Nykär15 skrev 2017-01-31 09:26:19 följande:
Jag har läst att vissa som tempat ändå inte haft ÄL fast tempen säger det. Allt beror ju på hur exakt och noga man är, så jag känner att jag orkar inte lita ens på det faktiskt.
Nej jag kommer testa på CD12, måste se första så Ovitrella går ut helt. OM jag ser helt blankt test ex på CD8+9 så kanske jag vågar testa innan. Men måste vara säker på att den är borta först, annars får jag testa senare än jag brukar så jag inte slutar med Lutinus för tidigt.
Jag har dåligt med hopp, trots att jag fått all hjälp jag kan få just denna gången..men har blivit besviken så många gånger nu att jag inte riktigt orkar hoppas.
Sökte lite på det på nätet nu och det stämmer att tempen ensam inte kan säga att man haft ÄL. Däremot om övriga tecken finns, dvs sekret före och efter ÄL, livmodertappens läge före och efter och tester. Säger alla dessa tecken, inkl tempen att man har ÄL, då kan man vara ganska säker på att man haft det. Krångligt, hade ju varit väldigt praktiskt om man hade kunnat på en självtest som visar att man haft det, i varje fall när man nekas hjälp....
Ja just det, glömde att man måste vänta när man tagit Otriville. Jag kommer vänta till BIM-4, eller möjligen lite längre.
Vi får väl hoppas att våra negativa tankar denna månaden är det som gör att vi plussar, vore ju inte en dag för sent i varje fall.. :)