38+ och försöker bli gravid.

Jag hann inte testa, mensen kom. Känner mig grundlurad!
Puh! Vilken pärs! Hade så vansinnigt ont i söndags, maxdosen alvedon/Ipren hjälpte inte och jag tillbringade rätt mycket tid på toa om man säger så.. tyvärr släppte aldrig mensvärken helt utan hade lite småont hela igår och nu idag var det på gränsen till outhärdligt igen! Blödde inte så mycket heller. Misstänkte därför att allt inte var ute. Hade ju tack och lov tid på gynmottagningen idag.
Det visade sig att det satt fast rester i livmoderhalsen som proppade igen. Där av allt det onda. Hon lyckades pilla bort det så det kom ut, tillsammans med rätt mycket blod. Sen slutade det göra ont. Jag är helt slut efter att haft ont så länge och jag borde ju åkt in akut sa hon... man är ju för envis..
Lite rester fanns i livmoderhalsen efter det, men tomt i livmodern. Fick valet att ta tabletter för att skynda på och hjälpa det ut, men jag avstod. Tror endel kommit av sig själv nu. Inga mer kontroller om jag inte får ont igen. Sen ska jag ta ett grav.test om 4 v och är det fortfarande pos ska jag ringa.
Hon tyckte vi skulle vänta en mens innan vi försöker igen, men svarade liksom inte på varför? Jag vill inte vänta känner jag nu. Tiden går. Samtidigt blir jag lite nervös om det kan vara dåligt att försöka innan mensen startat. Om det är större risk för MA/MF? Blev i gravid direkt förra gången och det gick ju inte bra..
Oj, vad du har fått gå igenom Zora! Skönt att det i stort sett är över nu då. Hoppas hcg:t minskar snabbt. Knepigt angående om ni ska vänta en mens eller inte. Jag hade kanske gjort det ändå, för att ge livmodern en chans att verkligen läka. Fast vem vet om det egentligen behövs? Jättesvårt. Konstigt att hon inte kunde förklara varför hon rekommenderade det i just ditt fall. Finns det någon annan läkare som du kan rådfråga?
Zora: Lider med dig för allt du får utstå nu. Hoppas det snart känns bättre. Håller med om att det borde finnas en anledning till att råda på ett visst sätt. Vad fick du egentligen för svar när du frågade varför vänta en månad?
Milou3: Lycka Till hos gyn idag! Spännande att se hur äggblåsa är på gång.
Klar hos gyn!
Allt såg fint ut och hon kunde se en äggblåsa på vänster sida redo att lossa om 4-5 dagar. Fått en remiss att kolla progesteron samt AMH till den 6 september.
Även om jag ville ta fler prover och veta mer känns det ändå skönt att veta att ingen cysta såg ut att störa.