Tack! Det blev olika för mih. Med sonen äl+8, nu äl+12. hoppas det blir senare för dig också
  • Silvercross
    InaLo skrev 2016-10-23 11:03:03 följande:

Jag har inte testat en! Först i morgon.

Äl+8 är ju sjukt tidigt. Hade du sten koll på äl då?

Äl+12är ju mer rimligt.

Det är ju olika hur lång tid det tar för inplantation mellan olika graviditeter.

Inte på äl men mellan sex och när jag plussade = 8 dagar och typ tolv timmar.

Hormonerna var helt galna. Spydde hela gravideteten hoppas det blir bättre nu
  • Silvercross
    GrönaDruvan skrev 2016-10-26 06:22:59 följande:

30 min efter tiden...väldigt mkt starkare...men vi får väl se...

"

Grattis!!!!

Jag såg mitt efter typ 4 timmar, inte inom fem minuter. Och det var riktigt. En test kan vara fel men inte två. Grattis igen, vad roligt!

När har du BF?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.