Mimmipigg skrev 2016-10-15 13:53:41 följande:
Hejsan!Jag och min sambo har kommit överens med att börja försöka ordentligt med att få ett gemensamt barn. Vi har varit oskyddade nu i 8 månader utan nåt har hänt men har haft attityden "händer det så händer det".Jag har en dotter på 13 år från ett tidigare förhållande men min sambo har inga då han är yngre än mig :) Jag är 41 år. Har lusläst om vad man kan göra själv för att förbättra äggkvalitén då den inte är den bästa ju äldre man blir. Har börjat äta q10 som ska vara riktigt bra samt omega3, folsyra, vitamin D samt gravidvitaminer. Denna månad ska jag även börja smörja med progesteronkräm efter ägglossning. Vad äter ni för vitaminer o suppliment för att hjälpa er kropp på vägen till en graviditet?
Q10 äter jag också, plus b-vitaminer (inositol som ingår där ska tydligen vara bra! ) Vad är progesteronkräm bra för, och hur får man tag på det? Jag har också äldre barn sedan tidigare, men min sambo är yngre och har inga. Han tar bla zink, för det har han läst är bra för mannen att ta.