Inlägg från: mammsen79 |Visa alla inlägg
  • mammsen79

38+ och försöker bli gravid.

mammsen79 skrev 2016-10-15 19:09:23 följande:

[quote=77053452][quote-nick]Mimmipigg skrev 2016-10-15 13:53:41 följande:[/quote-nick]Hejsan!Jag och min sambo har kommit överens med att börja försöka ordentligt med att få ett gemensamt barn. Vi har varit oskyddade nu i 8 månader utan nåt har hänt men har haft attityden "händer det så händer det".Jag har en dotter på 13 år från ett tidigare förhållande men min sambo har inga då han är yngre än mig :) Jag är 41 år. Har lusläst om vad man kan göra själv för att förbättra äggkvalitén då den inte är den bästa ju äldre man blir. Har börjat äta q10 som ska vara riktigt bra samt omega3, folsyra, vitamin D samt gravidvitaminer. Denna månad ska jag även börja smörja med progesteronkräm efter ägglossning. Vad äter ni för vitaminer o suppliment för att hjälpa er kropp på vägen till en graviditet?[/quote

Då jag lider av svår pms så äter jag ett hälsokost som heter Efamol, sedan har jag ätit folsyra sedan Augusti

Dricker även blutsaft, ska hämta ut något nytt nu som jag beställt det är för kvinnor ska med vara järntillskott samt zink i
  • mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-15 19:18:58 följande:

De digitala jag har finns ingen blinkande gubbe utan det blir glad gubbe direkt

Finns ju två varianter.

Okej , för den jag har är med blinkade gubbe o då ska man vara fertil vad jag förstår, ska man försöka då? Eller ska man försöka på fast gubbe tro?
  • mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-18 09:15:17 följande:

Då är man inne i denna länga väntan. Får inte alls nån känsla att det tagit sig, men man får väl se.

Hade velat få till det fler gånger, men mannen har svårt att ha sex för ofta, så det går inte

Hade sex onsdag kväll, glad gubbe på ältest på lördagen..hade sex lördag kväll och söndag morgon. Skulle haft söndag kväll också, men det gick inte. Så jag hoppas på att försök 17 nu tar sig och stannar!!

Har man glad gubbe flera dagar? Jag har haft glad gubbe tre dagar nu! Men det står på testet att det ska vara de två mest fertila dagarna, förstår inte alls detta är ny på det hör med ägglossningsstickor. Någon som vet?
  • mammsen79
    Nykär15 skrev 2016-10-18 09:51:34 följande:

Håller tummarna för att det tagit sig!

Har du testat förrut med tester? Lycka till
  • mammsen79
    Nykär15 skrev 2016-10-18 10:57:22 följande:

Med ägglossningstester?

Ja det har jag, varje gång jag blivit gravid har jag tagit ÄL-tester först. Men med åren har jag lärt mig min ÄL väldigt bra, så mer för att bekräfta att jag har rätt som jag tar dem och för att ha något att göra i väntan på att bli gravid  en månad tog jag samma dag som jag kände ÄL var och visst var det positivt och dagen efter tog jag ett som visade på svagare, att ÄL varit. Så den månaden gick det bara åt två stickor. Använda äl-tester från Testlagret och även deras grav.test. De funkar kanon för mig och så blir det inte så dyrt! Det är alltid de grav.tester som visat svaga positiva tidigt vid graviditet med så jag litar på dem. 

Ok så bra , jag har digitaltest med glad gubbe eller inte. Så jag har haft glad gubbe nu tre dagar, har ingen aning hur länge man kan ha det?
  • mammsen79
    Anonym (Jessica) skrev 2016-10-18 22:31:00 följande:

Men om du fick glad gubbe på lördagen och hade sex lördag kväll och söndag morgon, så är det väl verkligen inte illa pinkat? Det hade jag varit nöjd med! Min man har också svårt att ha sex för ofta. Har nu räknat ut att nästa ägglossning kommer troligen inträffa under en riktigt dålig vecka, han jobbar kväll under den veckan. Så räknar inte med att det blir något.

Tror med du prickat bra????,själv har mitt test vissar tre smile gubbar,har test antingen en rundring eller en smile. Så tycker det är konstigt om det visar i morgon med dag 4 en smile gubbe då det ska vara från dag 1 o sedan inom 48 h man ska ha ägglossning. Hade sex dag 1o 2 som gubben visade för nu har min kille åkt iväg på jobb kommer hem i morgon trött, vad tror ni andra? Vf vissar den flera dagar smile gubben? Lycka till till er alla!!
  • mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-18 13:00:25 följande:

Jag tror man kan ha glad gubbe flera dagar i rad, men jag testar inte mer efter jag fått första. Det är ju från första som ägget släpper efter 24-48 timmar.

När jag blev gravid i mars hade jag glad gubbe på en lördag också, och då hade vi bara sex lördag och söndag och det tog sig ju,så jag hoppas verkligen det tar sig denna gången också.

Det är inte kul mer att ha sex bara för att man måste, blir oftast bara tjafs och vi gör det bara för att vi ska.

Så du blev gravid? Vet du var det var för kön?
  • mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-19 23:14:50 följande:

Japp, blev gravid i mars, men fick missfall i vecka 9, så det var ju för tidigt för att veta. Däremot innan missfallet skedde så drömde jag att jag fick missfall och det var en liten pojk. Kanske var det en pojk det skulle blivit? Har ju två killar sen innan, så tror säkert att nästa också blir det!

Jag beklagar, hade själv missfall i Januari i v 14 o då visste vi att det var en pojke det var fruktansvärt jobbigt då jag låg inlagd på sjukhus 3dagar. Men hoppas nu jag är gravid då vi fick till det på två dagar o jag testar inte mera nu känns o övrigt utan får vänta o se nu om det blir något ska ha min mens dem 1/11 när ska du ha? Kram
  • mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-20 07:49:00 följande:

Nu håller vi tummarna för oss!

Jag ska ha min mens nästa helg, men har ingen känsla alls att det tagit sig och har inte alls den där känslan denna gång att jag vill känna efter med symptom... Men det handlar väl mer om att jag kanske för tillfället gett upp lite. Har dessutom tjafsat med killen en del de senaste dagarna så är bara lite less just nu.

När ska du göra gravtest? Hoppas verkligen vi får plus, känner precis som dig, känner inga symtom överhuvudtaget i dag är jag på dag 14 o killen kom tillbaka idag så känns meningslöst att försöka idag men hoppas det tog sig på dag 10 o 11 då min menscykel ligger på 25,26 dagar. Tråkigt att ni tjafsat hoppas ni löser det. Kram
  • mammsen79
    Nykär15 skrev 2016-10-20 08:38:51 följande:

Usch ja...är så jobbigt förlora en liten. Vi födde ut vår lilla i vecka 13 i juli...vi valde att se och vara med hen en stund...vi tror det var en pojke, såg ut så men vet ju inte hundra. 

Nu är första mensen sen hela skithistorien över...bara lite rosa flytningar kvar. Så nu har vi börjat med daglig sex igen som vi brukar. Är på CD7 och brukar ha ÄL på dag 12, så får se om den kommer punktligt på tisdag eller ej. 

Går på akupunktur för att öka flödet till livmodern, har två besök bokade vid ÄL och var där igår med. Hoppas det ska hjälpa till. 

Så tragiskt. Fick ni med kurator hjälp? Vet dem orsaken till missfallet? Kram <3
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.