Inlägg från: Zora |Visa alla inlägg
  • Zora

38+ och försöker bli gravid.

Hemflyttad skrev 2017-08-17 13:32:30 följande:
    Åh vad jobbigt för er. Det är ju stor skillnad på 6+3 och 9+3, även om du kanske fick ÄL lite senare än du trodde och plussade väldigt tidigt ... Jag hade nog avvaktat ändå, eftersom det är större än förra gången som Nykär säger. Hoppas ni kommer fram ett beslut som känns bra för er. Hjärta
    Ja det handlar om 3 veckor, det är mycket. jag skulle fått plus innan jag hade Äl.. fick 1-2 på digitala 12/7 och om jag är i v.6+3 så hade jag Äl 17/7... omöjligt
  • Zora
    Mariana79 skrev 2017-08-17 13:43:18 följande:
    Jag hade nog avvaktat eftersom det inte är helt definitivt att det blir ett MF. När du tog ditt äl-test, gjorde du då bara ett test eller tog du flera dagar på rad? Jag tänker att du kanske fick positivt den 25/6 pga att du ff hade hormon kvar i kroppen efter ma't. Kanske att ÄL skedde mycket senare ändå?

Hoppas läkaren tycker det är ok att du gör ett vul till om en vecka. Har det vuxit mer då så är det ju ngt på gång.

Stort lycka till!
    Jag tog bara ett Äl-test, men jag tempar också och enligt de två tillsammans var Äl 26/6.

21/6 tog jag ett Äl test och ett grav.test. Gravtestet var svagt svagt positivt men Äl testet var långt från positivt.

Även om Äl var senare så känns det omöjligt att den skulle varit 3v senare. Som jag skrev ovan fick jag 1-2 på gravtestet 12/7 och Äl borde varit 17/7 om 6+3 ska stämma.. jag testade isåfall positivt innan jag blev gravid. Fick 2-3 22/7 och att få det 5 dagar efter Äl.. nej, det går inte hur mycket jag än vill och försöker vända och vrida på datumena.
  • Zora
    Hemflyttad skrev 2017-08-17 13:39:22 följande:

Förresten, såg att några av er pratade om att man inte kan få hjälp om man redan har barn. Tänk på att man kan gå till privata gynekologer. Det är dyrt att göra utredning via IVF-kliniker, men en vanlig gyn behöver inte kosta särskilt mycket. De kan även hjälpa med ÄL-stimulering om det skulle behövas och skriva ut diverse läkemedel.

Tack för tipset! Kanske kan vara värt att kolla upp om det finns privat gyn här.
  • Zora

Mer och mer osäker på hur jag ska göra ju mer jag funderar... kanske är bäst att vänta två veckor till iallafall och hoppas att kroppen tar hand om det? Samtidigt, om jag väntar två veckor till så kanske jag ändå måste få tabletter... + att jag då varit gravid typ 3 månader till ingen nytta :( Måste ha bestämt mig till imorgon.. suck

• Zora
    Milou3 skrev 2017-08-17 22:14:52 följande:
    Förstår din frustration! Men om du nu räknat att det typ är omöjligt att du är i V. 6+3 och han inte såg nåt hjärta så har det ju troligtvis avstannat. Har du symptom? Vad säger magkänslan? Usch vad svårt!! :(
    Enda symtomet jag har är ömma, svullna bröst. Sen har jag en känsla av att det finns något i magen. Känner av livmodern.

Magkänslan har sagt ända sedan starten av graviditeten att något inte stämmer. Jag har egentligen ingen förhoppning om att det är en frisk graviditet, utan just nu känns frågan mest om jag ska vänta på att kroppen fattar eller få det avslutat snabbt. Googlat och ju mer jag läser verkar det dom att man kan få vänta länge så väntar jag två veckor blir det kanske tabletter ändå. Så efter lite kvällsgoogling lutar det just nu åt att få en tid på tis-ons (kan inte mån) och att dom kollar en gång till då. Enligt dagens mätning är jag då i 7+1 - 7+2 och få ska man väl definitivt se ett hjärta?
  • Zora

Nu har jag pratat med gyn och fått tid på tisdag. Då kollar dom en gång till med VUL, sedan behandling. Känns bra att ha det inbokat.

• Zora
    U76 skrev 2017-08-18 09:42:43 följande:
    Men vad skönt, så att det känns helt säkert om det fortfarande växer eller inte.
    Ja det känns bra! Egentligen gör dom inga fler VUL när man redan gjort två, men dom gick med på ett till. Nu hoppas jag bara att det hinner starta själv så jag slipper tabletterna. Har ju några dagar på sig.
  • Zora
    Hemflyttad skrev 2017-08-18 08:34:07 följande:
    Låter som en vettig plan! Hoppas ändå att du får se ett hjärta slå ...
    Milou3 skrev 2017-08-17 18:56:04 följande:

Min mens kom i går kväll så i dag är andra dagen med goa kramper och blod ;) började med RR i går kväll med.

Min äl har kommit CD 12-13 nu senaste 2 månaderna så då kör jag med RR från start. Och vet ni, om min äl nu kommer CD 12-13 så skulle jag kunna få ett plus på min födelsedag :) och blir det inget plus är det ju ändå en födelsedag värd att firas!

I morgon åker vi till sambons föräldrars landställe och ska fiska kräftor och leta svamp :) ska bli såå mysigt! Sen en hård jobbvecka och spännande läkarbesök på onsdag. Och sen äl! Tjohoo jag är såå taggad.

Du låter verkligen positiv. Härligt!Å, brukar du aldrig ha det annars? Då låter det spännande. För mig hade det varit business as usual, jag har ofta spottings före mens. Men är det något ovanligt kan de ju absolut betyda något. Hoppas!

Jag testade idag ÄL+10 och det var negativt så klart. Lite besviken blir man ju, men jag trodde verkligen inte på den här cykeln. Hoppas mensen kommer igång snart. Ska testa igen imorgon för säkerhets skull.
    Jag testade på Äl +10 förra gången och fick helt blankt test. Äl +15 var det positivt (tog inget däremellan)
  • Zora
    Milou3 skrev 2017-08-17 20:55:05 följande:
    Ja jag har bestämt mig för att vara positiv nu! :)
    Härligt! Önskar att jag kunde känna samma positivitet, men just nu känns det rätt svart. Kanske känns bättre om några veckor.
  • Zora

Nu verkar missfallet vara på G. Att man kan bli så lättad av att börja blöda, oftast vill man ju inte se blod.. hoppas på att det sätter fart ordentligt så jag slipper tabletterna på tisdag!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.